Slå in julklappar
Brukar ni lägga ner mycket jobb på att slå in fina julklappar?
Förr så gjorde vi det och hade olika varianter. Ett år så slog vi in allt i tidningspapper med röda sidenband och så lackade vi såklart klapparna. Vi rimmade också till varje julklapp.
Sonen har tagit över denna tradition med att rimma😉
/Maria
Hur gärna jag än vill så blir det inte särskilt vackert. I år har jag särskilt svårinslagna klappar med 😃
Lite jobb gör jag. Vägrar slå in i dessa fula tomte-mönstrade med allt som har med julen att göra. Varje år kör jag ett tema, ex i år vitt och rött. Då ser jag till att köpa ett par olika papper i olika röda/vite mönster eller enfärgat av var sort.
Förra året körde jag rött och guld, året innan det silver och vitt.
Jag tycker det är fin med enfärgat brunt omslagspapper. Då kan man göra paketen fina med olika snören eller andra dekorationer.
I år blir det vanligt julmönstrat papper🙂
/Maria
Jag slår sällan in paket och har i många år sagt att jag skulle vilja gå en kurs. För några år sen hade en kollega till mig varit på en present-inslagningskurs och det var helt fantastiska inslagningar hon visade på kort, oavsett om nån fyller eller om det är jul så är det lite "extra" med en fin inslagning. Jag har inte kommit iväg på nån kurs än, och de 4 julklappar jag köpt till brorsans småtjejer fick jag inslagna i butiken. 😃☀️ hittade denna på youtube https://www.youtube.com/watch?v=usYIADJ_M0U
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vår son är himla duktig med papper.
Hans intresse startade när vi var på Östasiatiska muséet i Stockholm när han var liten och där köpte vi ett kit med origami.
Han kan vika jättefina saker och så gör han som sagt fina presentpaket.
/Maria
Jag har inga klappar att slå in. Förr när vi fortfarande köpte julklappar så brukade jag bara slå in dem på "vanligt" sätt. Använde brunt paketpapper och fina snören.
Lackar ni era julklappar?
Förr gjorde vi alltid det och jag kan fortfarande framkalla doften. Jag hittade min gamla stämpel nu när jag letade efter snören😃
/Maria
Jag använder köpt papper och snören. Det blir bara en vanlig inslagning med krusade snören.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Slår in för jag. Men ser ut som….. kaos. Önskar jag kunde. Men har inte sånt i mig. Likadant med inredning & kläder. Ser inte vad funkar
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har gått kurs i paketering, så jag kan rent teoretiskt, men jag har ändå lite problem numera pga mina skador på fingrar och händer.
Så här gjorde jag i år🙂

#11 Så fint :-)
/Maria
#11 🎈och så personligt
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Tack🙂