Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1195 ggr
aggeelin
0

Godmorgon. Onsdag 9 april

Godmorgon på er! Här regnar det och vi har fortfarande inget Internet :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

God morgon!

Grått och kallt idag, men inget regn eller snö.

Sitter och väntar på enkätsvar idag. Skrev inledning och metod igår och kan inte göra mer just nu. Så jag ska väl sy antar jag. 

Det ska bli så skönt att få sova ordentligt nästa vecka när min man har ledigt. Jag är så väldigt trött på morgonen.

Ha en bra ondsdag allihop!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

Godmorgon. Sitter och väntar på att jag ska iväg på en datautbildning.

/Maria

flisan708
0

God morgon! Nej se det snöa nej se det snöa det var ju roligt hurra! Suck! Nej! Ska jobba eftermiddag och det kan bli spännande att köra dit idag. Nu ska jag njuta av mitt kaffe! Ha en bra dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

#0 Tur du har mobilen då…så du finns! 😉

Vilken fin luft det är ute nu. Trots att det regnar är det fint ute.

En slurk kaffe till sen ska jag åka och jobba en stund.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

God morgon Sitter här med en god kopp eller mugg kaffe. Intar en till väldigt snart hehe, Jobbekväll har jag, Men de är skönt jobba kväll Tittar in senare i kväll Ha en skön onsdag

aggeelin
0

Nu snöar det!

stina63
0

Men så tradig Agge att de snöar.

zabelle
0

God förmiddag

Fy vad det blåser i hamnen i Malmö idag, tycker att Turning Torson rör på sig, tur man inte bor där längst upp!!

Ha en riktigt bra dag, det tänker jag ha!

Zabelle   

fotokrafs
0

God eftermiddag! Tvättid. Upptäckte att centrifugen svalt en socka som den sedan spottat ut i avloppet, måste vara nogrannare med klädfyllningen nästa gång.. Äntligen har jag sett sädesärlan! Precis utanför porten.

stina63
0

Godkvälls istugan

Undrar om naturen har hoppat över både våren och sommaren. För idag så kändes det som höst,. Kallt och motvind jösses som jag fick kämpa, Men hem de gick hur bra som helst,, hehe medvind hela vägen hem

aggeelin
0

God kväll Stina!

stina63
0

Gokvälls på dej Agge hehe,

Dags att lägga sig nu, Natti natti😃

[peter54]
0

God sen kväll 🙂

I morse var det helt vitt här hemma och bara en knapp plusgrad, men när jag kom till Uppsala var det vara blött och 4 grader varmt. Lågt blodtryck efter dialysen idag, 80 över 40, så jag var lite slö nr jag kom hem och än värre efter middagen. satte mig och glodde på TV - Vem vet mest och Aktuellt och senare den danske bonden Frank, rolig prick.

Imorgon ska jag försöka rikta upp balkongdörren som hänger snett så att den är svår att stänga och skrapar i nya trallgolvet. Om jag hinner ska jag hämta hem pålar och kastkubbe som min granne varit snäll och ordnat bitarna till. 🙂

zabelle
0

#13 Han är kul att titta på.
Nån märklig blandning av McGyver och Bengt Alsterlind i Hajk 🤫😉

Zabelle   

Afturelding
0

#13 Jag tittar också på Frank 😃 Nu har jag följt hans serie i flera år. Det är roligt att titta på människor som uppenbarligen älskar vad de gör.

/Rebecca

Maria
0

Här kommer en till som älskar serien om den danske bonden. Min mans stora favorit också🙂

/Maria

Anders 50
0

Vi hade ett gäng killar från Danmark förra hösten som skulle lära sig köra skogsmaskiner. En av dem bodde granne med Kastanjegården där inspelningen sker. Och som vanligt när det gäller TV-serier så stämmer det inte så mycket med det vi får se.

Enligt den killen så bodde Frank m.familj inte ens på gården och han hade en massa hjälp till allt han gjorde, bl.a av skolelever.

Det som sticker mig lite i ögonen är hans djurhållning genom seriens gång, de har inte haft det bra, varit magra och smutsiga. 

Och det döda lammet som han sa legat där sen morgonen…varför?? :(

Men han är otroligt kunnig Frank och jag kollar varje avsnitt.

Afturelding
0

#17 Ja men det är klart att han får hjälp, det finns väl ingen människa som kan driva en så pass stor gård som det ändå är helt själv 😛 Och då är det väl bra om det är skolelever så att de får se hur saker och ting går till. Det är ju inte barnslaveri de håller på med. Det finns många barn som tycker att Potatis är äckligt helt plötsligt när de får veta att de vuxit i jorden…

Och ja, vissa av djuren är magra, men många av hans djur är också lantraser gissar jag, och de ju generellt är tunnare. Det med lammet är dock väldigt underligt tycker jag, tänkte också på det.

/Rebecca

Anders 50
0

#18 Det har väl ingen betydelse om det är lantraser? Jag vet av lång erfarenhet hur djur ska se ut när de har det bra.

Kor kalvar och hästar ska inte vara magra och belagda med avföring som det har varit ibland. Och hästarna kan inte ha haft det kul när de hade en hade som liknade en ishockey-rink.

I andra serier får man oftast se att det finns fler händer som hjälper till, här har ju bara synts rena fackmän eller "instruktörer"

Jag ville bara nämna detta eftersom jag själv funderade mycket över hur han hann med allt och kunde bo i det spartanska huset med två småbarn. Men det klarnade när jag fick veta hur det gick till där.

Afturelding
1

#19 Nej, inte när de uppenbart är undernärda, jag menar bara att t.ex kor av lantraser oftast inte har lika mycket framavlad muskelmassa eller dylikt som produktionsraser eftersom att syftet med aveln är olika. De ser ju därför också lite magrare ut. Men de ser inte undernärda ut när de är i rätt vikt, absolut inte. Och det finns ingen ursäkt för att de varit väldigt smutsiga av avföring.

Kan ju även finnas orsaker till bristen på gräs i hästhagen, fångrisk t.ex. Men då kan man klippa gräset i hagen istället så att de inte äter för mycket, de gör det åt min mammas häst.

Men det är bra att du berättar vad du hört. Som med det mesta som har med djur och tv (ibland i kombination) finns det plats för förbättring!

/Rebecca

Anders 50
0

#20 😉