Blommor en regnblåsig dag
O,O,vad fint Pere. rododendro är ju bara så fin….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Lupiner är underbart vackra tycker jag.
/Maria

Vilken fin färg det är på rododendron..när jag bodde i Frankrike hade jag på andra sidan gatan gammla villor med rododendron, men alla var blåa så lite less blev man på den färgen. Det var tydligen för att det var så nära havet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#19 Nu fick du se tovsippan Cristine, som du frågade om tidigare. Jag hade inga bra bilder i arkivet, men de jag tog idag är väl rätt okej.
Alla bilderna är jättefina…kul att du visar 

Tack för blomsterprakten Peter, lyser upp denna regngrå kväll
Ni måste ha haft mycket varmare! Och ändå bor jag i zon 2. Aklejorna har visserligen börjat blomma - precis, men stjärnflockan har långt kvar och så även dagliljorna. Rododendron har i och för sig börjat blomma. Får ta en bild på min i morgon också.
#24 Ja vi tillhör ju i odlingszon 4, men vissa menar här att vi har en liten kil av zon 5 just där vi bor.
Vi har ju haft kanonvarmt hela den här veckan fram till igår och även i större delen av förra veckan.
Stjärnflockan har precis kommit igång. Den står på östsidan av huset helt vindskyddat.
Dagliljan och aklejorna står så de har sol hela dagen, men inte direkt i skydd för västan och nordan.
Vår rododendron står i husvinkeln norr/väster och har bara sol på sena eftermiddagen. Den har precis börjat blomma.
jättefina, jag tycker mycket om lupiner, en av favoriterna Just nu svårt att skriva mer med en katt i knäet
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#25 - har ni haft varmt den här veckan också? Vi har haft svinkallt! Och regn - ihållande regn måndag - fredag. Idag har det varit delvis uppehåll, men blåsigt och kallt. Inte konstigt att blommorna kommit längre,
Blir avundjsuk
#21 Tack Peter jättesöta är de, synd att de inte växer här, den var större än jag trodde. Så mycket blommor som kommit upp redan hos dej, jag blir riktigt avis.
#20 Såå ljuvliga fransvallmon Pialinn.
#29 Jag har ingen aning Peter, har aldrig sett den förut.
#29 Tovsippan finns bara vild på Öland och Gotland, men man kan köpa frön. Hos oss fanns den redan när vi kom hit, så jag antar att de tidigare ägarna av huset sådde den här.
Jag ska se om jag hinner på några av de ullhåriga nötter som den sätter efter blomning så att jag kan få fram lite frön att sätta själv och ge några till dig.

#31 Plantor av Tovsippa finns på handelsträdgårdar här, jag har haft den men den fröade av sig väl mycket.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Åh, så fina blommor ni har!
Här blommar Aklejorna och Lupinerna också.
Mera sommarminnen! 🌺
Superfina bilder. Akleja är ju favorit alltså
Min Rododendron kämpade jag med i 3 år innan jag fick bort den. Den växte nästan in i huset, men jäklar vilka rötter till att VILJA leva.. Jag har städat bort alla Aklejorna men ångrade mig i höstas så i sommar får jag så nya - kommer nog att bli några av de dubbla sorterna, de är superfina, tycker jag..
Sen har jag mina Atlasblommor som är favorit. Bild från förra året. Den heter Sybil Sherwood.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vad vackra!
Jag var i Stockholm nu i helgen och där var det jätte varmt och jag tror att det var 25 grader. Alla blommor hade slått ut och björkana var så vackra. Jag svättades och satt i kläning. Sedan kommer jag hem till Göteborg och där ösregnar det och är skit kallt. Inte alls lika mycket blommor som i Stockholm.
_TT_
MVh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Oj, så mycket fina blommor!! Det blir nog senare med all blomning i år, tror jag.
Gamla trådar blir som nya..
Ja när man ser detta så vet o känner jag att det kommer o bli fint..
#36 Elvira. Gbg är ju ett litet kyl hål😕
Lena.P är jag i verkliga livet.
AAaaa det måste jag säga!! Bajs vad kallt det är ösregnar gör det jämt!
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Ja, gammalt blir som nytt!!
Och kallt är det här också! 😃
haha
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Så härliga bilder,, Underbart