Godmorgon fredag 27 april
Godmorgon på er från ett grått Göteborg med 6 grader ute. Det ser ut som om regnet kan komma när som helst.
Hoppas ni får en fin fredag.
/Maria
God morgon 🙂
Här är det soligt och 4 grader. Jag är på språng som vanligt en fredag, dialysen nästa.
Mårning. Grått o 6 grader i Munkedal. Idag har jag fastnat framför datorn. men snart dags för lite frukost o sen ett träningspass på crosstrainern. Jag har krympt 4 cm runt midjan/rumpan och är jätteglad för det - tack vare att jag äntligen kommit igång med promenaderna. Dricker chaga-te sen 1 vecka tillbaka och mina luftrör mår bättre än nånsin, torrhostan är nästan utrotad - win win. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#2 Vad roligt. Grattis till dig.
Själv har jag gått ner från 75 till 68 kilo detta året🙂
/Maria
#3 Maria
Det är alltid kul att krympa när man kämpar för det. Jag är ju en liten statisk-nörd och mitt aktivitetsarmband tillsammans med en bra app i mobilen (runkeeper) har fått ut mig på långa och många promenader. Det kommer aldrig att bli några rekord-tider men jag ser att bästa km-tiden krymper - oxå 😃
Fick köpt mig nya walking-skor igår, de gamla var helt slut, så nu blir det premiärtur i dem.
Godmorgon 🙂
6 grader och kanske vi får se lite sol här i Västerås idag. ☀️
#4 WOW!! va duktig du är!! Va härligt o kunna handla lite nytt , sen o må gott !!
Usch , nu känner jag att jag med måste sätta fart . Blir en rask promenad till jobbet idag! TACK 🙂 för din inspiration!!! 👍
HH 🙂
Jag rör ju mig ganska minimalt så jag har egentligen bara dragit in på sötsaker som glass t.ex och småätandet på kvällarna.
/Maria
#6 Maria
Jättebra att ha koll på det "onödiga" ätandet. Pratade med en äldre dam häromdagen och vi pratade mat och måltider - hennes kommentar: - numera äter vi ju festmat varje dag, inte undra på att många mår dåligt. Hon har helt rätt i att vi äter en hel del onödigt - bara för att det är gott. 🙂 Bra att du krympt med hjälp av att bara bli lite observant i vardagen.
Det hände en del konstigt efter att jag opererade skallen. Jag har aldrig gillat sötsaker men helt plötsligt var det bland det godaste jag kunde äta. I början (efter operationen) var jag så mager och jag var glad över allt jag överhuvudtaget kunde få i mig men så småningom så blev det för mycket istället.
Att jag dessutom inte kan röra mig på samma sätt som innan spelar ju också stor roll. Jag cyklade mycket och promenerade raskt men idag kan jag bara gå ganska långsamt.
/Maria

God morgon
Har just bytt kylklamp i kylväskan. Tur i oturen hade vi inte så mycket kylvaror i kylen. Det mesta gick att ta rätt på.
Lite obekvämt är det ju. Förhoppningsvis ringer reparatören tillbaka idag. Han gjorde det inte igår.
För övrigt är det sol och det ser ut att bli en fin dag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#9 Så jobbigt. Hoppas att det löser sig snabbt.
/Maria

God morgon!
Nuuuuu började regnet, och så tolv grader på det! Så det blir innesysslor idag, troligen dammsuga och göra ren bokhyllorna, det har behövts länge!

Nu har vi lasat på vår kyl på släpet och kör in det till stan Har vi flyt får vi hämta det på eftermiddagen
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#13 Sovmorgon idag?😉
/Maria
God förmiddag!
Jag ska inte jobba förrän på onsdag igen. Underbart med lite ledigt.
När jag körde hem öste regnet ner stundvis och det var 6 grader. Kändes inte så vårigt just då. Nu är det uppehåll och solen tittar fram mellan molnen ibland.
Önskar alla en fin fredag! ☀️
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
God sen eftermiddag 🙂
Hemma från dagens kur. Underligt väder, regn och sol samtidigt och om vartannat. verkligt underligt blev det när vi just nådde Harbo, där hade det nämligen snöat så att det låg kvar, men bara där. Ett par hundra meter senare fanns ingen snö alls.
#16 Kan det vara sådant väder som kallas aprilväder? 😃
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#17 Så är det nog 🙂