Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 636 ggr
Maria
1

Dramaten

Nu tänker jag inte på teater utan en sådan där väska med jul som "drar maten"😃

Har ni någon sådan?

Jag har haft en men hittar ingen i förrådet och jag tycker att den borde synas om jag haft den kvar.

Eftersom jag ska handla lite mer saker idag (för egen maskin) 😉 så hade det varit perfekt, så nu står en sådan på min inköpslista. Jag har googlat runt lite och det finns ju massor att välja bland

Någon som har tips?

/Maria

Tarotstollan
1

Jag har slitit ut massor av sådana, det är alltid hjulen eller stagen till hjulen som går sönder.
Min senaste köpte jag på Clas Ohlsons, kostade nära 400 kr då men de rymmer lite mera i dem eftersom de är större än de vanliga väskorna.
http://www.clasohlson.com/se/view/content/search?userSelection=B2C&rememberCookie=false&N=0&Ntk=All&Ntt=shopingvagn&Nty=1&D=shopingvagn&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

Jag har googlat på deras "väskor" och jag skulle också gärna vilja ha en som rymmer en del när man ändå är på gång.

/Maria

[[eskils_]]
1

Tror det är väskorna med små hjul som är minst hållbara. Större hjul är bättre.

[PeterTM]
1

Jag har haft en sån en gång för 40 år sedan. Gillar dem inte för att de ofta är anpassade för korta personer, vilket gör att jag sparkar till den med hälen vid varje steg på den sida jag drar den.

Maria
1

Det borde kunna vara handtag som kan höjas och sänkas, så att säga, för alla längder.

/Maria

[PeterTM]
1

#5 De jag har sett som har såna handtag ser mer ut som resväskor och har löjligt små hjul som inte passar för grus och gräs.

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sedan Har Jag , tycker den är så bra !! Använder Så gott som varje gång jag går o handlar . 😀

HH 🙂

Soligajag1
0

Glömde skriva att jag köpt den på LOppis för 50:- , det går att göra så mycket fynd där. Tråkigt nog så har detta Loppis stängt nu, det finns inte kvar längre.

Men imorn är det baklucke loppis på ett annat ställe . Ska dit o kolla runt lite.🙂

HH 🙂

Maria
1

#7 Den såg rejäl ut.

Jag har också haft en från loppis av den där gamla sorten i skottskrutigt😃

/Maria

tk1971
0

Nej. Jag känner inte att jag uppnått rätt ålder för att dra en sån.

Maria
0

#11 Min son köpte en sådan när han flyttade hemifrån😉 Då var han 20 år och hade ingen bil.

/Maria

tk1971
0

#12: och han kände sig inte ett dugg besvärad?

Maria
1

#13 Han är nog inte besvärad av någonting när det kommer till att det är praktiskt😉

/Maria

Maria
1

Han brukade förresten handla med den och en ryggsäck. Då kunde han få med sig mycket.

/Maria

Soligajag1
0

#15 Härlig son du har ! 

Mina skulle inte gå med den, , nu har en Körkort , dem handlar oftsta tillsammans .

Den där röda , skotskrutig va cool . Gamla modeller gillar jag. 

Der finns många äldre prylar som är bättre och hållbarare än nya .

HH 🙂

Karmatarerskanise
1

Jag har en och har haft sedan jag fyllde 30. Bryr mig inte om ålder.

tk1971
0

Ja, själv skulle jag känna mig som en - baglady.

Karmatarerskanise
1

Själv tycker jag det är skönt med dramaten när jag storhandlar. Slippa bära tunga otympliga kassar.

Soligajag1
1

#19  Håller med dig , , dem är toppen, 🙂

Jag som bor en trapp upp , , hög trapp dessutom. är den toppen!

HH 🙂

Tarotstollan
1

#10. En sådan skottsrutig har jag också haft.

JMW
0

Jag hade en skotskrutig som jag använde när jag väntade första barnet. Då var jag bara 18/19 år. Hade inga problem med det. Nu har jag ju bil (dessutom 3 mil till närmsta affär) så det finns inga behov men jag skulle mycket väl kunna tänka mig en.

Maria
0

Den här blev det

/Maria

Maria
0

Ska försöka få med en bild

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igen

/Maria

Tarotstollan
0

Ser bra ut men är det inget lock på den?
Jättebra med den hårda plattan i bottnen, det har jag på min också. Får vara försiktig när man skall ner för trottoarkanter bara, det är ganska lätt att den tappar balansen och välter över på sidan då.

Maria
1

#29 Ja hjulen hade väl lite mer att önska men bättre än ingenting😉

Jo "locket" hänger innanför på bilden. Jag har nypt åt klämmorna fel på bilden.

/Maria

Soligajag1
0

#30  Den  är helt okej ! Så , nu kan du shoppa som sjutton, , slippa 

belasta axlar o armar!! 👍

HH 🙂

[Leifsdotra]
1

Jag har jobbarkompisar som använder såna på jobbet. De behöver kunna ha mobilt kontor och då är dramaten en perfekt lösning för att få med sig allt och samtidigt skona ryggen!

Maria
1

I många år jobbade jag med två "dramaten"😃 Vi var på hembesök i en studie jag arbetade med och hade med oss undersökningsmaterial som EKG-apparat, blodprovsset, grejor för blodtryck, impedansvåg, vigorimeter osv….

Det gick oftast väldigt bra men knöligast var på buss och spårvagnar emellanåt.😉

/Maria