Finns IKEA nära dej?
Eller måste du åka långt..
många av er har ju Gekå nära ..men finns där möbler också?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nja närmaste är ca 8 mil resp. 11 mil härifrån. Så åker bara inom när jag väl hälsar på syrran, är 11 mil dit :)
Gekås har jag långt till :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja relativt nära. Kållered och även Bäckebol. Tar cirka 20-30 minuter att åka till båda (med bil)
/Maria
20-30 minuter med buss, kanske 10-15 med bil, så det är rätt nära :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Pratade med min bror i Spanien och de har 8 mil till IKEA. De har handlat skinka, julmust och glögg bland annat
/Maria
IKEA finns i Uppsala och vi har knappt 5 mil dit, men det är inte ofta jag är på IKEA, max en gång per år.
Vi har ett IKEA några kilometer härifrån.
Närmsta är på 8 mil. Lika långt till GEKÅS.
Men har ingen längtan till något av ställena.
Handlar hellre på hemmaplan även om det blir lite dyrare.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har IKEA väldigt nära ser ikea från mitt fönster, Men de händer inte ofta att jag är där, För denna ikea är lite för stor,
Jag har IKEA ungefär 2 timmar med tåg bort.. Har bara varit där ett par gånger och handlat mat. Möbler blir lite otympligt att släpa på tåget..
Vi har 13 mil till Ikea åt ena hållet och 14 åt andra ungefär, 24 mil till Gekås.
Inga möbler på Gekås, kanske någon pall eventuellt men det är väl allt :)
Vi har 10-15 minuters bilresa till närmsta Ikea vilket är smidigt!
/Christina
närmaste ikea här är kalmar å dit har jag ca 7 mil..
Tidigare hade vi IKEA i rätt ända av Malmö, nu har det flyttat till utkanten vid Svågertorp. Det blir inte så ofta vi åker dit, även om det bara tar 25 minuter. Stort och rörigt.
Zabelle
Zabelle ja ikea låg på rätt sida innan tycker jag med, Nu ser jag ikea från mitt fönster, Med cykeltur fem minuter
hmyyy det är långt från oss när vi är i Dalarna minst 15.5 mil till närmaste IKEA som är…ja om jag kom i håg det o hadde nån,att fråga nu…hmyyy 
När vi är i Sörmland har vi IKEA närmare.Den är i kungens kurva i Skärholmen.Så där ungefär 5,5-6 mil 
#15…
Rättar till här lite…här i Dalarna är närmaste IKEa i Valbo.Dit har vi ungefär 14 mil.Så är det
ja ja jag förstå,att det var int så noga,men ville bara skriva.
silivipp o heikun keikun
Vi har 35 mil till närmsta Ikea, så det blir en heldagstur när man åker dit :)
Då bor du väl i norrbotten Maja?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Närmsta IKEA är i Valbo men nästa höst så får vi IKEA i Borlänge. Då kommer jag ha fem minuter dit. Ska bli så kul och sånt lyft för stan.
#19 joo just sant som sakt…det bli en IKEA i Borlänge.Det bli kul,för vi åker dit då o då o handla…Valbo har jag int varit nå.
Samma som flisan..Valbo!
Ska åka dit imorgon och äta deras julbord. Brukar vi göra varje år..inte så väldans gott, men det duger..och billigt! 
#20 Visst är det kul det blir Ikea?! Är du från dalarna?
#18 Nej, i västerbotten. Endera blir det 35 mil upp till Haparanda, eller 40 mil ner till Sundsvall, men nu är det på tapeten att det ska byggas ett IKEA i umeå, bara 8 mil bort, och dit är man ju lite nu och då :)
10 minuter med bil till IKEA i Kungens kurva
Jag har nog kanske 20 minuter till Ikea men gillar inte att åka dit. Jag tycker inte om att bli "instängd" där i gångarna. Det är nog mer än ett år sen jag var där.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, jag har 20 mil dit enkel resa.
Bor mitt emellan två st. Malmö och Helsingborg. En dag på IKEA är en bra dag bara för att titta och få lite tips och ideer, sedan avslutar man med en god lunch.
#22 Nej jag är int från Dalarna.I början från Finland o bor i Sörmland,fast jag är här i Dalarna..för jag har lång semester
…
…
Ikea.Ja där var jag o sambon o fick panik.Runt,Runt innan vi hittade kassorna.Burr. nä inte Ikea..Nä'Nä.
Vi har ca 8mil en väg..om vi nu skulle villa fara dit.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Usch, ja. Ser eländet från fönstret. Öppnar imorgon (läs idag) och några dårar åkte dit redan 19.30 - dagen innan. Jag kommer undvika det så långt det går. Det har flyttat om lite butiker från Kupolen och ett par nya har vi fått. Clas Ohlssons och Arken Zoo. Tycker bara det är hemskt, nu kan man inte ens gå på ÖoB (som låg där sedan innan) utan att trängas. Fick panik sist - och det som är en sån skön affär att gå runt i, för man känner sig ensam.
IKEA ligger en mil bort och tar en kvart-tjugo minuter att åka till med bil. :)
Nu har jag flyttat och istället för 13 mil har jag inte ens en, skulle gissa på 7-8 km :)
Vi har en IKEA väldigt nära, vi bor precis vid uppfarten till motorvägen så de tar inte alls lång tid :) 20 min till den andra IKEA i Bäckebol.
Nu har jag 10 minuters promenad till Ikea. Så glad att de äntligen öppnat i Borlänge.