Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 841 ggr
MonicaLagerquist
1

Bibliotekskort

Är det något du har?

Stolt ägare till tre La permer

Magi-cat
1

Självklart! 🙂

Flera stycken!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
1

Japp, det har jag nog haft sedan jag var liten.😉

/Maria

Maria
1

I förra lägenheten vi bodde så hade jag cirka 100 meter till världen bästa bibliotek. Det kändes lyxigt. Behövde inte ens ta på mig jacka på vintern. Det var bara att springa några steg.😃

/Maria

MonicaLagerquist
1

Jag har nog ett någonstans men använder det inte längre eftersom att jag bara använder Legimus.

Har haft bibblankort sen jag var fem år.

Stolt ägare till tre La permer

Magi-cat
1

#3 Härligt, Maria! Så skulle alla ha det! 🙂

.

Bibliotek är viktiga, helst nära människorna.
Jag kommer t.o.m. ihåg numret på mitt bibblokort från när jag var liten. På den tiden var det inte frågan om att scanna själv som man gör nu, utan man fick lämna fram böckerna till bibliotekarien vid disken så hon kunde skriva upp numret.

Jag lånade stora travar med böcker och hade nog plöjt det mesta på filialen innan vi flyttade. 
Det är oerhört viktigt att barn har god tillgång till vad biblioteken kan erbjuda.

Nu har jag ca en kilometer till det lokala biblioteket och kan sitta hemma och beställa böcker från hela länet via datorn. Ganska lyxigt det också och verkligen något att värna om.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
1

Jag har flera bibliotekskort och har alltid haft minst ett sånt kort. Numera lånar jag oftast E-böcker till min padda. Sedan använder jag meröppetfunktionen i vårt lokala bibliotek, som ligger ca 500 m från mitt hus.

/Désirée

flocken
1

Absolut. Även barnen har.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

Japp till två ställen, är sällan dock där :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Japp, flera stycken :)

//Jessie

Maria
1

Är jag tokig nu men gäller inte ett bibliotekskort i alla bibliotek?

/Maria

Fransu
0

Jag har ett bibliotekskort. Det gäller på alla bibliotek i kommunen. Inte för att det är aktuellt för mig för jag åker bara till det som ligger närmast. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Scorpio97
1

#10 Samma kort gäller ofta för flera bibliotek, men inte för alla i hela Sverige :) 
Jag har exempelvis ett kort från min födelsestad som gäller i hela Gävleborgs län, men jag kan inte använda det här i Uppsala och vice versa. Sen finns det även ett universitetsbibliotek här som också har ett separat kort. Så jag har tre kort. Ett för Gävleborg, ett för Uppsalas kommunala bibliotek och ett för universitetsbiblioteket. Dom har olika system, olika böcker och olika kort.

//Jessie

Maria
3

#12 Aha då fattar jag😉

/Maria

Fridaaaa
0

#10 Nej kan vara olika. Jag har ett för Ronneby och ett för Tingsryd. De gäller per kommun :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
0

Plastkortet slarvade jag bort för länge sen men inloggning har jag så jag bara scannar böckerna i ”utlåningsdatorn” på bibblan och mailar kvittot till mig själv 😊

Lona
4

Nej, jag får ont i magen av att lämna tillbaks böckerna ;-D Köper in på second hand för 5:- /st, min tanke är att jag ska lämna tillbaks dem för ny försäljning (går till välgörande ändamål) men oftast blir de kvar…♡ Kom just på att det är på dagen 40 år sedan jag fick mitt första lånekort, en stor händelse för mitt femåriga jag! Att få låna "EGNA" böcker istället för på mammas kort :-)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
1

Ja, jag har ett kort. Har haft sen jag var 7 år. Det används flitigt mellan varven, trots att jag har ett eget bibliotek här hemma i min lägenhet.
Jag har nästan slutat köpa romaner, så det är det jag lånar och en hel del faktaböcker som jag vill kolla igenom utan att köpa dem.
Det är ju inte alltid de är något för mig och då kan jag vara glad att jag inte köpt dem och kastat bort pengar i onödan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
1

Har bibl.kort men använder det sällan - och när jag gör det så är det för att ladda hem e-bok till plattan. Jag gillar att läsa på plattan då jag kan ställa den i night-vision- mörk bakgrund och grå/vita bokstäver -beroendes på hur mycket du ljusar upp/mörkar ner sidan. Skönt att slippa extra lampbelysning, tycker jag. Sen gillar jag att man kan justera textstorleken, är jag trött så vill jag ha lite större text. 

Men det bästa jag läst är nog en forskarrapport, den återkommer jag till ofta. Den köpte jag på bokus som e-dokument - riktigt smidigt. 

Läste boken " Omgiven av idioter" men köpte boken "omgiven av psykopater" som e-dokument - ska köpa den första som e-dokument oxå. Jag äger väldigt få böcker numera - har gett bort nästan alla.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

fruktgumman
0

Har ett kort men var flera år sedan jag använde det nu.

Kyllan56
1

Jag har haft ett eget bibliotekskort sedan 1963. Ett måste när man läser mycket!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

vallhund
2

Ja, har haft i alla kommuner jag bott i.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.