Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 313 ggr
Maria
0

Godmorgon 16 september

Usch, jag har i en trekvart trott att det var lördag och att vi ska iväg och handla om ens stund🤦‍♂️

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

#0 Oj en sån tanke, lördag! Jag har drömt massor i några nätter så jag känner mig lätt förvirrad just nu 🙂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Ibland tar det tid innan man får samlat "verkligheten"

Jag gissar att det beror på att min man är hemma på min lediga dag vilket är ovanligt.

/Maria

flisan708
0

God morgon! 7 grader ute. Märks det är höst nu. Idag ska det packas inför resan i morgon. Ska börja dagen med benvaxning kl 10. Kan inte fatta att jag åker i morgon. Önskar er alla en trevlig tisdag!

Maria
0

#3 Var ska du åka imorgon? Jag måste ha glömt det😇

/Maria

Anders 50
0

Godmorgon!

Ja ibland får man tänka till vilken dag det är. Men jag vet att det är tisdag, för idag  tisdag den 16 sept.  kl 10-12 kommer sotarmästaren och ska göra brandskyddskontroll.

Bra, för det har det goda med sig att det blir städat i pannrum och på vinden runt skorstenen. Det onda är att det kostar ca 800 spänn.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

God morgon

Hehe än är det inte lördag. Men så besviken man blir när man kommer på att det bara är tisdag. Men i morgon är det lillördag de är nästan lördag

Idag ska jag jobba kväll. Igår orkade jag inget. Tvättade städade.

Ha en skön tisdag

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go förmiddag..jag blev väckt kl 5 utav denna man som stod vid min säng jag vet att jag sade till mig själv i drömmen att " du är vaken"

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Blev dubbelt

[peter54]
1

God eftermiddag 🙂

Soligt och fint idag också, det dröjer nog till oktober innan jag byter till långbyxor. Annars händer inte så mycket. Jag har jobbat lite med slyröjning och gjort lite nytta i terrarierummet och plockat in en del av Romanticatomaterna. Otroligt vad med tomater det blir.

Vi har haft 4 plantor i det lilla plastväxthuset och 6 plantor utomhus. De har givit ungefär lika mycket tomater, även om plantorna utomhus varit lite senare och det är av dessa jag plockar in efterhand nu, så att de får eftermogna i köksfönstret.

Det bästa av allt är att vi har sått frön från en enda tomat och underligt nog är sorten fröäkta, det vill säga att det blir den sort man sår. Det är ju fråga om en hybrid och därför är det lite märkligt.

Vi gillar Romanticatomaterna bäst, men de kostar ju runt 30 kr för en kvist med kanske 15 tomater på. Det betyder att vi har fått tomater för, totalt över säsongen, närmare en 600-700 kr nu.

Fridaaaa
1

God eftermiddag

Varit riktigt bra väder idag vilket är skönt. Märks på hundarna, full rulle även på den stora nu när det är svalt ute.

Roxy fyller 1 år idag! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
1

#9 Mmmmm stekta gröna tomater.🙂

#10 Grattis till lille Roxy!🌺

[peter54]
0

#11 Bra film, men jag skulle aldrig förstöra de goda tomaterna på det viset 😉

Intehärutandär
0

Jag har hängt med grannen o en kompis ( o våra hundar). Hennes dotter blev 19 idag, så jag har hjälpt att förbereda mat m.m. Medans hon var på affären klippte jag min häck o fick det bortkört ( i skottkärra) till skopan på gården. Skönt att få det gjort o jag blir lika förvånad varje höst över hur stor trädgården är/blir. :-) Klippte ner mitt monster till blåbärsbuske, den var över 2 m. Och blir lika stor varje år. Och så målade jag om brevlådan. Knallrosa blir hela gårdens! Ska komma ihåg att skruva fast den igen!

Anders 50
1

Gokväll! 

Gick bra med brandskyddskontrollen, men jag får inte ha motorsågarna i pannrummet i fortsättningen!

Har plockat upp alla morötter och lagt i en låda med sand i jordkällaren, hackat upp lite Potatis som också förpassats till jordkällaren. Tar resten av potatisen en annan dag när ryggen vilat upp sig.

Rödbetorna togs upp och transporterades till en svägerska som blev glad, ska få en burk när hon kokat och lagt in dem.

Och har hunnit med en massa annat småplock.

#7 Tur att du hann få en bild på skäggisen. 😃

#10 Grattis Roxy!  🙂

#13 Värst vad du har varit aktiv idag!  🙂

aggeelin
0

#12 Fast det är bra att göra så om tomaterna inte hinner mogna. Här finns en restaurang som har stekta röda tomter, det är riktigt gott!!

Anders 50
0

#15  Åt stekta röda tomater + stekta vaktelägg nyss.  Gott!  🙂

aggeelin
0

Mums, riktigt gott!