Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 708 ggr
Cristine
0

Vin till maten?

Brukar du ha det under helgerna?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
0

Nope, dricker väldigt sällan vin. De gånger det serveras starkvaror här, är det öl i glaset.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
0

Köper väldigt sällan vin, kanske 2 ggr om året. Dricker mest öl och cider, det är billigare!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Karmatarerskanise
0

Det händer.

KPD
0

Jag tar gärna ett glas vin till maten, om jag har lagat något gott.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Sabina]
0

Ja, det händer fast det är alltför sällan. Men de gångerna njuter jag, då jag föredrar vin framför annan alkohol.

[peter54]
0

Min fru tar ett glas vin till maten på fredag eller lördag, men jag kan inte dricka vin. I min mun smakar vin absolut ren fasa 🙂

Cristine
0

Själv dricker jag hellre öl än vin, dessutom är jag bortskämd med fina viner så dee billiga smakar bara pyton

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mirinda
1

Ett glas riktigt gott vin förhöjer smaken på en vällagad middag. Tyvärr har jag en begränsad budget för det där som kommer utanpå det nödvändiga. Annars skulle jag botanisera mer i vinhyllorna på systemet. Varje helg blir det inte, men någon gång i månaden brukar jag försöka unna mig och gubben en flaska vin. Jag har lärt min sambo att dricka vin. När vi träffades kunde han knappt skilja på vitt och rött. Och han är inte färgblind, bara en inbiten "ölgubbe".😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
0

Aldrig numera men förr kunde det hända.

Jag dricker egentligen aldrig just till maten. Möjligtvis vatten men oftast ingenting.

/Maria

Carrosh
0

Händer ibland. Men det är sällan under helgerna, då jag jobbar då. Så kan bli mitt i veckan istället. Men dricker ganska sällan alkohol numera.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Ria74
0

Händer aldrig numera, inte sen jag började jobba med alkohol. Får nog av det på jobbet ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
0

Jag dricker aldrig alkohol, och när det gäller alkoholfria varianter är det väl alkoholfri cider (el ciderliknande dryck) vart femte år eller så.

Vill jag dricka en fin matdryck som man kan anpassa efter maten och som förhöjer smaken blir det ett finare te. Vanligtvis är det däremot vatten som gäller.

l'm back

citytjejen
1

Vi brukar dricka vin på fredagar och/eller lördagar, oftast är det så i alla fall. Ibland hoppar vi över alkoholen helt, det beror på. Oftast delar vi en flaska, men det händer att det blir mer än så.

/Christina

Maria
0

Jag minns när dunkvinet började bli populärt. Det var riktigt lurigt.  Lätt att bara hälla upp. Svårare att öppna en ny flaska.

/Maria

fotokrafs
0

Dricker aldrig alkohol hemma, maken är nykterist. Blir bara när jag är bjuden som jag kan ta något glas vin. Är inte så social så det brukar bli väldigt sällan. Men senast var faktiskt idag! Ett glas rött till maten hos vänner

Afturelding
0

Jag dricker inte alkohol alls. Ibland hittar jag ett bra alkoholfritt vin, men det är rätt sällsynt. De flesta viner är producerade på ett sådant sätt att de blir väldigt urvattnade, men nog finns det bra också.  Däremot finns det bärmuster som funkar väldigt bra till mat!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Nej dricker inte vin 🙂 Blir läsk eller vatten till maten

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

Dricker sällan vin med eller utan alkohol. Men vin är gott till mat så väl alkoholfritt som med alkohol.