Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbok-och-lästips
Läst 1327 ggr
Cristine
0

Läser du mycket?

Och vad?

Förr kunde jag läsa en bok om dagen, man kan säga att jag plöjde igenom bokhyllorna och jag var allätare. Nu somnar jag efter första 2 meningarna och det blir evighetslektyr då jag måste börja om och om igen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Brukar läsa böcker Men just nu ett bra tag så har jag lagt de på hyllan,, Men de kommer nog tillbaka så fort jag hittar en spännande bok

Maria
0

Jag läser mycket. Har alltid varit periodare men när jag läser blir det flera böcker i veckan.

/Maria

Afturelding
0

Ja, det gör jag nog. Läser en bok/månad ungefär. Jag brukar bara läsa på kvällen medans jag väntar på att maken ska komma till sängs.

Blir mycket fantasy á Terry Pratchett, men såklart även Harry Potter. Ska sätta mig in i att läsa JK Rowlings nya böcker också.

Annars blir det en del kriminalromaner och klassiker. Läste precis ut Flugornas Herre i förra veckan, och herregud vilken bra bok! 

Just nu läser jag Torka aldrig tårar utan handskar, första boken. TV-serien tog mig med storm och jag har aldrig gråtit så mycket till en film, och böckerna sägs vara ännu bättre.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

Men jösses vilken långt inlägg jag gjorde nyss…😮

/Maria

signemo
0

Säger som Dig Bumbleboo, jag är periodare. Men läser nog ovanligt mycket

Var rädda om varandra

Mooniq
0

oxå periodare. deckare, krim-romaner, thrillers. Röda draken är dunderbra! 

En annan måste-läsa-bok-tips är Edit av Simone Berteaut (tror jag det stavas). boken om Edith Piaff's liv. Herrejösses vilken kvinna. 1.46 hög och jävlar annamma som en basketspelare! Hon hann med mycket i sitt liv! Man skrattar och gråter, lider och hejar på. Underbart skriven. Tryckt 1969 men med ett otroligt modernt språk.. Visste du att hon räddade fångar från tyskarna under kriget??? det gjorde inte jag…😮

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[elmaek]
0

Nog läser jag allt. :) Just nu läser jag boken ''Vad mina döttrar bör veta''. Det är en fin bok!

Cristine
0

#4 Fixat!"

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#8 Tack🙂

/Maria

Toyan
0

Jag är en bokmal, har varit sen jag började kunna läsa.🤓

Just nu läser jag Barnmorskan i East End, författaren Jennifer Worth var barnmorska i Docklands på 50-talet.  Den har även gått som TV-serie. 

Före den var det Livet efter dig, av Jo jo Moyes, både skrattade och grät när jag läste.

Diana Gabaldons böcker älskar jag, tilltalar min fantasi och så naturligtvis Ken Follets böcker🙂

Fridaaaa
0

Nja, jag gillar inte att läsa böcker men måste nu pga skolan. Så är det jag läser främst i bokväg 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

Läser mycket böcker i perioder. Gärna lite humoristiska böcker. Men även böcker om ens hobbies.

citytjejen
0

De senaste 20 åren har jag läst väldigt lite, kanske 1-2 böcker per år. Nu i år har jag dock börjat läsa mer och har säkert läst 5-6 böcker. Just nu läser jag Shantaram, en tegelsten på ca 1000 sidor, helt klart den tjockaste bok jag läst. Bra är den också!🙂

/Christina

Maria
0

#13 Det är en underbar bok. Känns som man besökt Bombay och känner sig riktigt hemma där.

En makalös historia också.

/Maria

citytjejen
0

#14 Ja den är så bra! Han beskriver människor och miljöer helt fantastiskt och det känns som du säger, att man faktiskt varit där!

/Christina