Godmorgon lördag 2 juni
Godmorgon på er alla från ett sommarGöteborg.
Jsg som hade tänkt att sova länge idag men jag vaknade med "lätt" huvudvärk och då gäller det att skynda mig upp för somnar jag om då så brukar jag vakna och må riktigt dåligt.
Det ser ut att bli en kanondag. och jag har funderat på mat nu i helgen. Idag blir det nog premiär för matjesill och Potatis.
I morgon däremot vet jag inte. Vill ha något somrigt att äta som inte är allt för mycket jobb😉
/Maria
Idag ska jag sylta ingefära igen. Våra burkar börjar ta slut och det är så himla gott.🙂
/Maria
Gomorron ! Lördag och jag är ledig ! 😀🌺👍 Ska bara njuta i solen !! 😀☀️☀️☀️🌺 Massor med vatten + en spännande bok och korsord! # 0 Hoppas huvudvärken försvinner fort Maria , Men tyvärr är det vanligt att man får det u denna hetta , 😞 Sylta ingefära , det har jag inte hört någon som gjort. Det är alktså gott?
HH 🙂
God morgon
Värmen till trots ska vi in till stan.
Sonen som bor kvar hemma ska vakta båtarna i natt så, då tänkte mannen och jag passa på att utnyttja presentkortet som vi fick av ett av barnen i julas 500 kronor på Uppsala ost. Vi tänkte köpa lite goda ostar lite skinkor och annat gott och sen ta en god flaska vin ur vinstället och ha en myskväll på tu man hand.
klockan sju var det 18 grader.
Stolt ägare till tre La permer
#2 Det är jättegott som tillbehör till kötträtter t.ex. Ingefäran har ju en viss hetta.
/Maria
Morrn! Redan dryga 22 grader och det ska ju bli rejält varmt idag. Typiskt då, för vi ska in till stan i em för vår andra TBE-vaccination. Kön till fästingbussen är ju ute på en parkering utan skugga.
Mat ja, jag vet inte alls vad jag ska hitta på. Om jag tänkt på det så skulle jag kanske köpt och kokat lite mer färskpotatis igår och gjort potatissallad idag. Det är somrigt tycker jag. Speciellt när man gör potatissalladen med färskpotatis.

God morgon!
23 grader i skuggan redan, alldeles för varmt!
Dagens plan är så hemlig att jag själv är alldeles ovetande! Får se vad som dyker upp bara… 😉
Vi har nu 28 grader i skuggan och vi har varit och veckohandlat. Skönt att handla såpass tidigt för då är det så lite folk i affärerna.
Moritz dyker med huvudet i påsarna så fort vi kommer hem. Han vet att det alltid vankas något gott när vi har handlat😃
/Maria
Godmorgon! Vilken bra idé med sill till lunch, tack för den!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Vilken jättebra bild på dig Peter🙂
/Maria
#9 Jättebra bild. Nu är vi på väg hem. Andra TBE-sprutan tagen och bilen full med kassar. Blev storhandling när vi ändå var i stan. Fortfarande 29 grader.
#10-11 Nyklippt skägg, Ludvig har fotat.
#12 Sommarfrisyren😉
/Maria
Vlket underbart väder vi har.(lider med er som inte fixar värmen)
Halvsovit hela dagen med lätt huvudvärk. Mycket bättre nu och nu kan jag börja andas igen, för tillfället 21,1 ute och inne 28,9!😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi har 23 ute och 30 inne.
#15 . Åhh , stackare , jobbigt med huvudvärk nu i denna hetta, Men här i Västerås har det vart tung luft , kvalmigt o sen moln , skulle verkligen behöva en regnskur nu . Tänker på bönderna ! Här är det nu redan 23 grader med moln . Det blir en varm Söndag ! Jag ska iväg till jobbet ! 😀🍧☕️
HH 🙂