Tillbringa julen?
Vart kommer du tillbringa julen? Hemma, borta eller ska du jobba? Själv ska jag jobba. Går på dagen före julafton och ska jobba fem nätter. Så det blir att äta, jobba och sova. Avslutar mitt gamla jobb så. Tänkte bjuda på något på jobbet då jag slutar. Har ni några förslag?
Vi kommer åka hem till mormor i min födelsestad och fira med henne, hennes särbo och min morbror. Det kommer nog bli mys, då jag och barnet "firat" ensamma de senaste åren. Och så blir det kul att träffa mormors särbo för han är så ensam nu (precis som mormor). Han är en känd handlare som alltid varit supersocial, även efter pension. Men efter en stroke såldes hans hem, sakerna magasinerades och bilen fraktades bort - och han hamnade på hem. Och träffar ingen bekant mer, sällan mormor med som egentligen bor i samma hus, men han sitter i rullstol och hon kan knappt gå. Han blev så glad då vi berättade att vi skulle fira jul och nyår tillsammans.
Smörgåstårta brukar vara populärt? Sellnäsplanka? Marängswiss? Allt beror på humör och plånbok. 🙂
Jag och maken åker ner till mor och svärmor under julledigheten (2 veckor!). Vet inte riktigt vart vi befinner oss när.
Självaste julafton tror jag dock att det bara blir jag och maken,
morsan vill inte att vi ska komma på julafton
utan någon av de "tråkiga" mellandagarna istället😃
Skönt att veta att ingen av morsorna känner sig ensamma 👍
Julafton ska vi vara över dagen hos mormor och morfar men annars så ska vi vara hemma då vi har djur att ta hand om.
l'm back
Hemma, med tonårssönerna, och inte att förglömma våra älskade katter :))
Vi ska till farmor, hon bor på samma gata som oss så det är inte så långt att åka ;). Vi är alltid där och det är alltid samma gäng. D.v.s min familj och pappas två bröder med familjer :)
Jag åker ner till mina föräldrar i sörmland, och maken åker upp till sin släkt i hälsingland. Vi brukar fira jul hos morfar eller farmor och farfar, men i år ska vi för första gången fira jul hemma hos mina föräldrar 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
jag jobbar eftermiddagskiftet sen är jag o mannen bjudna till anti-jul-kalas. Jag var där förra året och det var helt suveränt kul. Lite god plockmat - inte typisk julmat, lite vin o tjöt o skratt. helt underbar kväll bland folk som bara gett upp julen …av olika anledningar 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vi ska vara hemma. På julafton blir det mest att vi är ensamma sambon och jag. På kvällen har mina söner bjudit in sig för att, hör och häpna, "dricka drinkar"!! Jag ska nog ta det lite lugnt med det där - och ska bjuda nytillverkad skinka och annat gott till Caphrinian (eller hur det nu stavas).
På det som är julafton hos oss i år, dvs, juldagen kommer det på eftermiddagen sådär 5 barnbarn från 1-5 år och deras föräldrar. Huset fullt!! Trevligt! På annandagen ska vi vila oss :)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Dopp i grytan+julbord hos en bror mitt på dagen, sedan en bror med familj hit på kvällen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Skulle ha jobbat hela jul och nyår. Men tog ledigt julafton och juldagen. Min mamma kommer hit till stugan och friar med mig. Ska bli mysigt precis som vanligt.
Brukar vara hos min sambos syster och hennes familj, samt svärmor med familj mm på förmiddagen och sedan till mina föräldrar på eftermiddagen/kvällen.
Iår har dock svärmor och dem ändrat, så blir bara mina föräldrar iår (tänker inte köra tvärtom pga att de har ändrat).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag och mamma skall hem till hennes yngsta syster (min moster alltså) och hennes man, ev. kommer hennes kompis dit också. Hon sitter helt ensam och är en trevlig prick att ha med så det blir kul om hon kommer!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!