God Morgon Måndag.
Godmorgon.
Det var väl tur att chik skrev morgontråden. Då kan jag känna mig lugn resten av dagen🙂
/Maria
Godmorgon!
Du har varit saknad chik!
Önskar er alla en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Nu är vi hemma igen, det blev en trevlig men ganska hektisk helg.
Idag ska jag läsa lite, har en recension att skriva. Och annars vet jag inte, men jag sitter i målarskjortan i fall att 😉
Ha en bra måndag!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
God morgon på er! :) åkte till skolan tidigt idag så jag kan få lite saker gjorda innan första lektionen ( ändå är jag här inne och kikar runt…) men nu ska jag ta mig i kragen och påbörja lite fysikuppgifter!
fortsatt trevlig dag!🌺
God morgon!
Bra att "katten" hittade hem igen. 😉Men synd att MotherEarth fått slagsida! 😃
Idag ska jag ut på vift. Fick tid hos kiropraktorn för att försöka bota ryggen, som faktiskt blivit lite bättre över helgen, och så ska jag på återbesök hos hjärt-läkaren.
Regn och grått och bara nån enda snöhög kvar…trist!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Go "förmidda" alla nya och gamla medlemmar :) #0 Hej tjejen!! #1 Visst var det en ovanligt snabb helg, men min var hur bra som helst. Hoppas din var det med. #6 Lycka till både med rygg och hjärtat! (glöm inte kolla batteriet) Idag har jag bestämt att det ska bli en kanondag, ska inte bli irriterad på kollegor, inte tänka negativa tankar och då måste det ju bli hur bra som helst :)
Zabelle
God förmiddag! Nu på morgonen ringt en del viktiga samtal men främst har jag sett resultatet av mitt första försök av crock poten. Köttfärslimpan blev perfekt! Så glad! Funderar nu på nästa projekt för det var kul. Idag väntar eftermiddags jobb. Ha en bra dag allihopa! Kul att se dig igen Chik! :-)
Godmorgon Chik och alla andra!
Är hemma från jobbet idag med nån slags migrän, huvudvärken inte så farlig men har synrubbningar, vilket är rätt så störande🤔
Men men, det går ju över.
Ha en bra dag, alla!
/Christina
#0 Det var en lång semester denna gång, många oroliga över att katten var borta
#1 Så¨..nu är din lilla loppa på rätt köl igen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#7 Kollade batteriet före jul…räcker 4-5 år till. ;)
Vacker bild Chik!🙂Önskar alla en trevlig fortsättning på denna måndag!🌺
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Hej hopp!
Igår började jag och min kompis planera cosplays. Ska bli askul. Är redan klar med en (då jag redan gjort den cosplayen) och har en del grejer på väg.
Hatar dock att vänta på att eBay ska skicka iväg saker och så. Blää på att vänta.
Väntar på chestbinder, vitt linne, sminkprylar, hårgrejer och när jag får pengar ska jag köpa peruker, keps, kjedja och klänning.
Blir mycket grejer att ha med sig till StorCon haha. Sovgrejer plus två cosplays, samt att jag kommer ha en cosplay på mig haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

God kväll!
Fin bild chik, ser ut som Kajsa Anka där till vänster🙂
#1 En sån söt voffsing MotherEarth.
#6 Hoppas allt gick bra hos både kiropraktorn och hjärtläkaren Anders.
#9 Migrän är jobbigt citytjejen, hade jag igår, hela dan förstörd. Har äntligen fått tider för akupunktur igen, det enda som hjälper.
Trevlig kväll allihopa🌺
Godkvälls i stugan Så fint väder det har varit idag, Solen har skinet så skönt, Man blev lite varm i dunjackan hehe, Men bäst att ha på sig varmt fortfarande. För än är det inte vår. Ha en skön underbar Måndag
Gokväll!
Alla prover var bra, även kolesterolet! Äta gott (onyttigt) och en st-öl om dagen är rena medicinen! 😉
Ryggen får sig en ny omgång på onsdag, mycket som satt snett där…
--------------------
#13 Du verkar ha kul, men jag begriper inte ett smack vad allt betyder som du hittar på! 😃 Cosplay..staybinder..StorCon ??
Översätt för oss gamlingar! 😃
#16 Cosplay kommer från engelskans 'costume play', alltså maskerad mer eller mindre.
Chestbinder är något som är väldigt bra för oss flickor när vi ska klä ut oss till manliga karaktärer, det är något som håller in 'flickorna' om man säger så.
Och StorCon är ett konvent i Storvreta utanför Uppsala. Förra året var första StorCon.
Översatt bra nog? 😉
En mer specificerad förklaring av cosplay är att man (oftast) klär ut sig till en karaktär av något slag. Karaktären är i regel fiktiv och kan komma från antingen ett filmatiskt medium eller ett litterärt.
#17 Vad roligt, jag ska till Storvreta på konvent nästa helg 😃
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#17 Bra översatt! 🙂 Och när jag tänker efter så fattar jag ju nu vad orden betyder.
Men Chestbinder och hålla in?? Chest betyder ju höft..men ni kan ju vara utrustade med andra saker som behöver hållas in? Håller den även in dem? 😃
#19 Chest är bröst, Anders. Hip är höft 😉
#20 Nu skäms jag! ☺️ Det vet jag ju! Måste fått kortslutning i den engelska delen i hjärnan! Usch då…..☺️
#21 Haha det är lugnt. Brukar få kortslutning på den svenska delen av min hjärna lite då och då, så jag vet hur det är.
Hiii hihihi ..roligt att gamlingen vill lära av ungdomens nya uttryck, måste erkänna att där finns ord ibland som jag också snavar på.☺️😛
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sitter i en av mina cosplayperuker nu och lyssnar på Uwakimono, Takeru's soloprojekt. Hihi. Känner mig redigt peppad för kommande cosplayen.
Tyvärr verkar jag inte hitta min medicin. Hmm.. Hatar när den försvinner. 😕 Har ju teater imorgon och inga cigg (hade tänkt försöka sluta röka oavsett om jag får panik/ångest attacker)så medcnen är ett måste. 🤦♂️
#21 Du är i gott sällskap, Anders.😃 Hade jag inte "fuskat runt" lite i KaiPons trådar, så hade jag också haft noll koll.
#8 Jag satt och undrade över något annat som jag skulle vilja få översatt; "Crock poten". Fattar ju att det har med matlagning att göra, men vad är det lite mer specifikt och vad är det som är extra bra med den?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
ARGH. VÄGRAR så och lägga mig innan jag hittar min medicin! Som verkar ha fått ben och sprungit iväg. ARGH!
#25 Här finns lite att läsa.
#27 Tack! Vad de hittar på. Ser väldigt modernt ut, men principen är gammal.
Jag kör med ursprungsvarianten; lergryta i ugn. Perfekt till julskinkan, stekar, grytor och nästan vad som helst som inte är så snabblagat.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare