Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 400 ggr
stina63
1

Upp piggande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja januari är ännu och det dröjer innan våren kommer. Snö har en del. Andra har blåst kyla.
Just januari är så trögt. Många är trötta. Jag tänkte har ni recept på lite upp piggande som ni kan dela med er?

Något som väldigt gott är ingefärsdricka. Fick smaka de av en väninna som fixade eget, Så gott de var.

citytjejen
0

Det låter gott med ingefärsdricka! 

Det är ju extra viktigt nu att hitta de där uppigande sakerna tycker jag. Jag har börjat med att pressa frukt på morgonen och dricka. Oftast pressar jag två apelsiner och en citron det första jag gör på morgonen. In i kylen med det så hinner det bli lite kallt lagom till frukost. Jag blir piggare av det och så får jag i mig extra c-vitamin.

/Christina

stina63
0

Bra tips Citytjejen äta och dricka mer c-vitaminer. Speciellt på morgonen,

aggeelin
0

Jag stoppar färsk ingefära i den pressade juicen, grapefrukt och morötter. Gott gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Öl varje dag är också nyttigt!  🙂

Har aldrig smakat ingefärsdricka, kanske dags?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

De är väldigt uppfriskande med egengjord Ingefärsdricka, Väldigt lätt att göra med.,

Maria
0

#5 Har du något recept?

Jag älskar smaken av Ingefära. Både i dryck och mat.

/Maria

stina63
0

Fick Bara muntligt 

1 liter vatten ca
Lägg i bitar ingefära. Jag Skalade dom,
halv citron i bitar 
knappt 0.5 dl socker
koka upp de. låt stå en stund och sila sätt in i kylen. Eller drick njut när det är varmt.,
Men jag har kollat på nätet där finns recept Humlan

Maria
0

Tack Stina🙂

Jag ska kolla nätet också så kan man säkert få "ihop" något.

/Maria

stina63
0

Ja de är uppfriskande smak humlan

Intehärutandär
0

Att få i sig d-vitamin är så viktigt. Dem flesta av oss lider brist och blir trötta. Jag blir aldrig pigg, men jag står på benen tack vare d-vit och dagliga promenader. Bra kost med.

Mooniq
0

jag kör dunderdos av D-vitamin nov- april. och slipper numera mina vinterdepressioner. 5000 IE/dag. Sen maj förra året så äter jag tillskott av MSM organiskt svavel och det har sparkat igång mig både fysiskt o psykiskt + att håret äntligen har fått fin kvalité o trötta hårsäckar har vaknat så jag har även fått mer hårstrån, vilket är ren lycka då jag varit tunnhårig i många år.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
0

Ja de är viktigt att få i sej så vitakaniner, hehe, Som jag kallar dom, I år eller den här vintern har jag varit extra trött, även om jag har ätet bra fått i mej, men de har inte räckt tydligen. Sen var jag iväg solsemester fjorton dagar, Sen blev jag så trött efter de. Borde vara tvärt om tycker jag Men jag är den som ska gå i ide under vintern hehe.