Ni som har grått hår...
En liten fråga som kanske mer riktar sig till kvinnorna härinne???😉
Ni som har fått grått hår eller börjar bli gråhåriga, färgar eller tonar ni ert hår?
/Maria
Jag är visserligen man 57+, men jag har grått nästan helt grått hår.
Gråheten kom smygande efter jag fyllt 50.
Färga? Nä, åldern ädla patina får täck mitt huvud.
👍🏆
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag färga inte mitt hår på ett par år, det var dottern som sa mamma ditt hår glittrar här o här 😎 Så dagen efter vart det köpa hårfärg. Kanske tycker många man är fåfäng men jag trivs inte med gå med gråa strån. Jag vet exakt varför jag vart gråhårig åkte på panikångest och har haft mycket hemma strulig son som gjorde än sömnlös. Allt är bra nu med den biten.
Jag tycker man kan stätta lite färg på håret om man trivs med det :)
Mina grå strån kom så tidigt, redan i 30 års åldern så här färgas det :) Däremot försöker jag numera att hålla färgen så nära min naturliga färg som det går.
Zabelle
Jag har önskat mej grått hår sedan jag var 45 och äntligen fått det framtill som ni kan se på avataren, baksidan har blivit mörk konstigt nog för jag har aldrig varit mörk.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag fick mina första vid 20-års ålder och har färgat håret sedan tidiga tonåren. Nu får jag dock vara mer noga med rötterna var 3:e vecka. Känner mig inte bekväm med grått ännu. Kanske vid 50, om 15 år. Har ju inga rynkor att matcha med. :-) Mamma har aldrig färgat, så hon hade mycket grått innan 30.
#5 Precis så tänkte jag när jag var yngre… att vid 50 ska jag klippa mig och låta det bli grått. Nu har jag flyttat fram det till när jag fyller 60 🤫
Zabelle
Jag har alltid haft ljusa slingor i håret sedan 20 års ålder ungefär. Jag har gjort det själv så det har inte varit några större problem eller kostnad.
När jag tappade mer eller mindre det mesta av håret för 3 år sedan så har det blivit väldigt grått när det kom tillbaka men jag trivs ganska bra i det faktiskt. Så här blir det ingen färgning.😉
/Maria

Har haft peppar&salt hår i över 20 år. Nu vid närmare 70 börjar saltet bre ut sej.
Har aldrig färgat håret, mer än i ungdomen. Då med röd henna.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Varför färga nåt som är så snyggt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har lite gråa hårstrån på ena sidan vid hårbotten, Men jag färgar mitt hår, Mer för att mitt hår började tappa färgen, Jag gillar inte råttfärgade håret hehe. Gillade mitt mer kastanjebruna håret. Färgar så de mer liknar den
Anders En del klär i grått. Jag kommer få mer grått hår när jag blir äldre. Men idag vill jag inte ha de.. Är bara 51
#10 ALLA klär i grått! 😉 Och grått har inget med hög ålder att göra, inget att skämmas för. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Anders något som jag har märkt att just killar/män bryr sig inte om de är grått eller inte…
Men alla klär i grått de gör vi, Men jag gillar inte grått hår ändå. Snyggt hos andra men inte på mej😃
#10 Jag är 52 och väääldigt gråhårig😉
Jag vet många män som tonar håret också.
/Maria
Maria Jag känner en kille som är mycket gråhårig och han är inte så gammal, Något år äldre än mej. Men han tycker de är snyggt.
Lite olika en del får mer grått tidigt. Själv kommer jag inte få grått förrän senare. Mamma och pappa fick sitt rätt sent när dom blev äldre. 😃
Jag har några grå hårstrån (är 27) Men jag älskar dom och kommer inte att färga det (jag har inte färgat nån gång tidigare heller).
Jag tycker att grått och vitt hår är vackert men jag kommer nog få vänta många år innan det börjar märkas 😕(mamma är 53 och man märker inte på henne tex)
l'm back
Kvinnor . Lyssna på Anders. Sen är det en annan sak att det är himla kul att greja med håret. Ibland har jag färgat det. Kastanj o mahogny var vackert. Mest har jag slingat det. När det började bli gråare,vägra frissan eller hennes kollegor gör nått. Varför lägga pengar på nått som redan var fint slingat tyckte de. Och tittade jag noga så hade de ju rätt.
Nu slingar jag det ljust på sommaren som jag brukar göra.
Jag tycker grått ät vackert, så det blir nog mest slingat ljust eller mitt gråa melerade i fortsättningen. Men variation vill jag ha allt i mellanåt för att det är kul.
Var rädda om varandra
Jag tonar håret sedan ca 10 år. Det är oftast snyggt med grått hår, men ibland kommer det lite väl tidigt. Och mitt hår har inte riktigt bestämt sig än. Det är grått fram och brunt bak, och inte alls fint. När hela håret har blivit grått och jag börjar få ålder inne lite mer ska det få bli grått.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Jag tycker det är fin t med "helgrått" hår, men några strån här och var tycker jag inte är lika fint, iaf inte på mig själv så därför färgar jag håret. Jag har väl haft det så sedan 30-35-årsåldern…
Jojomen, de gråa tinningarnas charm…sonen 8 år: Men mamma, nu måste du färga håret, du är ju aldelles blek vid öronen…
Har nästan vitt istället för grått och jag låtsas att det är blont…Fast min son kom på mig och upptäckte att det skiljer sig mot resten av håret. Jag tycker det är för dyrt att färga så just nu har jag sedan ett par år mina naturliga färger: råttfärgat-grått-vitt.
Visst blev jag också överraskad att det kommer så tidigt som redan runt 30. Men jag brukar trösta mig med att jag inte håller på att bli skallig som min man, som bara har 3 gråa strån, men rejäla halvmånar.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Färgar ibland, gärna under sommarmånaderna, för att JAG mår bra av det.. Har inte speciellt många gråa strån utan mest råttfärgat tråkig hårfärg. Gillar mörka mustiga röd/bruna nyanser men i år ska jag köpa en ljusbrun lätt gyllene färgton.
När jag färgar håret så är det för att jag vill ha en förändring, inte för att någon annan frågar efter det och när jag färgar håret väljer jag hårton, gillar inte att nån annan pekar o säger: å den blir snygg på dig.. jag vill välja själv.. 🙂☀️😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃