Mat ni gillar.
Vad skulle ni kunna äta i princip dagligen.
Stolt ägare till tre La permer
Choklad. Men kanske inte går under mat 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Kycklingkebab från Kronfågeln. Det skulle jag nog aldrig någonsin tröttna på. Annars gillar jag inte mat 😛
Frukt av alla de sorter men mest äpplen, det äter jag varje dag.
Blodpalt! Kanske inte låter supergott, men det är det🙂
Blodbröd med vitsås!
Hemma lagat potatismos!👍
När det gäller dåliga saker, chips och ostbågar!🤦♂️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Soppor av olika slag.
Vilken svår fråga. Det är så mycket som är så gott så man kan äta det nästan varje dag fast då skulle jag nog tröttna ändå. Fast taco tycker jag är ruskigt gott så det kanske är ett svar.
Sallad, helt klart. Det är en av få maträtter jag aldrig tröttnat på. Jag älskar mina grönsaker och jag avskyr när dom börjar ta slut i kylen. Äter sallad i princip dagligen bara det finns tillräckligt med ingredienser hemma. Frukt hör också hit, speciellt nektariner och mango. Det har hänt att jag har köpt 10+ kg av nektariner eller mango när det är billigt och sen har jag knappt ätit nåt annat förrän dom är slut. Förutom sallad 😛 jag behöver min sallad.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
# 11 Vi äter sallad till lunch sommartid och soppa vintertid.Så snart är det dags att byta ut soppan mot sallad.
Potatis i alla former. Mango, vindruvor. Ris med någon god sås😂
Mozzarella och oliver. 😛 Och choklad, förstås.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Svårt! Jag gillar verkligen mat och det finns så otroligt mycket som är gott. Jag har ofta tänkt att spaghetti och köttfärssås hade jag kunnat leva på varje dag. Det hade antagligen blivit trist i längden då jag vet att det finns så mycket annat gott att äta också.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Kräftor.
Det allra godaste jag vet är ostron.😛
Jag gillar också fisk och skaldjur och skulle kunna äta det dagligen om det inte vore för priset. Krabba är favoriten bland skaldjur (om inte ostron räknas).
/Maria
#17 Jag har inte ens vågat smaka på ostron. Kan du inte försöka berätta hur det smakar? Har du citron till? Hur känns dom att tugga på? Jag har fått för mig att ostron är lite märkliga i konsistensen. Men jag är nyfiken!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#18 Det smakar hav. Det är som att få en kallsup när man badar i havet. Jag har alltid några droppar citron på. Konsistensen är aningen slemmig. Man behöver inte tugga haha.
/Maria
Ostron är gott men dyrt
Ja tyvärr.
/Maria
#19 Om man inte tuggar utan bara sväljer så känns det som lite slöseri. 😉
Jag har aldrig provat ostron och vill inte heller. Det där slemmiga får mig att avstå.
Det låter verkligen inte gott i mina öron. Men jag har ju inte provat och har jag inte gjort det så kan jag inte veta.
Hur många ostron brukar man äta? Individuellt det där förstår jag. Men är det mättsamt, eller mer lätt mat?
#22 Att äta ostron fanns på min "att göra lista"
Ostron är ju ingen mat i den bemärkelsen utan mer ett tilltugg. Jag brukar äta 5-6 stycken men hade gärna ätit fler om det inte var så dyrt.
/Maria
#25 Oj senast vi köpte dem kostade de 15 kronor stycket
Sen beror det lite på dagspriset och varifrån de kommer.
/Maria
Maria, ostron?! 😮
"Konsistensen är aningen slemmig."
eeeeeek 😮🤢
😃
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Sushi
Knäckebröd äter jag varje dag. Nu har vi kört med Wasa Sport+ i flera år, Finncrisp också. Går inte att tröttna på.
Grönsaker och frukt och bär samma sak, men där har jag ett svårt dilemma för att jag måste vara försiktig med kaliumintaget.
#30 Jag håller med. Knäckebröd kan man äta till man blir hungrig igen sa min mamma😉
/Maria
Jag saknar verkligen att äta knäckebröd och Finncrisp. Jag har IBS och fibrer är värsta boven för min mage. Saknar även havregrynsgröt och råggröt. 😕