Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 744 ggr
annia1
0

God Morgon 28 September

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla God Morgon

Här är det just nu 4 grader plus. 
Börjar gå mot slutet på september och det märks tydligt att det nu är höst. För det är rätt kyligt på kvällarna. Har hållit på utomhus med olika saker hela sommaren och blev färdig med det sista igår, vilket är tur för det är lite för kallt att vara ute på kvällarna nu. Klippte även gräset igår får se om det var sista gången.

Är lite mulet just nu så månen syns inte riktigt så jag ser inte om det är nån blodmåne. Hade annars varit kul att se en sån för nästa är ju inte förrän om 18 år om jag fattat det rätt.

Bilden är tagen nu i somras, vet inte vilken sorts fjäril det är, men fin.

Hoppas alla får en bra start på veckan.

.

Tarotstollan
0

God morgon, sitter just nu och tittar på Blodmånen. Ett minne att komma ihåg resten av livet!👍 Skall göra mig i ordning och gå och lägga mig nu då ögonen går i kors, nästan!🤦‍♂️ Just nu har vi + 5,1 .

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Jag var också uppe och tittade på månen. Jag la mig igen men det var tungt att gå upp nu klockan 6.

Min man hade ställt klockan men han gick aldrig och la sig efteråt utan var ute och fotograferade.

/Maria

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon 🙂

När jag gick upp vid halv fem var det igenmulet, så ingen måne synes till, men nu strax före klockan sex klarnade det och månen syntes, men den bästa tiden var redan förbi. Jag provade att fota och visst ser man lite av månförmörkelsen, men "blodet" är borta 🙂

stina63
0

God kvälls

Blev dubbla trådar idag. Men de gör inget. Tjusiga bilder

[peter54]
0

#0 Silverstreckad pärlemorfjäril, hona 🙂

annia1
0

Tack peter.
Jag är helt okunnig när det gäller Fjärilar, kan bara några av de vanligaste.

.

Leffe
0

Igår skulle jag laga till leverstuvning. Hade kokboken framför mig. Följde den. När det stod och puttrade i grytan började jag fundera på vad Potatis, morot och tomat hade i en leverstuvning att göra. Måste ha fått en krtslutning. Receptet var på levergryta. Hur det smakade. Inget vidare

Tarotstollan
0

Ja, ibland kan det bli kortslutning i hjärnan! Synd att du inte tyckte det blev gott ändå med tanke på allt det jobb du lagt ner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!