Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 621 ggr
flisan708
0

Byta jobb

Som ni vet ska jag byta jobb efter nyår. 

Hur ofta har ni bytt jobb? 

Hur länge tycker ni det ska dröja innan man byter jobb?

Något som jag märkt nu på jobbet är att mina kolleger är sura för att man ska sluta. Sen hör man att de är bittra för att de stannat kvar så länge att de inte vågar byta jobb. De är rädd för förändringen. 

Själv ser jag framemot förändringen och att få jobba dagtid. Visst kan det bli tufft i början men det är ju samtidigt utmaningen som lockar. Själv har jag tänkt länge på dehär att våga byta jobb men nu kändes det rätt och då hände det och gick snabbt.

zabelle
1

Svår fråga….
Jag har varit anställd på samma företag i 20 år, men bytt tjänst inom företaget ett antal gånger. Jag har jobbat natt under flera år, men återgått till dagtid igen.
Varje gång jag bytt tjänst har det varit spännande och en stor förändring även om det är inom samma företag, helt olika arbetsuppgifter och "nya" kollegor.

Zabelle   

Maria
1

Jag byter på måndag🙂

Jag tror att det kan vara bra att göra något annat efter många år på samma ställe.

/Maria

Intehärutandär
1

Det är nog lite beroende på vad man gör tror jag. Har man ett ensidigt arbete inom omsorg eller butik kanske - så blir det nog tråkigt i längden. Medans en hantverkare/konstnär alltid kan utveckla sig inom nya områden. Man är lite friare. 

Jag har varit konditor i ca 17 år och börjar tröttna. Inte på skapande, men att det inte alltid är så fritt. Man ska anpassa sig efter priser, kollegor, kunder som vill ha som "det alltid varit" etc. Så jag vill omskola mig nu, men har verkligen ingen aning mer än estetiskt - för det mår jag bra av. Fast det finns många saker inom det, och jag vill prova allt.

För mig är det viktigt att utvecklas med arbetet. Att ha samma rutiner hela tiden mår jag dåligt av.

Cristine
1

Att  våga är att förlora fotfästet för en stund,

att inte våga är att förlora sig själv( minns inte vem som sade det)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

Jobbat i samma yrke i 43 år, samma arbetsgivare. Sen slutade jag, var ledig i 3 år, och nu har jag börjat lära ut av mina kunskaper till elever på ett Naturbruksgymnasium.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Det känns väl bra att vara efterfrågad Anders?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Vad ska Du byta till, flisan ?  Måste i allafall vara skönt att slippa jobba nätter.  Att jobba nätter för länge sliter på hälsan!

Lycka till med Ditt nya jobb!

Jag har haft många olika arbeten. Nu har jag hittat något jag trivs med så bra, då finns ingen anledning att byta.  Det som är jobbigt är arbetstiderna, men man kan inte få allt!    🙂

flisan708
0

#7 Jag ska börja jobba på ett korttidsboende i grannkommunen. Jobbat lite över 8 år åt landstinget. Ska bli kul att jobba dagar och kvällar. Det var längesen. Tror att det kommer bli bra. Känns bra att få göra något nytt nu.