Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 329 ggr
Cristine
0

Var är insekterna?

Här är de då inte, det är väl därför jag inte ser nästan några fåglar heller

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag saknar humlorna i år. Vi brukar ha mängder men jag har bara sett enstaka.

Däremot så finns det massa andra kryp och vår unge katt kommer in med det mesta. Spyflugor, getingar, daggmaskar, spindlar och vad det nu är han hittar😉

Jag har redan haft en fästing på benet men den hade inte hunnit sätta sig fast.

/Maria

Cristine
0

Usch fästingarna är jag glad att jag slipper, jag har aldrig haft en fästing på mej själv fast jag går barfota i långt gräs och det konstiga är att Algot som går över till ängen mitt emot inte heller har haft en endast en.

Maria
0

#2 Fästingar har jag haft hundratals genom åren då vi tillbringade mycket tid på landet men 2005 fick jag faktiskt borrelia som satte sig på nervsystemet med hjärnhinneinflammation som resultat. 

Måste ha fått den fästingen här i Göteborg.

/Maria

Cristine
0

Huuuuvaaa!😮

Intehärutandär
0

Vi har insekter; getingar, humlor, Fjärilar, skalbaggar, mygg, knott, nattfjärilar, harskrank, nyckelpigor osv.

[tk1971]
1

Ja, jag har då sett en massa insekter. För övrigt avskyr jag allt som kryper omkring på en massa snabba ben. 🤮

stina63
0

Dom är här i Malmö insekteran hehe, Här är insekter. Småfåglarna har kommet tillbaka igen, De är skönt. Kan vara att jag har nu en liten damm med porlande vatten fontän.

[peter54]
1

Det är för kallt för många insekter i stora delar av landet. Här finns inga knott alls och ytterst lite mygg, lite humlor och lite bin och getingar på grund av kyla helt enkelt. Just nu är det bara som ett exempel 8 grader här. Det är den normala övre gränsen i ett kylskåp och inte någon idealtemperatur för några insekter.

#5 Harskrank är staket man använder på kyrkogårdar och kolonilotter för att inte hararna ska komma åt att äta upp blommorna. Insekten kallas harkrank 😉

JohannaEkroth
1

Inte mycket insekter här i Eskilstuna, men massor med fåglar. Vaknar fyra på morgonen av fågelkvidevitter utanför sovrumsfönstret då jag bor precis vid en skog. 

Vi har även småfåglar som har bo precis i utrymmet mellan väggen och där taket går ut. Man ser ungarna sticka ut sina huvuden och skrika efter mat när fågelmamman är borta. Så söta!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[GunillaF]
0

Här finns mycket av både fåglar och insekter av alla de slag.

Cristine
0

6 timmar i sträck var vi ute igår och de enda fåglar jag såg var mina skator, måsar och några starar, insekter märkte jag inte av.

Anders 50
0

Här är det gott om insekter (utom getingar) trots kylan.  Och det verkar som knotten trivs ännu bättre när det är kallt. Bara +4 i morse och nästan svart i luften av knott.  Kliar än!!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
0

#8 tror detta varit uppe här förut. Om det är dialekt vet jag inte, men här säger vi skrank. :)