Wish är tillbaka
" Vad bra att Wish är tillbaka så vi kan förstöra vår jord mera och låta människor jobba arslet av sig 9+ varje dag och endast få 12 kr. "
https://www.expressen.se/dinapengar/postnord-tar-bort-avgift-pa-kina-paket/
Vad tycker ni om det här? Enligt mig så suger det. Ska vi släppa ut ännu mera avgaser?
De har lagt på extra på wishpriserna istället
Tror inte det kommer bli samma som det var innan med beställningar.
Vi importerar dock mycket från jordens alla hörn, och wish är bara en väldigt liten del jämfört med alla företag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 HM och andra stora klädmärken bränner ju sina kläder 😭
#2 Bränner?
#3 Japp
#5 Det tydligen är en normal global rutin
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/h-och-m-branner-helt-nya-klader-i-sverige
ALLA pratar om att rädda moder jord -men ingen vill fatta att det gäller varje liten individ. Alla vill ha allting så det är hela tiden någon annan som ska rädda moder jord. Vi gråter när vi ser barnarbete men vi ska handla helst gratis. Jag vill bara spy. Jag är inte utan skuld heller - men jag tänker mig för innan jag handlar - oavsett vad det är.
Jag blir galen när jag hör mina vänner komma hem från semestern och då ha med sig ett antal fejk-produkter hem, falska parfymer, tröjor, solglasögon, kläder etc - de enda som tjänar på fejkmarknaden är terrorister och maffian - varför ska man ha en Ralph Lauren skjorta om den är fejk, eller en fejk Michael Kors-väska? jag hade skämts ögonen ur mig. Och jag berättar och mina vänner blir sura - för de har ju inte råd med äkta vara.. Men de vägrar förstå att de göder terroristerna i världen. Suck.
Jag har handlat 3 produkter på wish - aldrig mer sen jag satt mig in i det hela.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#7 Ingen är skuldfri men är man förstår sina misstag blir allt bättre för dig själv👍
Jag är dåligt insatt.
De få kläder jag handlar är oftast från Gudrun Sjödén men hennes företag var också ute i blåsväder när det gällde något för ett tag sedan så hur man än gör så är det inte lätt att göra rätt.
/Maria
Jag handlar bara från kända svenska eller europeiska företag.
Wish verkar vara skumt: https://www.expressen.se/dinapengar/qs/sa-luras-du-nar-du-shoppar-pa-wish/
#7 alla har dock inte råd med orginalet eller med dyra saker.
Så tycker inte man ska ge folk dåligt samvete för det. MEn förstår hur du menar
#11 Men jag tycker inte man ska bidra till dåliga arbetsförhållanden. Vet man hur det ligger till och blundar för sanningen handlar det bara om egoism
#12 Det är inte alltid man vet ang dåliga arbetsförhållanden. Mycket som mörkas.
Men visst du får tycka vad du vill, men folk måste få köpa efter sin ekonomi också.
#13 Fast ignorans är ingen vettig ursäkt. Som vuxen människa är det ens egna ansvar att ta reda på information, speciellt i situationer där något verkar vara för bra för att vara sant då det oftast är det. Har man inte råd med dyra märkesvaror så får man ju köpa vanliga kläder.
#14 Aldrig påstått att ignorans är vettig ursäkt heller. Vet inte vad du fick det ifrån menmen. Skillnad på att göra det medvetet fastän man inte måste och på att göra det för att man inte har något val. Så ser jag på det i alla fall.
Nu snackade jag dock inte om dyra märkasgrejer utan om saker överhuvudtaget.

Köper nästan inga nya klädar öht .Det finns ju så mycket på olika loppisar.Bara underkläder köps nytt.
Stolt ägare till tre La permer
#17 👍
#17 👍
Fast när det gäller arbetsförhållanden så blir dom inte automatiskt bra bara för att det är dyra märkeskläder vilket många verkar tro. Jag försöker tänka långsiktigt men samtidigt har jag inte råd att enbart köpa etiskt och moraliskt korrekta saker.
#16 Äh nej. Man kan inte köpa om man inte har råd. Och man måste ju ha kläder osv liksom. Och dyrt är inte alltid bättre osv, men nej det betyder inte att ignorans är OK: Utan handlar om att man behöver ha vissa saker.
TS konto är avslutat. Ett av många konton.😡
/Maria

#22 Vissa är lättkränkta och avslutar sitt konto och sen återvänder under nytt namn.😃
Stolt ägare till tre La permer
#23 Ja eller bara trollar och hittar på en massa.
/Maria