Mammas köttbullar
Det är någit man ofta höra, men vilken var rätten som hon var/är bäst på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ska jag välja en speciell rätt att förknippa med mamma blir det hühnerfrikassee. Det är mat jag inte fick i skolan eller hos kompisar, det var bara min mamma som lagade det. Är en hel kyckling kokt med morötter och lök, sedan rensar man köttet, silar buljonger och gör sås på det. Tillsätt köttet och grönsakerna, massor av persilja, servera med ris: Klart! Det var god mat det 😃
Take out, min mor kan till och med konsten att bränna vid vatten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Min mamma gjorde inte mycket god mat. Mormor lärde mig att laga mat. Hennes våfflor, potatisbullar - och kokt Potatis med äggsås (& torsk) var bäst. Ja, nu är det jag som får göra det åt henne.

Min mamma har alltid varit en otroligt bra kock. Min absoluta favorit är när hon gör stekt gås, med Potatis, sås, rödkål och äppelmos.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Min mammas kyckliggryta med banan, en rätt jag fick varje födelsedag är något jag kan längta ihjäl mig efter!
Nu har jag varit vegetarian i alla evigheters evighet, men på den tiden jag åt kött så älskade jag mammas sjömansbiff. Biffen och Potatis kokt i porter. Eller hennes egna Schnitzlar!!! Eller hasselbackspotatis med porterfilée :) Mästarnas mästare på att göra god husmanskost! Sämre på vegetarisk mat. Vegetarisk soppa med köttbuljong.. :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Min mammas mat är god överlag, kan inte välja någon särskild rätt som är bättre än någon annan. Jag har självt lärt mig av både henne och mormor så jag är jättebra på att laga mat själv!😇😉😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Min mamma lagade god mat men gillade egentligen inte att laga mat så att det blev såpass gott ändå är otroligt.
/Maria
Min morsa lagade mat av rent tvång från farsan, efter att de skiljt sig blev vi ungar tvungna att laga maten, sköta städning och tvätt.

Mamma lagade allt lika bra. Det jag inte kan upprepa och längtar efter är hennes köttsoppa.
>>>Malum domesticum<<<
Mammas kalops är himmelriket! Pappas lasagne slår vilken restaurang som helst.
Måste vara hennes fläskfilé i ugn med champinjoner och nån gräddig sås. Pappa lagade aldrig mat, var inte mamma hemma så åt han vita bönor direkt ur konservburken (han älskade det😃)
/Christina
All mammas mat var mat av högsta klass. Hon var känd för sin kokkonst och sina bakverk. Hon var en riktig gammeldags bondmora-kokerska som aldrig använde recept. Pappa däremot minns jag aldrig att hag ens kunde koka kaffe. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vita Kroppkakor är min favvo av mammas mat men all hennes mat är god och jag njuter när vi är bortbjudna dit =)
Min mammas mat var alltid god vad hon än gjorde. Hon brukade alltid se till att göra lite extra fint på tallriken eller på bordet när hon dukade. Mammas bak och brödverk var också jämt jättegoda. Åh vad jag saknar henne nu!
Mammas kycklinglevergryta.
Mammas pannkakor var oslagbara.
Helst ska det vara hjortronsylt och grädde till.
Nu är det ju jag som är mamma. Har några specialiteter. Men husmanskost är inte min bästa gren, Här står Pappas köttbullar på menyn (detta sagt apropå rubriken).
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mammas biff med lök. Och pappas kåldolmar. Och farmors kalkon på juldagen (lite märklig tradition i vår helsvenska släkt).
Mormors mat var tyvärr inte så spännade, om ni undrar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.