Uppe tidigt
Vilken tid är du tvungen att kliva upp för att göra dig i ordning när du ska till jobbet?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En timme innan. Så jag hinner vakna till lite.
Jag vet en del som måste kliva upp kl 5 och det måste kännas hårt under vintern.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Klockan 6 går vi upp. Börjar 07.30 Då har vi båda två nära till jobbet numera.
/Maria
Brukar behöva en knapp timme från uppstigning till att jag lämnar hemmet. Just nu jobbar jag hemifrån, men om några veckor börjar jag på nytt jobb utanför hemmet. Då har jag flextid och gångavstånd så kan variera uppstigningstiden. Men gissar att jag kommer ställa alarmet på 6.30!
/Christina
Jag kan duscha, klä på mig och sminka mig snabbt. På 10-20 min. Men jag behöver mycket längre tid att morna mig. Mår oftast illa på morgonen och måste ha god tid på mig för den sakens skull. Oftast kan jag inte äta frukost på 2-3 timmar.
Beror lite på hur jag jobbar. Jobbar jag dagtid och börjar tidigt behöver jag kliva upp ca 2 timmar innan jag börjar, så har jag lite över en timma på mig hemma att vakna till och dricka kaffe i lugn och ro.
Men har under en längre tid jobbat enbart nätter, så blir lite annorlunda då. Då har man vaknat mellan 12-13 och börjat kl 17 eller 18. Lite segare start på dagen, men rätt skönt att få tid att vakna till ordentligt.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag mår inte bra av att gå upp tidigt på morgonen och är morgonseg. Behöver en dryg timme för att ta mig till jobbet. Idag var jag uppe före 6.30 och det är hemskt 🤐Jag går oftast upp något senare.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det gällde att planera kvällen innan. Och klä på sig, kaffe+macka+packa ner matsäcken behövde inte ta många minuter.
Numera tar jag inga jobb som kräver stress på morgonen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jovisst, jag planerar på kvällen. Men är seg och det tar tid att komma igång. Jag är så avundsjuk på dem som är morgonpigga.
Kl.5 går jag upp varannan vecka åtminstone för då börjar jag jobba kl 7 och varannan kan jag sova 1-2timmar längre. Fast jag tror jag föredrar att gå upp så tidigt för då slutar jag ju tidigt med. De veckor jag börjar sent så slutar jag ju sent med.
Ca 30-60 min innan jag ska köra (skolan)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är så dålig på hela morgon-grejen.. Ofta blir det en oj, jäklar vad klockan är mycket.. Studsa ur sängen förhoppningsvis få på sig något vetigt och komma i väg..
Halv sex ringer klockan. I morse så hörde jag klockan ringa bara tittade på den. Jag har två stycken som ringer efter varandra.
Så kom jag på Jösses du måste svara. Öppnar telefonen sa hallå.😃 Kom på att de var ju klockan som ringde
Jag går också upp halv sex för att hinna grädda ungarnas frukostpannkakor innan jag själv ska göra mig i ordning innan jag far till dialysen. Tisdag och torsdag kan jag dra mig till 06.15 eftersom jag är ledig de dagarna.
Jag är osäker fortfarande. Kommer börja 08.00 och då är det en halvtimmes körning minst från min mamma, kanske 40 minuter när det är snöstorm osv. Från pappa är det nog som mest 30 minuters körning även vid snöstorm och 20 minuter vanligtvis. Jag måste alltså åka som senast 07.20-07.30.
Behöver nog iaf en halvtimme att äta frukost, gå på toa, klappa katter och sminka mig. Om jag inte skippar dom sista två.😃
Sååå… 06.45 senast? Usch.
Ja, mornar är hemska. Jag skulle inte klara att gå upp kl. 5.30. Jag vet, jag har gjort det förut och då känns det som om min kropp ska falla i bitar. Däremot har jag aldrig mer lätt att somna på kvällen.
#15 Det där klarar du inte på en halvtimme! 😃 06.15 skulle jag föreslå.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vet inte ännu, får schemat idag hoppas jag! Men när jag åkt till skolan som börjar 9 så har jag gått upp 06.15, för att ta bussen 7.27. Jag äter frukost väldigt långsamt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se