Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 737 ggr
Maria
7/16/18, 6:26 AM

Godmorgon måndag 16 juli

Godmorgon på er från ett soligt Göteborg med 16 grader just nu. Idag ska jag inte göra så mycket mer än att handla. Jag är ganska trött efter helgens barnpassning. Man är inte riktigt van och  jag har t.om träningsvärk i låren. Upp och ner på golvet hela tiden😃

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
7/16/18, 7:29 AM
#1

God morgon

Vi har 20 grader varmt redan så det blir en härligt varm dag idag med.Vi ska bara ut med hunden först och sen åker vi ut på sjön.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
7/16/18, 8:05 AM
#2

God morgon!

Soligt och 15 grader just nu.

Idag behöver vi handla. Maten börjar ta slut. Semester nu och vi har inte riktigt samma rutiner som annars. vanligtvis storhandlar vi en gång i veckan. Nu blir det som det blir.

Idag ska mina mamma (och pappa, men mest mamma) åka och titta på en hundvalp. Jag väntar med spänning att höra ifrån henne ifall hon bokar valpen eller inte.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
7/16/18, 8:06 AM
#3

Morrn! Gick en hyfsad promenad med Elsa medan tempen är vettig. Just nu 23 grader så det blir ännu en varm dag. Igår var vi här över 31 grader. Jag satt inne mest hela dagen. Blir nog samma idag.

worst
7/16/18, 9:03 AM
#4

God morgon!

Redan 26 grader ute, jag fasar för hur varmt det blir idag, över 30 igår…

Mooniq
7/16/18, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mårning. Började min promenad 05 - då endast 10.5 grader ute. Underbart. Dimman låg över ängarna - trolskt och vackert. 

Nu e det lite pyssel o stök hemma - ledig idag från jobbet. 

Brorsan kommer med ett matsalsbord på fm, så jag får bli av med mitt gamla bord som tjänstegjort i min ägo i över 20 år. 

Sen ska stolarna bytas men det får komma längre fram. Har en önskan om helklädda läderstolar och dem ser jag sällan till salu i beg.grupper

Blå himmel, solen skiner som vanligt. Jag önskar regn - som vanligt . 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
7/16/18, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här skiner solen efter en lite regnig dag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
7/16/18, 10:38 AM
#7

Så vackert🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/16/18, 10:41 AM
#8

Nu har vi varit och handlat och så var vi en sväng till Triumfglass och jag tog en stor mjukglass😛

Nu under semestern så bryr jag mig inte om vikten utan det får jag i så fall ta tag i när jag börjar jobba igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
7/16/18, 11:41 AM
#9

Så där, då har vi passerat 30 grader. Jag är inomhus bortsett från väldigt korta rundor ut med Elsa.

Maria
7/16/18, 1:38 PM
#10

Vi har just drygt 30  grader i skuggan ute och jag ska börja med maten.

Det är den enda nackdelen med att ha gasolspis som jag upptäckt är att det blir väldigt varmt att laga mat. Man får helst göra någon maträtt som får puttra själv. Inte steka något länge för det är varmt runt lågorna😃

Idag ska jag woka. Klassisk biff med bambuskott…vi får se hur varm jag blir.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/16/18, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Så här ligger vår gamle katt just nu. Den lille svarte ligger bland duntäckena i våra sängar haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
7/16/18, 4:41 PM
#12

#11 Gulliga Moritz! Så lik min gamla katt… ❤️

Fransu
7/16/18, 4:53 PM
#13

#11 Så fin! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Maria
7/16/18, 5:00 PM
#14

#12 #13 Han är bara så otroligt mager nu. Man känner varje ben i hans kropp men vi har bestämt att han ska få slippa mer undersökningar hos veterinären nu. 

Han har ju fel på njurarna och att få honom att äta njurkost var stört omöjligt så nu får han äta precis det han tycker om bäst. 😉Fisk, rått kött, skinka, räkor, leverpastej osv. Han får hellre ha ett kortare liv men leva gott det sista.

Han är i alla fall lika tokig och besvärlig som alltid men så fort vi märker att han börjar tackla av mer eller har ont så är klart att vi åker till veterinären igen. Han går på sitt 17:e år.❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
7/18/18, 4:04 PM
#15

#11     ❤️

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: