Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 479 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 25 juli

Godmorgon på er från ett Göteborg med strålande sol och 23 grader redan.

Jag är glad att jag gjorde en gryta igår för då slipper jag laga mat i värmen idag😃

Hoppas ni får en fin onsdag.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon
Gårdagen blev milt sagt jobbig på många sett.
Nåväl nu är det bara att jobba på att få svärmor att komma tillrätta och fixa alla tusen papper som ska fixas. Ringa en miljon samtal och konstatera att jag inte lyckas lösa alla problem utan bank id och hemliga koder.
Solen skiner i alla fall.

Om en stund ska jag ta mig ner till svärmor och hälsa på henne.

Stolt ägare till tre La permer

Mooniq
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en kämpig promenad gjord. Det blev i alla fall 7 km. När jag öppnade dörren 5.30 så var det redan varmfuktigt - nästan kvavt ute. På framsidan huset är det nu 32 grader - och jag önskar regn - som vanligt. 😃. Några lediga timmar och sen iväg till jobbet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
0

Morrn! 

Ja men detta är ju inte klokt. 25 grader nu och stigande. Varit ute på promenad och sitter nu inne med stängda dörrar och AC igång.  Blir en hel del gjort inne i alla fall. Idag ska jag slipa väggen jag spacklade igår och kanske få upp fondtapeten.

aggeelin
2

Godmorgon! Idag ska vi se Edinburgh. Imorgon eftermiddag hem till den galna svenska värmen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

worst
0

God morgon!

27 grader och gassande sol, skitväder!
I eftermiddag flyttar jag hem till ett par katter för passning i några dar, så jag har lite packning att göra tills dess!

Maria
4

Vi har köpt en käck luftfyktare där man använder en PET-flaska.

/Maria

Mooniq
1

#6 Maria  - var köpte ni den? vad heter den? jag behöver en likadan

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

Det var på Kjell & Company. De hade kampanj så den kostade 99 nu stället för 199. Vi köpte den sista i butiken vi var på. Jag hade tänkt att köpa två annars😉

/Maria

JMW
0

#6 En sådan skulle vi behöva. Jag tror att luften skulle bli bättre med tanke på att kylningen på värmepumparna går dygnet runt. Jag har så torra ögon som jag måste droppa varje morgon.

citytjejen
0

Idag har vi väntat på en paviljong till vår uteplats, som skulle levereras av DHL. Mellan 8 och 17 skulle den komma och vi skulle få avisering via telefon ca en timme innan. Men inte sjutton kom det varken samtal eller leverans 😡Nu är det jag som kontaktar DHL:s kundtjänst!

I övrigt är det bra här, nya trädäcket är inoljat och vi tog oss ett morgondopp i poolen. Nu dricker vi varsin espresso och jag sitter och gör efterforskningar kring vilket gym jag ska ansluta mig till inom en snar framtid 🙂

/Christina

Fransu
0

God kväll!

Idag har vi haft riktigt varmt. Igen. Jag spenderade några timmar i skuggan i trädgården på en filt läsandes en bok. Riktigt behagligt då det fläktade skönt från sjön. Dessutom hade jag pudeln som sällskap som vaktade mig till den milda grad att inte ens blinningar eller andra flygfän fick landa på mig. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."