Skolminnen
Jag var 9 år gammal och gick till skolan i en lånad kjol av mamma som inget visste.
Vi hade utflykt den dagen och för att komma till skogen så gick vi förbi mormors hus.
Hon stod i fönsret och undrade vad i allsin dar det var som kom vandrandes i en tvärrandig kjol som nådde marken och var vid så den såg ut som ett tält tills hon såg att det var jag.
😂Då kom hon utspringande med en kjol som mormor tvättat åt min jämnåriga kusin…. jag blev faktiskt riktigt glad för det hade blivit kämpigt att gå i skogen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jösses, hur tänkte din mamma?😃
Jag minns stormen 1969. Jag gick i första klass och mamma valde att följa mig till skolan.
Det var bara hon, jag och vaktmästaren på skolgården. Alla andra var hemma för de hade gått ut på radio med meddelanden om att skolor var stängda men hemma så var aldrig radion på vad jag minns.
/Maria
Min mamma blev aflldeles f,örskräckt när hon fick reda på det. Jag tog på kjolen efter vägen eftersom jag genade på en stig och under en buske lade jag min.
Hur sjutton tog ni er dit i stormen?
Jag måste tänka lite på detta. Skoltiden var inget roligt för mig. Fast jag skrattar åt Cristines historia, för den får mig att tänka på lillebror - då 4-5 år som blött ner sig på något vis och inte hade ombyte med. Enda räddningen vara mormors stora mameluck-liknande trosor. Gissa om han var ARG!
Vi gick. Bodde ganska nära skolan men det var ändå läskigt.
Jag fick ju inte vara hemma från skolan😃 Vet inte hur många gånger jag har fått gå hem när jag varit sjuk bara för att man SKA gå oavsett om man mår dåligt eller inte.
/Maria