God morgon 29 juni

Jag skriver så hhär tidigt förnäst äldste sonen med familj kommer tidigt för att äta här, på kvällen åker de i tåg till Abisko för att vandra några dagar och ge näring åt de hungriga stackarna däruppe. sonsonen vill inte med så han stannar hos oss. Blir det inte fint väder som är utlovat kommer vårt sorum att likna ett kontor..med tre datanördar på led. Rabatten håller på att flytta ut i ex skogen
Ha en undrebar söndag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Cristine och alla andra som vaknar.
Abisko låter fint.🙂
/Maria
Godmorgon!
Jaktmöte kl 10 och smörgåstårta! Vi brukar kosta på oss en rejäl sådan trots att vi bara är sex.
Alla jaktarrenden ska vara betalda 1 juli så det blir en dyr dag.
Och det regnar inte…..än!
Ha en bra söndag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Det måste vara något speciellt med män och smörgåstårta😃
Min man och son älskar också denna tårta och jag tror inte jag vet en enda man som inte tycker om just smörgåstårta.
/Maria
Gomorron. Strax bär det iväg på Skåne-semester!
Sen frukost idag. Jag ska försöka lägga in en bild på äggröra med hackad persilja och gräslök. Så gott!
#6 Åh, det låter gott. Riktig hotellfrukost😉
/Maria
God eftermiddag 🙂
Här är det mulet och omkring 18 grader just nu. Det har regnat hela natten, men nu är det uppehåll. Vi har fått 40 mm regn den senaste veckan, så jag tänker ta en sväng till mitt kantarellställe och titta om det kommit några gulingar där ännu.
Män och smörgåstårta stämmer dåligt på mig, jag har aldrig gillat det, men frugan är helt såld på smörgåstårta. En gubbe jag känner gjorde silltårta till midsommar. Det är inget jag känner att jag skulle besöka hans midsommarfest för 😉
#8 Haha, där ser man😉
Silltårta låter gott haha.
/Maria
Jag tror nog att jag tycker mer om smörgåstårta än vad sambon gör. Men jag vill inte ha det så ofta jag heller.
Smörgåstårta ingen favorit hos någon i min familj
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gokväll!
Äntligen höll det uppe så jag lyckades göra en fusk/snabb-klippning av gräset! Och plocka av jordgubbarna som jag skulle gjort innan skyfallen började tidigare i veckan. Många var förstörda av regnet, jordiga var de, men det blev både sylt och saft, fast smaken var inte densamma som den brukar vara.
Och smörgåstårtan var supergod! Vi turas om att fixa sådan och det gäller att välja medlemmar i jaktlaget som har respektive som är hejare på att göra smörgåstårta! Denna gång var den helt outstanding….Vilket gjorde att 60 tusen drygt… i jaktarrende, glömdes bort för stunden. Haha!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!