Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 795 ggr
flisan708
0

Plötsligt händer det?!

Finns det saker som du dragit på länge som du tänkt du borde göra länge och väl men som aldrig händer. Jag är en sån person som klurar på saker och ibland tar det mer eller mindre tid innan jag kommer till skott. När jag klurar innebär för mig att jag behöver tid att läsa på om saken eller förstå hur det ska gå tilll innan jag bestämmer mig. Idag hände en sådan sak. Har då säkert de sista tre till fyra åren funderat på att byta spis då jag har en är gammal och långsam sådan. Igår innan vävningen åkte jag runt och kollade, frågade och funderade. Idag har jag googlat och tänkt vad jag egentligen behöver för spis. Ringde ett företag där jag såg den jag ville ha för att fråga om den. Vips blev det lite bråttom då säljaren insåg att den jag ville ha var den sista på centrallagret. Säljaren la på ringde upp mig efter fem minuter så han skulle kunna boka den, så nästa vecka på torsdag får jag en ny spis. Även om det var ett snabbt beslut så känns det rätt. Så plötsligt händer det.

stina63
0

Härligt så är jag med.. När de sker så sker de på stuts

Maria
0

#0 Då får man gratulera till den nya spisen.😉

Här hemma så händer också saker snabbt med den skillnaden att vi aldrig går och drar på den innan.

/Maria

flisan708
0

#1 och #2 Ska bli kul och spännande. Men mest orolig är jag nog för stackaren som ska installera/ leverera spisen. Mina trappor är mördande jobbiga och gå i om man inte är van vid dem. De flesta brukar sucka gärnet efter de kommit upp. Har dock förvarnat om läget, för hiss finns inte. #2 Kul att ni är snabba i svängarna. Önskar att jag ibland var sån. #1 Skönt att höra att man inte är ensam!!!

LinaLj
0

Jag är sådan att jag brukar veta precis vad jag vill ha och jag ger mig inte för än jag hittat det. Min nya säng tog mig fyra år att hitta. Jag visste precis hur jag ville att den skulle se ut, hur hög den skulle vara (den står vid en snedvägg) osv och det var verkligen kämpigt att hitta en säng som stämde in på allt. Men när jag väl hittade den så var det ingen tvekan om att jag skulle köpa den.

Just nu letar jag soffa och har samma problem. Det hjälper inte direkt att jag bor i ett gammalt hus och dörren till vardagsrummet bara är 56 cm bred. Så antingen ska soffan komma i relativt små delar eller så ska den på något håll vara 56 cm eller mindre.

Maria
0

#5 Våra nya sängar tog ungefär 5 minuter att köpa. Då hade vi bestämt oss samma vecka att nu var det dags att byta sängar😃

Det var likadant när vi köpte huset. Vi hade promenerat i området och tyckte det var trevligt. En måndag morgon såg jag en annons i GP att ett av husen var till salu. Ringde min man som bokade tid hos banken samma dag för lånelöfte. Visningen var på lördag och efter visningen la vi ett bud och köparen accepterade så veckan därpå skrev vi kontrakt och inflyttning var snarast…. så det gick "som tåget"

Då hade vi bara bott i vår "nya lägenhet" i 13 månader så det blev att flytta ganska tätt inpå.

/Maria

tlover
0

Så var det nästan när det gäller starten av mitt företag. Jag hade velat göra det i ca 10 år men när det var dags att söka förlängd aktivitetsersättning tog jag tag i det och ansökte för bara 50% istället för 100%

l'm back

Allt oviktigt
0

Brukar vela ett tag om det handlar om något som kostar rätt mycket och inte är nödvändigt. Är det däremot något som jag/vi verkligen behöver brukar det fort skaffas

stina63
1

Kan berätta att jag köpte en ny bäddsoffa till min stuga. Kom i två stora kartonger inpackade. En sådan där ser ut som hörnsoffa., Lyfter på ena sidan så kan man lägga ner sängkläder sådant.
Bara de att han som levererade den bar inte in den i stugan enbart till dörren
Eftersom den inte gick in;
Paketet var för brett än vad dörren var.
Jag slet som bara den. Vred hade man. Först packa upp allt sedan försöka lirka in den
Men in kom soffan. Locket på soffan öppnade sig hela tiden när den stod på sidan.  Attans vad svetten lackade av mej😃

Carrosh
0

Har kommit till skott nu på riktigt med att titta på studier och tror jag har bestämt mig. Funderat i år och dar över vad jag ska utbilda mig till. Nu har jag bestämt mig för att bli lärare eller fritidspedagog (det sistnämnda föreslog min sambo ikväll, då han tror att det skulle passa mig riktigt bra). Ska bara se efter vad jag saknar för att kunna komma in och läsa in mig på det i så fall. Kände att jag funderat för länge och behövde bestämma mig! Förhoppningsvis kan jag söka till nästa termin/år redan! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!