Jag bor i .........
varför valde jag just den platsen?
Jag bor i Tynderö Medelpad och valde denna adress därför att bara några km härifrån bvodde jag som barn på sommrarna. <Vuí hade en släkting med bondgård och det låg vid havet. När jag ser bakåt var det bästa tiden i mit liv
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag bor i Forsbacka i Gästrikland!
Flyttade till Gävle för kärleken, 22 mil bort, och jag trivdes inte i staden där jag växte upp heller. Jag behövde en nystart, och folk är så himla mycket trevligare här än i Stockholmsförorten jag bodde i. Och nyss flyttade vi ut hit till Forsbacka, eftersom att vi behövde större.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
O jag bor i Älvsered. O där hamnade jag för att jag fick stall plats när vi flyttade från Angered till Överlida.ca 1.2mil från Älvsered.
Vi flyttade från Gbg för att mitt ena barn o jag hade satt dit en liga.
Mina ungar är det ingen som kommer o kräver pengar av o håller en pistol mot huvudet..No'No.
Så det blev överlida
O så Älvsered när grannen till stallet ville sälja sitt hus för att han inte orkade med.
O turen var på vår sidan,Lyckades få sålt huset till ett Tyskt par.Så nu har vi bott här i Älvsered sen 03.O trivs..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#1 Härligt att du genom din kärlek kom till ett bättre ställe där du trivs..dubbel lycka kan man säga Afturelding.
#2 Chik jag förstår att du är helnöjd nu efter hot i Göteborg ha fått bo/bor på ett sådant mysigt ställe med dina djur och familj. Särskilt med dina hästar då.
Jag bor i Gävle i en(två) lägenhet(er) på Sörbyområdet med mamma varannan vecka och pappa varannan vecka.
Bott i Gävle hela livet, bor gärna kvar men isf i hus nånstans.
Ja följ dina drömmar!
Pluggade i Stockholm och hade studentlya
men i och med att man var sambo så..
skaffade den billigaste etta vi kunde hitta
Blev 2 mil söder om Stockholm C
Gillar lägenheten och lugnt område
men maken vill helst flytta till västsverige
vi får väl se
Bor där jag alltid bott, i västra götaland. Inget jag valde eftersom jag bor hemma och är född här. När det är dags för mig att flytta iväg kommer jag inte lämna länet, men förmodligen byta stad.
Jag bor i Malmö Köpte en lägenhet lite utanför eller i slutet av malmö, Men idag så är det inte i slutet utan väldigt bebyggt,
Jag bor i Sollentuna som ligger nästan en mil norr om Stockholm. Hit flyttade jag för ca 1,5 år sen eftersom min man bodde här, och vi bestämde oss för att flytta ihop. Jag trivs jättebra här! Vi bor i en stor bostadsrättstvåa med uteplats, nära pendeltåg och bussar och nära till skogen/vatten. Här vill vi bo länge och det känns skönt att inte fundera på hur länge vi ska bor här, utan bara njuta av att vi trivs så bra här!
/Christina
++Så olika vi alla bor😛 MEN DET ÄR SÅ DE SKA VA
Jag bor ute i skogen i en liten by i Jämtland och vi bodde tidigare i Östersund och jag är uppvuxen i Stockholm.
Vi flyttade hit för att min svärmor är född i byn och uppvuxen och vi köpte stuga i byn och hade som fritidshus. Sedan 1992 till Jul bestämde vi oss att flytta hit permanent..
Bor i Borlänge och har gjort hela mitt liv. Uppväxt i ett område ca 4-5 km från centrum. När jag flyttade hemifrån så bodde jag i ett område nedanför där jag är uppväxt. Det var bra på den tiden. Sen hade jag ytterligare två lägenheter kring det området tills jag köpte en bostadsrätt i centrum. Här trivs jag bra, nära till allt. Det jag ibland kan sakna är en liten trädgård. Skulle kunna tänka mig ett litet radhus alternativt en lägenhet på bottenvåningen med uteplats i framtiden men inte så långt från centrum.
Ja Cristin o ni alla. Känns som var o en har sin plast..Sen så blir det ju ändringar efter vägen. det händer saker eller man får nya vänner😉Eller vill se andra saker…
För min del så känner vi oss bekväma med o bo där vi gör i dag..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Borlänge, för jag är född i grannstaden, men där finns inte jobbmöjligheter, dåligt med pendlingsmöjligheter, ett fåtal fritidsaktiviteter (idrott eller att vara raggare, uff!).
Sedan slipper man småstadsmentaliteten där alla tror sig veta allt..
Född här på en bondgård 1 km in från "stora vägen". Inga grannar på 1,5 km, skog, åkrar och ängar runt huset.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har bott i Sigtuna kommun (snigellandet) 45 år. Här är mitt hem. Så enkelt är det att varför jag bor här. 🙂
Jag bor i Uppsala kommun..kärleken var det som gjorde att jag valde att bo här. Trivs jättebra, säger som snigelfia här ovan..här är mitt hem! 🙂
#17 Sisa, vi bor ganska nära varandra. 🙂
🤗
# 18 Ja..och ändå har vi inte träffats ! 🙂
#20 Måste vara mysigt att bo i skogen!!
Här bor jag med fru och två katter (Västerås).
Har bott i Västerås hitintills hela mitt liv förutom ett år på landet när jag var 10 år gammal.
Trivs bra här då staden uppfyller mina tre viktigaste krav, bästa bandylaget, riktigt bredband och nära till vatten 🙂
En dröm vore eget hus i valfritt område samt stor tomt. Jag börjar få intresse för egenodlat, och hade mer än gärna haft en liten plätt att labba med.
#21 Jo! 🙂
#22..23 OJ! 😮😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Bor i Luleå. Hamnade här för att jag hittade min sambo.
Och nu efter snart 6 år som lulebo, så börjar det kännas som hemma men jag skulle gärna bo lite mer utanför då jag växte upp i skogen mer eller mindre haha.