Vad ser du först ...
hos en person och vad får dej att fastna .
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag ser så klart ansiktet först men jag fastnar för en person beroende på hur den beter sig mot mig. :)
Jag ska inte ljuga, självklart är det utseendet jag ser först och då oftast ögonen jag fokuserar på, vackra ögon är jag svag för. Men sedan är det som ovan skriver, personligheten och hur människan beter sig mot mig.
Utseendet är ju första intrycket, för mig spelar längden stor roll. Är han lång och brunett så blir jag lite svag. Sen är det personligheten i sig som jag faller för, det måste klicka och han måste vara snäll och trevlig såklart 🙂
Okej, lär tillägga att utseendet är viktigt om det "ska bli nåt" så att säga, faktiskt. Inte bara insidan som är viktig när det gäller att hamna i ett förhållande.
Glimten i ögonen. Där måste "va nån hemma" 😉
Zabelle
Håller med Zabelle.
Själva utseendet är egentligen av underordnad betydelse men givetvis det första man ser men det måste finnas en glimt.
/Maria
Ja, det jag ser först är såklart utseendet..
men det som får mig att "fastna" är nog leendet
Förhoppningsvis smittar det 😃
Ögon, händer och personligheten.
Kroppen..det ska va lite att ta i och krama och höfter som syns! Och som Jessicahagstrom94 skrev ovan:Ska det bli nåt, 😃så måste ansiktet tilltala mig också.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
som nämnts, *glimten i ögonen*
att det rör sig både i benen och i knoppen..
utseendet är viktigt, Ja
men jag har fallit/fastnat för ganska olika utseenden 😃
penke
Ärliga ögon, gärna med lite "fullifan" i sig. Sedan vill jag ha en fräsch man, som är hel ren (inga mysbyxor och t-shirts), någon slags frisyr (som inte är "jag minns inte då jag klippte mig senast") och ansat skägg (eller renrakad). Välvårdad helt enkelt, en man som bryr sig i sig själv - utan att gå till överdrift. Har man sedan en gitarr på sig också, så har jag ditt fulla intresse. 😎
Jag lägger märke till om personkemin stämmer..oss emellan. Om hon lyssnar, är lättsam att prata med..om hon bryr sej om. 🙂
Känner att jag vill utveckla mitt svar🤔
I tråden pratar jag om folk i allmänhet,
oftare ett första och kanske enda intryck man får av någon
inte om att bli kär eller få nya vänner
Jag kan inte säga så mycket om deras personlighet
och huruvida jag känner någon personkemi.
För mig tar det tid för att veta vad jag tycker om någon..
och då är så klart insidan viktigast.
men så är Jag också en sån person som inte söker
eller direkt önskar kontakt med andra heller 🤐
insidan.
Insidan.
#11 Alltså, mitt svar är om man bara ser en främling på stan, som går förbi. Så förstod jag frågan som.
#16 Förstod frågan ungefär på samma sätt som du. Det första mötet - innan man börjat prata med varandra.
Värme i blicken och om personen skickar ut "det är öppet" med kroppsspråket.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare