Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 4319 ggr
KaiPon
1

Mina månaders frånvaro

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer inte ihåg exakt hur länge jag varit borta, men det har ju varit ett tag. Så här kommer lite bilder och berättelser om vad den visuella knasbollen KaiPon haft för sig den senaste tiden.

Som jag vet att jag sagt så gick jag ju ett år på Glimåkra Folkhögskola, där gick jag då Allmän Linje inriktning Japan. Det gick bra där, blev dock "endast" klar med Matte B, men lärde mig mycket om mig själv där.

I januari i år fick jag min första Kigurumi, en rödräv. En Kigurumi är som en One Piece, fast i djurform. Har även tre till, en katt, en jordekorre och en björn.

!Woop woop [V][;,,;][V]

I början hade jag dom på mig även under lektionstid (mest för att jag antagligen var lat och dom är så himla mysiga), men efter ett tag hade jag bara på mig dom om jag hade försovit mig då det bara är att hoppa i dom sen är man redo.

Perukerna har skickats nu. Woop woop +.。ヽ(*>∀<*)ノ。.+。

Började även sminka mig mer, som synes, och exprimenterade även med smink.

Och i paketet låg min blonda peruk. Yay~

Halvslarvigt påtagen peruk.

Köpte även två peruker under min tid i skolan en blond, en lila-rosa.

Detta kommer hålla mig glad hela veckan haha. XD
Antonia hade rätt. Happy?? XD

Detta gör mig faktiskt fortfarande glad att läsa. Detta är då Seike, en underbar sångare som jag lärde känna förra året (som jag skrivit om förut) och som jag även ser som en vän nu.

Färgat håret och så. Såg t såhär igår. :3

Färgade håret i färgen Svart Tulpan (Mood), klippte mig och började fixa håret nästan dagligen. Gillade den frisyren faktiskt.

Lilla jag idag. XD

Sen efter ett tag blekte jag luggen. Eller ja, del av den. För att jag kände för det.

Still in love with the hair :3

För att senare lägga i röd hårfärg där det blonda varit.

Snart påväg till Lund och Kodachicon. Ska träffa vänner där :3 Och se om man kan få tag på Seike lite :3

Och när det tvättats ut och man nästan hade slut på röd hårfärg blev luggen röd och blå. Det här är jag på väg till konventet KodachiCon i Lund, där man bland annat träffade Seike.

… Köpte jag den åt honom, så nu ska vi gifta oss :P

Seike blev lite kär i denna nallen, och hade lagt ut på Twitter en text där han sa att han skulle gifta sig med den som köpte den till honom. Så jag köpte den, haha.

Bästa facet ever <3 xD

Han gillade verkligen nallen, som döptes till Clownie. Han skrev till och med hur mycket han gillade den på sin blogg.

"Fick också den här kramgoa “lilla" vännen! Han va lite svår att få hem. Ganska otymplig att släpa med sig på tåget, men nu har han tillslut hamnat i min soffa här hemma och det var helt klart värt besväret! Älskar den! Kan inte sluta krama på den!" 

Så har man köpt dessa själv. :3

Själv köpte jag dessa. Hur mysiga som helst, så jag förstår helt varför Seike gillade sin så mycket.

Bokbål med marshmallow grillning :3

Sen när vi var klara med mattelektionerna (dock inte jag, skulle göra ett prov dagen efter) så fick våran mattelärare den smarta iden att vi skulle bränna våra böcker. Faktiskt ganska roligt att göra.

Fick i uppgift att fota under avslutni,gsmiddagen. :3 Fotade även under brännbollen idag :3

Sedan fick jag i uppgift att fotografera under avslutningsmiddagen. Blev väldigt lyckat, folk gillade bilderna. Och det var jättekul att gå runt och fotografera också!

Jag är på väg hem.fått ner en massa shit i mina två resväskor, en bag, ryggan och har mat i axelremsväska. :3

Sen var det bara att packa ihop och ta sig hem. Hur i hela friden jag lyckades samla ihop SÅ mycket på ett år är ett under i sig självt. Fick dumpa över hälften hos en kompis i Skåne, haha.

Efter det bar det av hemåt för att göra sig i ordning för StorCon. Största stressmomentet var att jag hade tänkt göra en cosplay, men saknade en peruk som passade. Som tur var så hade jag en underbar vän som hjälpte mig och lånade ut en peruk till mig.

Och här är jag :3

Under tiden mellan hemkomst och StorCon så hade jag färgat luggen helt blå. Mest för att jag inte hade kvar någon röd hårfärg.

Efter att ha mött upp min kompis Antonia i Uppsala så tog vi bussen till Storvreta, där konventet skulle hållas.

Bästa bilden ever. Seike fotobombar och allt <3

<p>Seikes fina hälsning på första postern jag köpte xD</p>

Det första man gjorde var att dra till Seike's shop, ROYAL RXXKER, för inköp av tröja och poster. Postern signerade han (med det fina extrameddelandet 'wife'). Då Antonia skulle ta kort ville Seike photobomba oss lite, haha.

Sedan kutade man fram och tillbaka till affären, en gång för att Seike's affär hade lite med påsar, och en gång för att hjälpa G-HOST. Sedan stötte man på Endigo från Overworld och fick veta att resten av bandet skulle komma dagen därefter.

<p>Här, en bild på när <a class="bold userLink" href="http://dayviews.com/Endigo/" onclick="bdb.ajax.loadContent('/Endigo/', 'Endigo');return false;" name="Endigo" target="_top">@Endigo</a> molestar en vägg. Enjoy, medan jag däckar.</p>

Vad som händer om man släpper lös Endigo, haha.

När dagen var slut var man så sjukt trött, men gympasalen vi sov i var kall, och även om jag hade socsäck med mig så var det svårt att bli varm nog för att kunna sova.

Dagen efter vaknar man sju på morgonen för att göra sig i ordning. Det är dags för cosplay!

Jag gick hela dagen som Andie från Overworld och Antonia gick som Seike. Tyckte vi blev ganska lyckade ändå.

@SEIKE och @Skulduggery. Long lost twins? ;)

Antonia och Seike. Jag ritade dit tatueringarna på Antonias fingrar. Kanske inte ett mästerverk, men det blev ganska bra ändå.

<p>Jag och <a class="bold userLink" href="http://dayviews.com/Kurenai/" onclick="bdb.ajax.loadContent('/Kurenai/', 'Kurenai');return false;" name="Kurenai" target="_top">@Kurenai</a> är harcore awesone!</p>

Och jag och Andie. Lika som bär, eller hur?

Andie tycktes gilla den också, samt resten av bandet. Fick höra att en av deras roddare, Kitcha, var lite förvånad över att resten av bandet inte var med mig i någon sekund, innan han insåg att jag inte var Andie.

Overworld spelade senare på kvällen, det var grymt som alltid. Efter det hade dom signering. Jag var glad, för jag behövde inte köpa nånting vid deras merch bord, då jag redan hade allt i minst en uplaga sedan tidagre på året då bandet hade en pledgekampanj.

<p>Lynx sjöng Your Song för mig~ <3 Så jävla bra :3</p>

En annan grej jag hade köpt då var att Lynx skulle sjunga för mig. Hon fick själv välja sång, så hon valde Your Song. Bifogar video. Kanske inte bästa kvaliten, men var tvungen att använda min gamla mobil då HTC:n jag numera använder hade dött.

Efteråt så gick vi och la oss efter ett tag, då vi var redigt trötta.

<p>Snyggaste Yoru, prästen som dissade min och Seikes vigsel. Domyoji tog över prästrollen xD</p>

Fina Yoru som jag bland annat bar på min rygg två gånger under konventet.

Sista dagen var en ganska chill dag, man gick runt, pratade med folk, gjorde typiska konvent grejer.

Sedan mot slutet av konventet hände vigseln som jag länkat i ett annat inlägg. Det var väldigt kul.

Sedan var det bara att dra sig hem igen och fortsätta sitt vardagliga, lite tråkiga liv.

Hello, dark hair. :3

Färgade håret svart med blått i nacken. Kändes skönt att återgå till svart, då originalplanen (lila och blålila) inte ville funka.

Sen, andra helgen i augusti, bar det av till Stockholm med Antonia för att träffa Overworld och hänga med dom en hel dag.

Dinneeer with Overworld and @Skulduggery

Började det hela med att mötas upp på stationen för att sedan dra och käka.

De coola killarna som dissade oss lite och gick i förväg xD

Sedan gick vi runt i Stockholm lite, fick en liten Overowrld tour. Fick se stället dom hade sin första fotografering på och fick höra om lite stammisställen dom brukar vara på och så.

Idag ringde @Skulduggery mig, men jag svarade inte. Mest för att hon bad mig att inte svara. Hon ville nämligen höra min röstbrevlåda, som är inspelad av Overworld på våran heldag. Nån minut efter att det slutat ringa får jag ett meddelande att jag ska ringa röstbrevlådan. Jag gjorde det och fick höra Seikis röst säga 'Herregud!!' och skratta. XD Gjorde min dag <3

Sedan satte vi oss ned i solen och vissa tog en öl ock hade det mysigt. Vi fick förhandslyssna på deras singel som de inte ens sagt att de skulle släppa vi det tillfället. Vi hade jättemysigt, verkligen.

Hela gänget hänger och har det mysigt <3

Till slut hamnade vi i nån parkteater och satt och pratade och hade det roligt. Overworld spelade även in mitt röstbrevlåda meddelande.

Sedan, när jag skulle hem, upptäckte vi att nästa tåg till Arboga skulle gå om 10-12 timmar, så Antonia var så snäll att hon körde hem mig.

Jag och finaste Aibon~!!!!!!!!!!!!!!!!!! -squee- (≧▽≦)

For upp till pappa i Lule, där man bland annat träffade Aibon som man inte sett på år och dar.

Våra hundar är söta, men effing omöjliga ibland xD

Och fick se hundarna igen, som man saknat som tusan!

Har inte ont längre. Wtf? Det gör mig nästan mer paranoid än när jag hade så jävla ont. Aja, får i alla fall äta nu och börja fasta igen 24. Yatta!!

Tyvärr hamnade man även på sjukhuset. Magsmärtor. Blindtarmen misstänktes, men inget kunde sägas säkert och jag mådde bättre efter några dagar.

Varför måste jag alltid hamna på sjukhuset då jag är hos pappa? Samma sak hände förra gången jag var upp också.

Äntligen fucking hemma!!!! Så sjukt jävla slut att det inte är sant!!

Sen då man skulle hem var tåget ca en 7 timmar försenat. Jag var inte lite slut, det kan jag lova.

Efter det började man på det som kallas Grön Rehab/Vägen In, som är ett program eller vad man nu ska kalla det som hjälper folk ut i arbetslivet. 8 veckors Grön Rehab där vi far ut på utflykter och så, 8 veckor praktik. Efter det får man se vad som händer.

Just det, jag fyllde ju 21 år också! Första oktober, som alltid, haha. I födelsedags present fick jag åka till Göteborg för att gå på Kerberas första spelning. Det var awesome, och efteråt fick jag dessutom följa med på efterfest!

Jag, Kerbera, BatAAr och crew på väg till efterfesten. XD Jag borde ha fixat mitt hår eller nåt innan XD

På efterfesten sa Seike bland annat att han ser mig mer som en vän än ett fan, vilket gjorde mig väldigt glad.

En grej vi fått göra på Grön Rehab är att jobba med lera. Andra gången vi skulle göra det bestämde jag mig för att göra en skål (typ).

Detta gjorde jag ^^

Så här blev den. Blev väldigt nöjd faktiskt.

Sen har det inte hänt så mycket mer i mitt liv. Jag har börjat ta tag i min psykiska hälsa och så.

Derp

Och så har jag även blivit blond.

En hel del andra saker har ju hänt emellan, men tog de största grejerna (enligt mig då) som hänt sedan januari nånting.

Vet att detta inlägget blev nästintill omänskligt långt, förlåt för det. Men mycket händer under ca en elva månader.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

KaiPon
0

Kan även tillägga att jag och Nao gjorde slut i januari, jag blev tillsammans med en tjej som jag lärde känna på Glimåkra Folkhögskola, men efter att skolan slutade kände vi att distansen inte funkade och jag är för närvarande singel.

Har även under månaderna haft ett tillfälle då mina ätstörningar gjorde sig påminda samt haft problematik med självskadebeteende, men just nu så mår jag relativt bra och har inte gjort något dumt på ett bra tag.

aggeelin
0

Oj, det ser ut som att du både har haft det roligt men också jobbigt under den här tiden!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Kul tråd! Och fina bilder. Du verkar ju ha haft fullt upp och sett mycket av Sverige. 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Göteborg, Luleå, Stockholm.. du har då rört på dig och varit med om spännande träffar. Lite tråkiga saker måste man gå igenom för annars vet man ju inte vad som är bra och roligt!😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
0

#2 Jo, men har lärt mig leva med de jobbigare perioderna. Samt söker hjälp för tillfället.

#3 Haha tack 😃 Jodå, det har man, hehe. Konserter och konvent gör så man reser runt en bit.

#4 Och Storvreta utanför Uppsala. 😃 Haha helt sant, utan sorg kan inte glädje finnas.

stina63
0

Wow Härligt Kaipon, Du har varit med om en hel del.
Roligt läsa se bilderna..

🙂

KaiPon
0

#6 Haha tack Stina. Jo, en del har det ju blivit på en tio någonting månader.  Både bra och dåligt, men övervägande bra.

JereMina
0

Wow vilken tråd och tjej 👍

Jag blev inspirerad av detta med peruker, var kan man köpa sådana?

Caroline L
1

Låter som en härlig tid du haft, mycket upplevelser. Kul tråd, kul att läsa! 🙂

[Sisa]
0

Fint att ha Dej tillbaka, KaiPon..och kul att Du berättar!      🌺

Mirinda
0

Fascinerande läsning. Känner mig lite borta på området bara. Såg ett TV-program om de där konventen en gång. De gick verkligen in för det. Alla var så noga med detaljerna.

Japan har alltid lockat mig. Önskar att jag någon gång fick komma dit. Vår familj hade en japansk vän som lärde mig en hel del när jag växte upp. Han flyttade tillbaka till sitt hemland med sin svenska familj för många år sedan. Och tyvärr har vi tappat kontakten.

Det var jätteroligt att läsa om dina äventyr. Berätta gärna mer!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare