Godmorgon onsdag 23 dec
Godmorgon på er!
Lite sovmorgon idag och sen har jag bestämt att gå till jobbet några timmar. Har för mycket att göra. Går jag inte dit idag så blir det lite kaos nästa vecka.
Efter jobbet ska jag göra mitt vanliga traditionella julbesök. Jag hälsar på hos en tidigare granne som är en förbindelse med min mamma. Det besöket är mycket viktigt för mig.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon så här dan före dopparedagen😃
Idag ska skinkan tillagas, långkålen och äggosten.
Min man gör sillsalladen och sin vitkålssallad med saltrulle.
Sedan är det nog klart om jag inte glömt nåt.
Igår var fiskbilen här igen och vi handlade torsk, rödtunga och svärdfisk så nu är frysen full igen😉
/Maria
God morgon!! 4 grader varmt ute. Nu har jag äntligen "bakat" mitt snus. Lakrits och mentol smak samt en liten blandning av bägge smakerna. Detta får avsmakas om 2 dagar, kan bli spännande. Dagens plan är att städa, betala räkningar och göra lite smått och gott. Till er som ska ut och köra bil, kör försiktigt idag. Ha en bra dag!!
Morgon!
Idag blir det luuugn dag. Ledig för en gångs skull!
Slagit in julklapparna också, gjordes igår,hejja mig!
Sambon ska köpa en julblomma till min mormor och morfar med bara idag, sedan är allting 100% klart.
Ska griljera julskinka med idag tänkte jag, första gången jag gör det! Någon som har gott recept? Färdigkokt skinka :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 är dålig på sånt men jag såg kocken mannerström blandade vanlig senap med disjon senap och apelsinskal.
God förmiddag 🙂
Mulet väder, lite blåsigt och 3 plusgrader. Jag håller på med utfodring av mitt lilla menageri, efter det ska jag till dialysen. I morgon är jag ledig och då kommer julgästerna. Jag har ansvar för gröten, jag har själv tagit på mig det eftersom jag vet att annars får vi ingen god gröt 😉
#4 Jag brukar sätta i hela nejlikor i fettsvålen innan jag penslar på griljeringen och det blir både fint och ger en aning smak och luktar gott.
Jag brukar bland 1 helt ägg med cirka 3 matskedar valfri senap.
Sedan toppar jag med ströbröd och griljerar till den får färg.
/Maria
Godkvälls
Blir uppesittarkväll med bingolotto idag, Något som jag gör en gång om året,, Kanske kanske jag vinner idag
Har stekt köttbullar mumms gjort en apelsin pepparkaks cheesecake
Jättegod är den., Den ska vi ha som efterrätt i morgon
Ja de är julafton i morgon,
Ha en skön lilla julafton
Nu är äggosten på spisen och sedan är jag väl klar tror jag…😃
/Maria
God kväller.
Här har det varit mulet och flera grader plus. Har lasse kroners uppesittarkväll på tv:n. Skulle varit till syrran imorgon, men julen blir lugn då jag fortfarande är förkyld.
.