God morgon 5 augusti
Jag siade att juli skulle bli väldigt het månad och fick rätt, nu fortsätter jag på det spåret och säger att augusti kommer att bli en riktig sommarmånad!👍
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon på er!
Christine, jag ser fram emot det!
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Här öser regnet ner men behövs! Hoppas det kommer lite åska idag (väntar var dag haha). Roxy var inte så glad att det regnade så fick tvinga ut henne, Lillan struntar i vilket hihi. Nu ligger Roxy i sängen en stund tillbaka för att "tjura" på mig hihi.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det skulle gärna få komma en ordenlig skur här! Och sen bli sommar igen… :) en lagom sommar som avslutning på sommaren.
Godmorgon!
12 grader bara kl 7, så härligt!
Var hos sjukgymnasten kl 8. Hon gillade visst inte att kiropraktorn botade min nacke och armbåge dagen efter jag var hos henne sist, för lite mer än en månad sen. Det skulle ta minst 6 månader med hennes metod, kanske mer, att slippa värken. Så nu blir det inga fler besök hos henne! 🙂
Mulet lite kyligt, 18 grader, skönt väder.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God eftermiddag 🙂 inga sådana här
#2 Har du fotat kartfjärilen Frida? Vi har inga sådana här.
Här är det mulet och kvavt, 25 grader. Svägerskan åker och hämtar vår dotter och kusinen på ridlägret i Surahammar eftersom brandrök har kommit in i området och gör hästarna stirriga. Flickorna åkte dit igår, så det blir en besvikelse för dem.
Ägaren erbjuder endera återbetalning eller att tjejerna kommer nästa vecka istället, men chansen att det är bättre då är inte stor, prognosen är att branden inte är helt släckt förrän om en månad.
Branden täcker 10 x15 km yta nu och den är framme vid sjön som ligger söder om Norberg. Evakueringsbussar finns uppställda där, sängplatser ordnas på orter längre söder om brandområdet. Regnet som Frida berättar om skulle behövas där, men inget regn är i sikte. En man har hittats död och en är svårt skadad av branden.
#5 Japp har jag fotat 🙂 Jasså heter den så, kul att veta 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God kvälls.
Solen tittade fram på eftermiddagen. läser om branden tycker den är så otäckt,,
Läste om att branden är så stor som hela Malmö. Hujeda mej.. Ber om regn över området
Önskar er en skön Tisdag
Hälsningar från avkopplande dagar i Loka Brunn!
Ligger och fundrar över all extra städ branden gett. Gick förbi en lekpark idag, som är helt svartprickig. Såg mina fönsterbleck under verandan också. Känns löjligt att gnälla över lyxproblem som tvätt, då de kämpar så. Nu har den spridit sig ännu mera och närmar sig Norberg med rask takt. Avesta, Hedemora och Säter har gått ut med allmän info om eb evakuering. När den Säter (min hemstad) blir jag rädd o ledsen då det är en av Sveriges äldsta trästäder. Man får inte skjuta raketer i närheten ens pga brandspridning. Nu väntar vi bara och hoppas på regn.
Apropå ingenting, har ni klickat på texten "fisketips" i det vita fältet under översta menyn här på sidan? Rätt kul film och jag vet av egen erfarenhet av sådana att det funkar 😉
#10 Hua, det gäller att vara rädd om fingertopparna😃
Jag har varit barnvakt en gång för ett gäng pirayor😉
/Maria
#11 Jag hade fyra stycken röda pirayor för 40 år sedan, alltså den art som tjejen på filmen fiskar. De rör ingenting friskt och starkt, så att stoppa ner handen i akvariet för att skrapa alger eller så var inga problem. Inte heller rörde de andra fiskar som var friska och simmade "normalt".
En gång skulle jag mata en boaorm med en sork, men innan jag hann slå ihjäl sorken med käppen jag hade för ändamålet, tappade jag ut den på sovrumsgolvet och kunde inte få tag i den. Jag sköt sorken med luftgeväret och det blev inte mycket kvar att mata boaormen med, så jag öppnade ena täckglaset på akvariet och tänkte slänga i resterna av sorken till pirayorna.
På en hundradels sekund var alla fyra uppe ur vattnet för att möta maten, då såg de direkt att det var något som inte var friskt och jag var nära att mista ett finger eller två, för mina fyra pirayor var tre gånger så stora som de där som hon fiskar upp på filmen. 🙂
>Usch!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#12 Jisses😃
/Maria