Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 634 ggr
Cristine
0

MYGGJÄKLARNA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag öppnade fönstret för att prata med en av killarna som klippte gräsmattan så vällde myggen in..stora och aggresiva, har aldrig sett något liknande.

Och förr så kom de fram när solen gick bort nu är de framme mitt i stekande sol fick jag erfara när jag satte mej på backen för att rensa i rabatten, min bak blev som en kullerstensgata.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

'Hur ser det ut hos dej!

[VSK]
0

vi är ganska förskonade från mygg i stan faktiskt *peppar peppar* men jag fick myggbett häromdagen men de myggen är normala…

Fridaaaa
0

Mygg dras till mig 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

Vi är förskonade från mygg än så länge, de gillar inte när det blåser och det gör det ju alltid hos oss :)

Vi blev däremot ordentligt myggbitna under semesterveckan på Rhodos. Har fortfarande stora märken på benen. Myggmedel hade vi ju inte packat med så det blev ett besök på det lokala apoteket, både "bifore bite and after bite" inhandlades. Men kliar, det gör det fortfarande.

Zabelle   

Anders 50
0

Myggen är inget problem tycker jag. Marodörerna här är knotten, men de har inte märkts av än, men kommer det regn så dyker de upp!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Har inte märkt några ännu men det brukar inte vara så mycket hos oss här i "stan"

/Maria

Caroline L
0

På dagtid märker jag faktist inte av dom så mycket än men på kvällarna är dom överallt.

Cristine
0

l Kl 4 på eftermiddagen får man sluta rensa i  rabatterna det är då de börjar komma fram.

chik
0

Hii.😃Välkommen till Sommaren.* Här har vi Mygg Knott o så kom något som jag aldrig har set i dag. Lika stor som en blinin med rödbruna vingar o bet så in i norden.Ett helt j…a gäng var.Har jag aldrig set..Mitt i stekheta solen var dom.Aj…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Hii.😃Välkommen till Sommaren.* Här har vi Mygg Knott o så kom något som jag aldrig har set i dag. Lika stor som en blinin med rödbruna vingar o bet så in i norden.Ett helt j…a gäng var.Har jag aldrig set..Mitt i stekheta solen var dom.Aj…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Broms?😮

[Sisa]
0

Myggor är en jobbig sommarplåga och vi har massor..

dag som kväll!   😡

aggeelin
0

Myggorna föredrar sambon. Jag ser att det biter mig men jag får sällan bett som kliar

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Karmatarerskanise
0

Var bor ni som har massa mygg?

[Sisa]
0

# 14  I Norra Uppland.  Här är så mycket vatten i skogen runt omkring, kan tänka mej vilka massor av mygglarver som kläcks där!    😡

[Sisa]
0

Oj..det blev dubbelt!    😃

JereMina
0

Vi har ganska mycket mygg och jag säger som du Cristine att de kommer då solen steker är ovanligt men de gör det nu *grr*

Karmatarerskanise
0

Tack för svar Sisa :)

Men jag frågar igen, det är ju många som har "mördarmygg". Var bor ni?

Caroline L
0

#18 Jag bor strax utanför Göteborg och här är det ordentligt med mygg! Det är en riktig pina att stå på kvällen och vänta på bussen alltså! 😡

Mördarmygg… det har jag aldrig hört innan 😃vad är det för nåt? Det vet jag inte om jag har, men jag har i alla fall fullt av dom! En kväll var jag så jäkla förbannad på dom att jag smetade in mig med hästens illaluktande myggspray… vilket jag såklart ångrade såfort jag steg på bussen…..

Karmatarerskanise
0

19 tack för svar :) och fyför!

Caroline L
0

#20 Varför undrar du det? 🙂Har du några?

Karmatarerskanise
0

21 nej jag har inga här, men reser ibland i sverige, så jag vill vara förberedd ;)

AnnL
0

Har inte mycket mygg hos mig vilket jag är tacksam för. Här är nämligen en till som är som en magnet. O stora bulor får jag som kliar i veckor. 😮

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.