Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 565 ggr
Maria
0

Godmorgon torsdag 2 augusti

Godmorgon på er.

Jag var uppe vid halv 6 och då var det bara 14 grader.

Nu däremot så har det skenat iväg till 24 grader så vi får väl se om det blir en stekhet dag eller inte.

Hoppas ni har en skön dag.

/Maria

Mooniq
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mårning. Trampade hemifrån 5.30 - 14 svala sköna grader ute. Härlig promenad och det blev 9 km idag, mer än på länge. Jag hoppas att det inte blir stekhett idag utan mer som en normal sommardag - fast jag önskar ju regn - som vanligt 😃

Det blir nog en dag i Lysekil - bilen är på verkstad och ska hämtas runt kl 16, fick en lånebil igår när jag lämnade min bil, men tänkte åka ut på fm o lämna lånebilen och "göra" stan några timmar o kanske fika med en gammal arbetskamrat från taxitiden - hon är idag en glad pigg pensionär och vi diskuterade blombilder på fb, så kanske kan jag visa lite bra inställningar på mobilen.

Mina Luktärter blommar lite här o där, många knoppar på gång. Ser att det frodas ohyra på de flesta blommorna tyvärr. Min Atlasblomma och Fjäderclarkia är dock helt rena - så de är väl inte så goda att mumsa på antar jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
0

God morgon!

18 grader och soligt just nu.

Gick  upp en timme sen. Men det känns som jag inte vill vakna idag. Jag är jättetrött. Jag piggar nog på mig efter frukost. Väntar på att maken ska vakna så vi kan äta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
0

Morrn!

Vi har haft första tropiska natten tror jag. Enligt min termometer så har det varit 20 grader som lägst. Nu har vi 25 grader och väldigt kladdig luft. En riktigt grov gren på en jättestor ask har gått av under natten. Ner på vår väg. Inget man släpar bort så maken får dra på sig sågbyxorna och ta fram motorsågen. Jag undrar om torkan gör allt skörare för grenen är inte rutten eller murken. Bara torr.

worst
0

God morgon!

Idag ska det bli varmare än igår, och då var det 32 grader, jag fasar!
Kommer att tillbringa dagen i tvättstugan!!!   😛

Maria
0

Jag är ledig idag och ska röra mig långsamt😃 och inte gå ut mer än möjligtvis under markisen. 

Jag glömde att vattna det allra nödvändigaste igår så det är vad som står på schemat. Några pelargoner och så persikoträdet. Det andra vi har får klara sig bäst det vill.

/Maria

JMW
0

Jag har inga egentliga problem med temperaturen. Det är den här klibbiga, fuktiga luften som är svår att vistas i. Därför sitter vi inne.

Maria
0

Nu har jag satt på en tvättmaskin så att jag känner mig lite nyttig i alla fall😃

/Maria

aggeelin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon så här på förmiddagen! Jag sitter ute under ett träd och njuter av dagen. Det är en svag bris så jag blev lite frusen av skuggan. Jag fick gå in och ta på mig en tunn t-shirt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
3

#8 Det var länge sedan man kände sig frusen.

/Maria