Godmorgon måndag 24 december
Godmorgon på er på självaste julafton.
Jag hoppas ni alla får en härlig dag med god mat och trevligt umgänge om det så bara är med en själv😉
/Maria

God Morgon
Fast här i Örsundsbro har vi både Julafton och måndag
Mår väl ungefär som igår så jag får lov att vara försiktig så att jag orkar hela dagen.
🎁
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God morgon!
-9,9 vaknade vi till i morse. Nu eldar vi för fullt i brasan så det är varmt och gott inomhus i alla fall. Vi ska strax ge oss ut på en skogspromenad. I eftermiddag åker maken och firar jul hos sin familj. Han kommer hem ikväll igen. Jag och pudeln stannar hemma och tar det lugnt.
Hoppas alla får en fin julafton, hur ni än firar. God Jul på er!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Mårning. minus 7 ute och eldar i kaminen inne. Lat morgon, sen en promenad och köpa lite kött - ska göra mer kycklingleverpastej. Sen blir det en stund hos brorsan o hans småtöser i em, i övrigt blir det soffhäng och tv. 😃
Igår var jag hos en kompis på middag, de bjöd på kycklinggratäng med grogonzolaost, pressad Potatis, grönkålssallad och till efterrätt hade de gjort egen glass med en gnutta saffran och apelsin. Supergod. Mätt ännu.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon -13C här vid sommarstugan idag så fåglarna äter som tokiga på mina hemgjorda talgbollar, de behöver ju äta mycket för att hålla värmen. Maken blev mycket nöjd med de brittisk inspirerade julklappar tomten lämnade i strumpan christmas cracker med riktig smällare + presenter i samt en liten christmaspudding. Ska snart packa ihop allt och åka mot hemmet igen med ett stopp på vägen för att fira jul hos mina föräldrar i Bålsta.
Go Förmiddag denna Julafton 2018 🎅🏼⭐️😀 Lite sur och arg är jag . Är dunderförkyld 😱 huvet tungt som ett bowlingklot , ha ha . . Måste ha lite ironisk humor 🤪😋 idag för att överleva ! Jag skulle vart hos mina släktingar o fira idag , annars. Men . . Jag bäddar ner mig med en bok och en kopp te med honung ! Önskar er alla en fin Julafton! 😀🌺🎅🏼 Kram ❤️ ( tur att jag lagade mat i Lördags)
HH 🙂
#5 Soligajag1 - attans otur att köra in i en dunderförkylning idag. Ha en så fin julafton du kan ialla fall
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#6 Tackar !! Jag har kört i 100:a knyck dem senaste dagarna -veckorna , då kommer ’efterbörden’ 😀😱 He he . . Jag lär mig aldrig ! Ja ja . , njuter av film o annat , 😀 det går det med !
HH 🙂

Jobbat ett pass i köket. Nu ligger jag i sängen och äter skinnjacka och sen ska jag sova en stund.
#5 Nej, vad surt att vara krasslig på självaste julafton. Krya på dig! 🌺
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Nog är det väl måndag idag? ☺️
#5 Jo det är tråkigt vara förkyld det är jag med med huvudvärk som bara den fast febern jag hade i lördags är borta fast jag firade jul med min familj ändå idag vi stannade dock inte så länge man orkar inte så mycket när man inte mår så bra. Även jag kör i full fart på jobbet och blir sjuk när man blir ledig några dagar. Nästa full rulle blir under nyår då vi har bland våran största försäljning under året så det är mycket varor som ska upp på hyllorna under morgontimmarna när alla varor ska upp, då gäller det att satsa som om man sprang ett maratonlopp så jag hoppas jag mår bättre då annars kommer det bli supertufft lyckas stå på bena.
#10 Visst är det Måndag idag , Lätt o skriva fel 😵 #5 Jo , när jag hade planerat o träffa många släktingar . Så är det ! Vilar o vilar . . 😴😴😴
HH 🙂
#8. Monica, jag hoppas verkligen att det var en skinkmacka du skulle äta och inte din skinnjacka, den är så seg och torr!😉😃
Ha en fortsatt trevlig jul och att ni som behöver, kryar på er!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haha. Jag ska ändra till måndag. Har inte sett detta. Blir alldeles snurrig i kolan av alla dagar så här i jul😃
/Maria

#13 Man ska inte surfa från mobilen när man är så trött.
Jacka har jag kvar mackan är uppäten 😂