Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 821 ggr
aggeelin
2

Nu förstår jag ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför jag hann så mycket när jag hade småbarn. Farten måste skruvas upp.

Som i lördags då jag gick upp kl. 8.10. Jag började med att fixa mig själv och sen frukost. Åt långfrukost med man och barnbarn (som faktiskt åt ca 3msk äggröra, 5 st fincrisp med lite rabarbermarmelad och två små muggar rött te). Röja kök, byta lakan och sätta på tvätt, ta reda på tvätt, läsa recept och skriva nota. Bädda ihop barnbarnets säng och lekte sen kurragömma med barnbarn och stor nalle. Åkte bil 2.5 mil, handlade, hälsade på min bror och hans sambo. Fikade. H handlade grönsaker av honom. Åkte bil igen, parkerade gick till matställe. Valde, betalade och väntade på mat ( barnbarn åt faktiskt några små skivor kyckling, lite tomat gurka och kyckling ) tillslut fick jag var som kallades fläskfile och rotfruktsgratäng. Passerade genom stor affär och tittade på barnkläder - julklappar önskades. Handlade på mataffär. Åke hem packade upp. Gjorde fika och spelade trafikmemory. Barnbarn gjorde yoga efter mina förslag och jag fotade - å så lite annat. Då kom pappan och klockan var då bara 17.45!!!!! Fortsatte av bara farten att göra en stor kycklinggryta med ris.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
4

Herrejisses😃

Jag blir trött bara jag läser det.

/Maria

aggeelin
2

Ja, och då glömde jag att jag hann med att göra rostad musli när jag kom hem från affären - den hann inte bli färdig men ändå.

aggeelin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yogabilder. Inte skulle jag hunnit med så mycket en vanlig lördag inte!

Mirinda
1

Det låter som om du lyckats klämma in en hel veckas aktiviteter på en enda dag.😃Jag hoppas att du fick möjlighet att pusta ut efteråt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

aggeelin
1

Nejdå inte trött efteråt. Fortsatte med matlagning och sen åt vi gott!

Soligajag1
1

WOW !Vilken dag du hade ! 

Blir trött bara jag läser vad du gjort .

Men så ser mina dagar ut när jag jobbar , men ändock inte lika mycket , , på kvällen, , Då lagar jag mat, , sen tittar man på Tv och somnar. . 🙂

HH 🙂

Mirinda
3

#5 Att umgås med barn och ungdomar kan visserligen trötta ut en. Men det kan också vara upplivande och ge inspiration. 

Jag har lärt mig mycket genom att lyssna på min son, som nu är 15 år. Jag får veta hur han upplever saker och hur han ser på samhället. Inte minst har jag fått höra hur han ser på mig; vad som är bra med mig som mamma och det han tycker jag gör fel. Han är väldigt öppenhjärtlig och rak. Så jag har fått kärleksfullt beröm som värmer hjärtat, men också berättigad kritik, som får mig att fortsätta sträva mot att bli en ännu bättre mamma. 

Barn är så klarsynta. Om politikerna lyssnade mer på dem så tror jag att världen skulle bli betydligt bättre. Jag hörde ett barn i 6-7-åråldern säga: "Det skulle bli slut på krig och mer lekplatser om barnen fick bestämma."  Om jag fick bestämma skulle alla barn ha mor- och farföräldrar av Agges kaliber. Tänk så mycket roligt det skulle hända då!🙂

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare