Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 478 ggr
Tarotstollan
2

Pasta och ost.

Såg reklam för en stund sedan och blev naturligtvis sugen, det är farligt med den där reklamen emellanåt.😉
I vilket fall som helst, när ni äter pasta och antar då att det är mest spagetti, tar ni ost på den då? Kanske det äts ost på all pasta?
Jag hade aldrig smakat på den kombinationen förrän förra året och det blev ju verkligen en annan smak. Det var för mig en positiv överraskning och nu försöker jag alltid se till att jag har ost hemma om jag skall äta spagetti och (kött) Quornsås.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2

Till spagetti och köttfärssås har jag alltid ost på men inte annars på annan sort pasta och pastarätter.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Tant Grön
2

Ibland. Det beror på vilken pastasås jag gör och om det finns någon ostskalk i kylen. 🙂

Mooniq
1

Jag äter inte pasta i någon form utan jag finstrimlar vitkål som jag kokar ett par minuter och har som "pasta". Alltid gott med lite riven ost på och lite svartpeppar. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2

Någon Parmesanvariant är ju jättegott på pasta😉

/Maria

Tarotstollan
2

Jag har aldrig smakat på Parmesan, gillar inte starka ostar som dessutom luktar använda strumpor, men jag har använt Herrgård, Grevé och vanlig Hushållsost och det har smakat gott det också.
Tur vi har olika smak!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
3

Jag gillar starka ostar. Min bror hade köpt en ost i Danmark typ Gamle Ole men detta måste ha varit Gamle Oles farfar. Där gick min gräns 😉 Det luktade i hela köket.

/Maria

MonicaLagerquist
0

#3     Det måste jag testa.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Lite riven parmesan om det är spagetti och köttfärssås.

Stolt ägare till tre La permer

Tant Grön
1

#3 Man kan också göra "pasta" av strimlad squash. Har en sån manick där man stoppar in squashen och vrider, så blir det som spagetti. Gott att steka lite lätt med t.ex. svamp.

Carmarino
1

#5 Tycker inte heller om starka ostar, och särskilt avskydde jag parmesanost. Åtminstone den färdigmalda. Sedan smakade jag hel parmesan av hög kvalitet, och det var något helt annat.

Kan inte säga att jag använder det särskilt ofta, men när jag kommer ihåg det så river jag lite över pastan. Den ger en del sälta, så man får anpassa så att man inte saltar för mycket på övriga ingredienser.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
0

Ja den färdigmalda parmesanosten smakar inget vidare.

/Maria

Soligajag1
1

Jag har alltid haft / har parmesan ost  på pastan ( ost med smak ) 

jag tycker det är så gott och mina grabbar med. 

Zucchini eller squash , har jag med gjort i ordning , strimlat med osthyvel , så enkelt . Kokat upp vatten , lagt ner zucchinin i vattnet i 3 minuter , klart!!

HH 🙂

Agda
0

Jag brukar använda hushållsost eller getost. Jag tycker det är lättast att äta makaroner, också har jag alltid quornfärs, ketchup och vitlök till.