Räcker kassan till ?
Räcker den till för alla klappar och mat eller blir det en besvärlig januarimånad?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Här räcker det inte ens över nyår. .. Har köpt en julklapp för nov.lönen och behöver köpa en till. Fast på nåt sätt löser det sig, är ju två vuxna i familjen och förhoppningsvis har maken större utrymme denna månad.
Det brukar räcka och bli över.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Normalt har jag inte så mycket pengar över i slutet av månaden, och vissa månader går jag back. Så det blir nog inte så mycket över efter denna månaden heller. Men där finns en liten summa på sparkontot att ta av så det blir inte alltför knapert. Och nu har min man fått jobb också och hans första lön kommer nog in i slutet av januari. Så det finns lite ljus i mörkret. 😃
😂
Jag går alltid plusminusnoll, så det gäller att se till att julmaten räcker flera dagar. Julklapp är inget bekymmer. Behöver bara köpa till sonen och han är tacksam för vad som helst.
Räcker och räcker. Några julklappar blir det iaf inte. Och maten får vi se med. Blir inget jättejulbord här direkt. Men syrran kommer med lite senap och sill i mellandagarna, så det ser jag fram emot. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Det räcker men blir inte mycket över
Här räcker det och blir över och det känns skönt efter många tidigare jular då det varit desto mer knapert.
/Maria
Större utgiften blir bilkostnader (44mil) i och med extra sväng till mor och svärmor under julen. Julmat får vi hos svärmor! Det blir två julklappar till mina syskonbarn och ev något till våra morsor. Eftersom jag inte kommer träffa ungarna vid jul så är det ingen panik med klapparna. I värsta fall har jag lite leksaker och filmer här hemma som kan ges bort. Fast det kanske är ett no-no?
Här räcker det gott och väl! Jag har aldrig varit med om att det blir knapert i januari. Det är jag väldigt tacksam för!
/Christina
Jodå! Det räcker och blir över. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jo de blir över också här. Köper inte några julklappar till varandra. Bara min väninnas dotter 22 år som får av mej.
Vi träffas annars äter julmat, Men inte i överflöd alls. utan tar de lugnt under julafton myser tillsammans.
För mig räcker kassan sällan till oavsett månad. Det är bara när jag inte använder några pengar alls utöver hushållet som jag har lite kvar. Jag har tur som har en välbetald fru 🙂
Den borde räcka men jag får gå 3 dagar extra innan jag får mina pengar. Det är lite irriterande. Vi är som tur är borta 1 vecka i december och då kommer vi skämmas bort till tusen med julmat, dryck och lite klädhandlande under rean. (vi ska till mina föräldrar i Sverige över jul och gå på julrean för första gången på flera år!).
Men det blir ändå snålt för det måste sparas inför jan räkningarna :(
Räcker inte även om det inte skulle varit jul. Himla tur man slipper köpa mer klappar än några till de allra yngsta. Det blir inga dyra heller.
Till föräldrar så ger jag bort typ 5 biltvätt med tillhörande städ. Ett litet kuvert med "kuponger" i med röd rosett på hehehe….😊
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Räcker, planerar. Ändå var Roxy hos veterinären också och där försvann några tusenlappar. Men hittat billiga men behövliga julklappar iår, mat mm prioriteras före julklappar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 här har vi också så att det köpt bara till de minsta. Sen har vi hemlig tomte till de stora. Skaffat alla våra julklappar för max 300kr
Eftersom vi haft dålig ekonomi sen min man blev sjuk så skulle januari blivit besvärlig hursom. Men pengarna räcker ju såklart (hur gör man annars? lånar?) man får bara tänka efter lite extra.
l'm back

Fniss, läste mitt eget inlägg (#1) och ser att jag utryckt mig som att hela nov.lönen gått till en julklapp 😃 och riktigt så slösaktig är jag ju inte… 🤪
Menar att jag köpt en julklapp i november (348 kr) och behöver köpa en till, men har lite svårt att se hur jag ska få ihop det, men som någon ovan skrev, det ordnar sig!