Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 2252 ggr
Lona
1

Present till grannen?

Visste inte riktigt vilket forum jag skulle posta detta på men det får bli här.👍
Vi har väldigt gulliga grannar (och för er som följt mig lite halvdant, det är inte NakenGrannen!😃), dels kom de med blommor och önskade oss välkomna när vi flyttade in, dels är de alltid trevliga och okomplicerade att ha att göra med.
Vi har dessutom fått hundmat från dem ett antal gånger, visserligen för att deras hund/ar har ratat den, men det är säkerligen till ett värde av över tusen spänn. De vill inte ha betalt, men jag känner att jag vill ge dem något som tack.
Men…vad?
Jag känner dem egentligen inte, vet inte vad de har för intressen (mer än hästar och hundar), vad de gillar att äta, gillar för inredning och så vidare.
Är det tråkigt/fel med tex en utekruka med en fin plantering i? Jag tänker att då behöver de inte ens plantera något, annars hade jag ju kunnat köpa något till trädgården. I ärlighetens namn kan de dessutom ge bort den till någon annan vid behov.
Det handlar mest om gesten, att jag vill visa att vi uppskattar dem.🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
5

#0 Jag tycker att en utekruka med fin plantering  är en jättebra idé. Det passar  så bra nu när sommaren närmar sig. Den kan de glädjas åt länge.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
3

Det tycker jag låter som en jättetrevlig present. Något som jag skulle bli väldigt glad över.

/Maria

Sindri
0

Jag skulle också bli glad över en sån gåva.

flocken
1

Hmm harkel.. mellan oss o vår granne. Vi kvinnor skickar vin. Männen öl..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
0

OM du har en Karls Kaffe-butik i närheten så har de superbra presenter. Ofta så har de färdiga paketlösningar, olika korgar fyllda med tryffel, marmelad, kex, kaffe/smaksatta kaffesorter & te - eller så köper du ett gott kaffe/te och en fin burk till.  När jag är rådvill blir det en sån present  och de brukar vara riktigt uppskattade.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
0

Jag brukar ge vår granne något varje vår som tack för att han plogar vår väg på vintern. Vi umgås inte utan hejar bara när vi åker förbi och växlar några ord så vi är inte kompisar. I år fick han en fin whiskey och chokladask. Något år har jag plockat ihop en korg med ostar, kex och vin. Stort blomsterarrangemang ett annat år. Att han fick whiskey var för att jag stötte ihop med hans bror och tog reda på om han gillar sånt och det fick jag veta att han gör. 

Fast enklast är nog blommor. Jag skulle bli jätteglad åt en utekruka med något fin i.

MonicaLagerquist
0

En fin kruka med planterade blommor låter som en trevlig ide.

Stolt ägare till tre La permer

Fransu
0

En kollega hade fått presentkort i en "kötthall" och en fiskbil när han hjälpt sina grannar med att köra skräp och var väldigt glad över det. Så det dök upp i huvudet när jag läste tråden.

Annars tycker jag också att en utekruka med plantering är en alldeles utmärkt present. Det hade jag blivit glad över. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."