Få ett svalare hem?
Hejsan, jag undrar hur man kan göra för att få det svalare i hemmet. Det är mitt i december och jag måste sova med fönster öppet och takfläkt igång för att inte må dåligt av värmen. Har inga element igång heller. Vet inte hur jag ska göra till våren/sommaren. Någon som har några förslag?
Är ljudkänslig så portabla "AC:ar" är väldigt jobbiga att lyssna på och bor i hyresrätt så kan inte göra några renoveringar. Nu har vi 22 grader inne och det är på gränsen till va jag klarar av just nu. På sommaren kan vi få upp till 30 grader inne. Så vill gärna hitta en lösning.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Hej Disturbed-Angel
Ja de är svårt vet inte vad, Ända är att ha fönstret öppet, Men 22 grader tycker jag är rätt svalt ha inomhus, Men de är olika vad man tycker
Vad jag har för mig så finns det termotäcken som är svala. Förhör dig om de, Dom är rätt dyra men du kan alltid för höra dig om de
Sidenlakan är rätt svalt ligga på
Kanske andra medlemmarna hör inne vet annat förslag
Hej Stina, Tack för snabbt svar. Nä 22 grader är egentligen inte så mycket. Men blir värre framåt sommaren och är väldigt värmekänslig (blir sjuk av värmen).
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
#3 tack så mycket !
Undrar i vilket husbolag du bor då du har så varmt inne?
Själv bor jag i HSB hus och får vara glad om värmen går upp till 21 när det är -10 ute. Jag fryser hela tiden inne mellan nov-mars. Har faktiskt sett mig tvungen att köpa en värmefläkt. Det brukar ligga på ca + 20 inne i vanliga fall, fast det har hänt att det gått ner till + 18,7 och då är det vidrigt för mig!
På sommaren är det tvärtom men då är det tvärdrag och bordsfläkt som gäller!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5 jag bor i Vätterhem på sjunde våningen så det är väl lite så att värmen stiger. För har hört av andra grannar som bor längre ner att de tycker att det är kallt
Ja, det kan ju vara så att trycket på värmen måste vara så högt, jag har ingen aning. Har också bott i ett "höghus" på 6:te våning men kommer inte ihåg hur det var med värmen då. Var ju dessutom då mycket yngre och friskare.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Öppnar du fönstren så måste du väl kunna kyla ner lägenheten?
Men en takfläkt kan väl inte göra så stor nytta med att kyla ner?
Förstår att det är jobbigt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Stänger man av uppvärmningen av en vattensäng så blir den kall att sova i.
Jag skulle också fråga grannarna som fryser om de vill byta lägenhet med mig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus