God morgon 7 september
God morgon!! Solen skiner här med!! Önskar er alla en trevlig måndag!!

God morgon!
Fin bild Peter. Här är det sol och 10 grader nu, skönt efter flera dagars ihärdigt regnande.
Ha en fin dag.
God morgon! Sol och 13 grader….ut och njut!
Man undrar hur fasiken så tunna vingar kan hålla uppe en så tung kropp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmiddag
Så vacker insekt Peter
Här är 14 grader de blir nog lite varmare under dagen. För solen skiner så skönt,
Vet inte om jag ska till stugan kolla läget lite.
Ha en skön dag
God förmiddag.
Måste fråga Peter.
Jag såg en slända när jag var vid vår lilla sjö här bredvid och den var stor. Ungefär en decimeter och den hade en tjock kropp som var liksom metallisk. Färgen var grönblåaktig. Den var jättevacker.
Är de vanliga tro?
/Maria
God dag
Inte varit inne här så mycket, får det bli ändring på! :P
Förkyld och feber, yey not. Kort långsamt promenad upp i skogen med Roxy och tillbaka så hon fick springa av sig lös. De andra med husse. Lite frisk luft men helt utpumpad av det lilla så vila vila

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Häftig och vacker insekt!
Jag kom hem från Barcelona idag, varit där några dagar i jobbet och sen några dagar av semester med min man som kom dit i fredags. Haft fantastiska dagar och laddat inför hösten! Badade i havet igår och det var såååå härligt 🙂
/Christina
#4 Cristine, de ser tunga ut, men de väger nästan ingenting.
#6 De vanligaste stora trollsländorna är mosaiksländorna, sedan finns kungssländan som är den största i Sverige om man inte räknar kejsarsländan, men den kommer bara hit ibland och fortplantar sig inte här. Ytterligare en stor trollslända är den fyrfläckiga, den har tjockare bakkropp, men är inte så lång som de övriga stora.
De flesta trollsländor har ett metalliskt utseende. Du kan söka bilder på mosaiksländor så ser du om det var en sådan du såg.
#9 Tack.
Jag har googlat och det var med all säkerhet en grön mosaikslända jag såg🙂
/Maria
Tyvärr har det regnat nästan hela dan :( Fast ganska varmt för det, runt!15 :)
Zingo ;D