Gillar du att ge bort saker
att se hur folk blir glada ger en kickđ
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
Jag vet inte om jag fÄr en kick men jag tycker om nÀr saker och ting kommer till anvÀndning.
Och jag gillar second hand. Jag ger ofta bort andra hands saker, jag blir glad av att nÄgon annan fÄr glÀdje av det jag sjÀlv inte har anvÀndning för.
Ja, men det beror Ă€ven pĂ„ att jag frĂ€mst ger bort handgjorda saker, och dĂ„ har jag ju en anledning till att skapa đ
/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pÄ fantasy.ifokus.se
Jag klarar inte av att ha saker liggande som inte kommer till anvÀndning och bara samlas pÄ hög. Jag Àr ocksÄ för lat för att göra en massa sÀlj-annonser, sÄ det mesta skÀnker jag bort.
Ja att skapa Àr roligt!! Att ge bort det man skapat Àr Ànnu roligare!
#3 Jag har försökt med sĂ€ljannonser, men det Ă€r ingen som nappar Ă€ven om jag sĂ€tter ett löjligt lĂ„gt prisâŠsĂ„ det slutar med att jag ger bort istĂ€llet.

HÄller med er , har under Ären samlat pÄ mig massa grejor, nu ger jag bort dem. Men vÀljer vÀldigt noga till vem jag ger saker, det ska var folk som uppskattar det och inte bara slÀnger undan det.
Ger man till rÀtt folk, fÄr man mycket glÀdje till baka.
Visst Àr det kul att ge bort saker. Samtidigt fÄr jag utlopp för min glÀdje att plocka/jaga/tillverka dem.
BÀr och svamp i olika former, sylt, gelé, insyltade, torkade eller bara naturella. Senaste populÀra gebort-saken Àr likör, mÄnga olika smaker.
Grönsaker av olika sorter och Potatis.
Och sÄ vilt-kött. RÄdjur och Àlg-kött blir alltid uppskattat.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
đ€€Ă hhh rĂ„djur har jag inte Ă€tit pĂ„ 20 Ă„r.
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
Om jag har möjlighet ja. Tanken som rÀknas, kan vara materiellt men Àven fysiskt eller komplimanger
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Ja jag gillar ge bort.
Jag tycker det Àr bra att skÀnka ivÀg saker. Kanske fÄr nÄgon annan bÀttre anvÀndning för sakerna. NÄgot som Àr svÄrt ibland Àr att veta till vilken organisation. NÀr jag skÀnkt har det blivit Emmaus och Röda korset. Det finns Àven grupper pÄ Facebook har jag sett.
Vi ger alltid bort sÄnt som inte anvÀnds. HÀr finns ett stÀlle som heter Solrosen, som tar emot allt som gÄr att anvÀnda och sÀljer. Pengarna gÄr till att hjÀlpa de som har problem pÄ olika sÀtt och pÄ sjÀlva butiken jobbar flera utvecklingsstörda med kaféverksamhet och annat.
Jag har Àgnat mycket av min fritid till att tillverka saker som blivit presenter Ät vÀnner, slÀkt och bekanta. Det har varit allt möjligt som smycken av olika slag, knivar, tavlor och bÄgskytterelaterade grejer.
NÀr jag fortfarande var aktiv jÀgare gav jag bort mycket kött. All ÀlgfÀrs gav jag bort till vÀnner och allt rÄdjurskött eftersom ingen i min egen familj gillar det.
Jag ger ocksÄ bort saker hela tiden. :) Grannen har fÄtt saker till sina barn, hemmet, hunden, trÀdgÄrden som jag haft över, inte passat mig, felköp osv. Hon Àr sÄ tacksam.
Inför mig Àr det nog svÄrt att öppna truten och sÀga att man saknar nÄgot - för vips Àr jag dÀr med det. :)
Dyra gÄvor handlar det aldrig om, utan saker jag redan har eller möjligen kan fynda vÀldigt billigt - eller fixa sjÀlv. Göder grannen med fika och tÄrta, dÄ jag som sjukskriven konditor inte vill Àta sjÀlv - men vara kreativ dÄ jag orkar.

Snövit79! #12
Du lÄter som en underbar granne!
Det dÀr med dyra gÄvor Àr en sak som kan bli problem!
Jag fick av en kvinnlig arbetskollega en gammal sabel. (Samlar pÄ sÄdan grejor). Den ligger och skrÀpar, barnen kan göra sig illa pÄ den, sa hon, det Àr bÀttre du har den, du fÄr den.
Den var rostig och dan! Gjorde iordning den (slipa, poler, olja in, byta kavel).
SÄlde den, fÄr 1000 kr, tyckte att jag borde dela med mig, tyckte det var bra betalt ( marknads pris med ny kavel). Gav henne 500 kr.
Det borde jag aldrig gjort, en granne som sett pÄ Antikrundan inbillade henne att (den var nog vÀrdefull, han har nog fÄtt 50-60 000 kr, det sa dom pÄ Tv att gamla svÀrd var vÀrda) . Hon for pÄ mig och var urförbanand och sa mÄnga trÄkiga saker. Lyckades fÄ köpet att gÄ till baka. Satt dit den gamla kavlen tillbaka! Fick mina 500 kr och hon sabeln. Gissa att hon blev lÄng i ansiktet nÀr dom bjöd henne en hundra lapp i Antikhallarna i GBG.
Men det Àr ju sÄ! Folk tror att saker Àr vÀrdefulla, men i verkligheten Àr dom inget vÀrda.

LÄt mig fÄ lÀgga till en bra och trevlig historia ocksÄ.
Fick av en bekant en gammal gevÀrs pipa, den hade legat pÄ hans vind. Jag viste inte vad det var för nÄgot! Den var mycket underlig.
NÀr jag för minna kompisar berÀttade om den, fick en av mina vÀnner ett underligt utryck i ansiktet.
Den har suttit i en av Husqvarnas hagel bössor frÄn 1870-talet, det Àr den enda av dom bössorna jag inte har. LÄda , kolv och stock samt mekanism har jag men ingen pipa! Sa han.
SjÀlvklart fick han den av mig! Ville betala, men jag sa nej tack.
Min vÀn blev mycket glad, han fick sista gevÀret i sin samling, visserligen "ihop plockat", men ÀndÄ komplett av riktiga delar.
Lite senare fick jag en gammal rullkrymp till hagelpatroner av honom, det hade jag ingen, dÄ blev jag vÀldigt glad.
Man ska inte göra affÀrer med kompisar, utan hjÀlpa dom, dÄ fÄr man hjÀlp till baka.