Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 359 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, torsdag 12 juni

Godmorgon på er!

Det ljusnar ute, alternativt har det inte ens varit mörkt! Det är en fantastisk tid därute just nu!! Jag har varit på personalfest och sitter här och coolar ner lite innan jag ska sova. Tar lite sovmorgon, imorgon och sen ska jag åka till veterinären med katterna. Dels är det dags för vaccination dels   ska vetten titta på en knöl som Maxen har. Den har växt och  blivit stor som en femkrona. Den  är under huden och en bekant vette säger att det inte är farligt men det känns skönt att en vett tittar på den ordentligt.

Jag önskar er en riktigt skön torsdag!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Ho ho. Sover ni? :)

Afturelding
0

Godmorgon!

Det är varmt här också, och växlande molnighet. Väldigt bekvämt.

Jag ska strax hoppa i duschen, sen ska jag plugga och sy, precis som vanligt alltså 🙂I eftermiddag ska jag möta min man i stan, han ska hämta ut sina nya glasögon och sen ska vi handla.

Ha en trevlig torsdag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

Haha, godmorgon. Jag har sovit ända till klockan 8😮

Jag är ledig idag och solen skiner men det blåser en del som tär är kanske….

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! :)

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon aggeelin o ni alla.

aggeelin hoppas att det går bra med lilla pussen. jobbigt när det krånglar. vaccin är ju inget. Men konstiga bölder är inte okej.

sol o lagom temperatur här i Älvsered.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mooniq
0

Mårning! Kaffe. Solsken med lätt bris. Blå himmel. Fröerna växer i krukorna. Dvärgvinda först med blomma.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
0

Maxen i fängelse. ..

aggeelin
0

Försökte lägga in en bild

Intehärutandär
0

Idag ska det bli åska och regn….näh!? Vi som ska grilla med barnen…ju. Har grillat ett par ggr, då det börjat regna och så länge lågorna har lagt sig så kan man ju dra in grillen under veranda-taket. Fast nu köpte ju karln ett schabrak till grill…som tar plats! 

Jag håller tummarna att vi hinner få fyr på den iaf. Lock finns ju iofs.

Karln är på sonens skolavslutning nu, min slutade 8:an igår och sover…och lär väl göra det till efter lunch, som en tonåring gör?

Jag ska rycka upp mig och in i en dusch, så man kan börja dagen sedan.

Maria
0

#8 Nämen, ska han ut och resa?😉

/Maria

aggeelin
0

#9 Veterinärbesök. Maxen har, dels vårtor (en ganska lång) under hakan, dels en knöl under huden, ganska stor, som en femkrona. Vi har fått tid för op. Och för att ta hand om tandsten. Och så vaccination.

Charlie var med och fick vaccination. Och, då upptäcktes ett blåsljud på hjärtat!! Fått tid för ultraljudsundersökning, ev narkos op - även han behöver fixa sina tänder…

C

Maria
0

Usch då😕 Alltid tråkigt när de små behöver veterinär vård. MAn blir så ledsen och orolig när det är någonting.

Hoppas allt går bra.

/Maria

flisan708
0

God förmiddag! Ledig dag. Vaknade först vid 0510 men somnade om vid 07 å sov till efter 10. Snart dags att sätta fart på denna dag men nu njuter jag av kaffet. Ha en bra dag!

[peter54]
0

God middag 🙂

Här är fantastiskt fint väder och jag har varit ute större delen av förmiddagen och pysslat med ditt och datt. Klarblå himmel och dräglig temperatur, runt 20 grader i skuggan.

Barnens första dag på sommarlovet, men dottern har blivit sjuk och ligger nerbäddad med feber. Pojken har packning att sköta, han ska på scoutläger i morgon.

Fridaaaa
0

Godd dag!
Haft mamma på ett snabbbesök. Nu ska jag vidare och veckohandla, för de tar studenten imorgon i stan så inte ens lönt att åka in där då haha xD

Hunnit med att städa burarna ute med till kaninerna👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

Hej, idag är det att handla som gäller, helghandla! Så skönt att slippa imorgon då det är fredag och massor av folk i affären! Varför måste alla människor handla på fredagar ? Vädret är fint..soligt och varmt. Så..jag njuter av värmen och hoppas Ni kan göra detsamma!

[peter54]
0

Nu har vädret som ändrat sig en aning, så här ser det ut nu, det bara vräker ner.

Maria
0

Oj, man ser verkligen hur det regnar….

/Maria

stina63
0

God eftermiddag

Tradig dag. Sol blåst molnigt ja typiskt sommarväder hehe.
Regnar inte men känns lite kyligt ute nu när det blåser lite.
Ha en skön torsdag

Anders 50
0

Gokväll.

Har haft mycket att göra idag och fått mycket gjort. Men med små pauser emellan för kaffe och prat.

Började dagen med alla djuren, mat och vatten. Blev en extra stund hos vaktlarna.

Sen jobb som gårdskarl på ett ställe som ägs av en Dansk kvinna som inte bor där nu, gräsklippning och lite pyssel.

Sen lite jobb på handelsträdgården.

Hem och fikade med läraren på maskinutbildningen, de är ju här i skogen så vi gick igenom lite av jobb som återstår.

Sen kom en granne och ville ha hjälp med sin hövändare som gått sönder, fixade det efter en snabbfika! 

Sen blev det middag, kokt Potatis och isterband. (Vaggeryds, så klart)

Efter det klippte jag gräs med uppsamlare och lade det mellan raderna i grönsakslandet.

Djuren har fått sin kvällstillsyn och nu sitter jag här med en pilsner.

Bra dag idag! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Precis efter att jag lagt in bilden på ösregnet här, började det åska, så det var bara att dra ur alla kontakter till TV och datorerna. Vid femtiden ringde jag till frugan, tänkte höra hur det gick eftersom hon cyklat till jobbet idag. Hon satt då i en busskur ungefär halvvägs hem, men ville vänta ut åskvädret.

En halvtimme senare åskade det ännu mer och det regnade och blåste hårt. Då ringde hon igen och sa att det nog var bäst att jag kom och hämtade henne. Lastade in ungarna och cykelhängaren och stack iväg och vi var tillbaka här hemma alldeles lagom till middagen kl 18. Nu har himlen äntlgen ljusnat så att vi vågar sätta i kontakterna igen. 🙂

Maria
0

#20 Det är ett heltidsjobb att vara pensionär😉

#21 Skönt att ha en privatchaufför🙂

/Maria

Anders 50
0

#22 Fattar inte hur man hann med att arbeta förr. 😉

Men nu har jag bara ett år kvar….SEN blir jag pensionär. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#22 Tummen upp

Lång vecka, har nyss landat i soffan, fotboll på tv:n…. Gäspar
Tror jag tar en långrunda med vovven istället innan John Blund kallar.

Natti natti!

Zabelle