Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 352 ggr
Maria
1

Godmorgon tisdag 12 juni

Godmorgon  på er. Jag sitter med en katt mellan mig och tangentbordet.Moritz är missnöjd med maten han fått.

Vi har det grått med regn i luften och 14 grader just nu.

Ha en härlig tisdag🙂

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Ska följa med dottern till sjukhustandvården idag. Hon ska sövas och få en skinnflik runt en tand borrtagen.

Får hoppas att allt går bra. Pga hennes utvecklingsstörning kan hon bli typ tre år i vissa situationer.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

#1 Åh då får vi hålla tummarna att det går bra för din dotter❤️

/Maria

JMW
0

Morrn! Grått och blåsigt. Kom lite regn sent igår kväll, 2 mm, men det känns ändå ganska friskt ute. Nu har jag precis hängt ut sängkläder på tork så jag vill inte ha något regn. Imorgon ska det visst komma mer.

MonicaLagerquist
0

Tandläkarbesöket med dotter gick väldigt bra. Lustgas och bra personal. Nu blir det hem till kaffet.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

worst
0

God förmiddag!

Morgonen har jag ägnat åt 40 minuter telefonkö till IKEA, ryat om mina försvunna möbler sen i fredags, så IKEA jagar nu DHL! "Katten på råttan, råttan på repet…" Jag hoppas VERKLIGEN att jag får mina grejer idag!!!

Fransu
1

God förmiddag!

16 grader och soligt och molnigt om vartannat. Härligt väder!

På vägen hem från jobbet var jag nära att köra på en katt. Jag var tvungen att stanna bilen vid vägkanten och se att den var okej. Jag hann ju uppfatta att jag inte körde över den helt. Men den försvann ur mitt synfält när den sprang över på höger sida av bilen. Så jag var rädd att den ändå kanske fick något av däcken på något ben, eller en touch av bilen. Katten hade hunnit hoppa över diket till en äng. Jag hoppade också över en bit ifrån den och lockade på den. Nästan genast kom den med svansen i vädret och lät sig klappas medan den strök högt spinnande sig mot mina ben. Helt oskadd tack och lov. En riktig kelgris. ❤️

Jag hade blivit så förkrossad om jag råkade köra på och skada eller i värsta fall döda ett djur. (Människor också givetvis, men jag har aldrig varit i närheten av att köra på en människa)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#6 Åh så skönt att katten verkade oskadd.

Det är fruktansvärt obehaglige det här med bilar och djur och oundvikligt. Man hoppas, om olyckan är framme, att djuret dör direkt istället för att bli skadat.

/Maria

Fransu
0

#7 Jo, du kanske har rätt. Att det är bättre att djuret dör istället för att man orsakar den en massa lidande.

Jag har hört om folk som har slagit ihjäl påkörda djur med fälgkors för att dom inte ska behöva ligga och lida. Jag tror helt ärligt att jag inte hade kunnat döda ett djur. Trots att den led och jag visste att det inte finns något hopp för den. Usch, jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver hamna i en sådan situation.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#8 Min man har slagit ihjäl en grävling bland annat.

Jag har bara tagit död på smådjur som katterna skadade förr som fåglar och möss.

/Maria