Glömde 2 åring i bilen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16741909.ab
Förstår inte hur man kan glömma sitt barn i bilen i 6-8 timmar 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Är man stressad kan allt hända!
#1 Dock är det inte acceptabelt på långa vägar att glömma sitt barn i en bil i ca 8 timmar! Absolut inte, då är det något som inte stämmer.
Och jag anser att han ska åka på det faktiskt. Han mår förmodligen riktigt dåligt och kan tänka mig hur mamman mår också, men jag anser att det inte är mer än rätt.

#2 Lika hemskt med dem som glömmer hundar och andra djur i bilen, dem klarar värmen sämre än människor.
Hemskt är det vad det än är för levande som glöms i en överhettad bil!
#3 Ja det är inte heller acceptabelt. Absolut inte.
Ja det är verkligen hemskt :/
Ja fruktansvärt. Det är heller inte första gången en sån här sak händer. Jag fattar inte hur en del föräldrar funkar. Barnen måste gå före allt annat.
Allt som förosakar någots en plågsam död är hemskt och väcker starka känslor på ett hårt straff.
Och en del saker får man bara inte glömma!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det är så tragiskt att det gör ont att tänka på bara.😭
Jag har också väldigt svårt att fatta hur man kan glömma. Samtidigt så var det inte han som brukade lämna barnet på dagis och en massa tankar på jobb och annat har förmodligen spelat in men ändå….Det går inte att ens tänka sig in i situationen.
/Maria
Hur kan man glömma sitt barn. Det är tragiskt , för om han är en vanlig människa så lär han aldrig komma över det. Flera liv förstörda.
JO jag vet att det är stressigt, krav . m.m..
Var rädda om varandra
Men är man så stressad osv att man glömmer något så viktigt som sitt barn, då är det verkligen något som behöver ändras i sitt liv, för det får inte ske att man blir så stressad.
Nu är han inte van vid att lämna pojken på förskola men det spelar ingen roll, för det får inte ske :/
Absolut inte.
Var rädda om varandra
Hur går det till? När jag hade barnen i bilen så pratade jag alltid med dem och de pratade med mig. Det skulle aldrig gått att glömma dem i bilen..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#11 Av barnet sov så är det antagligen lättare att glömma.
Nja, jag har aldrig och skulle aldrig glömma mina barn. Och på morgonen när de skulle till dagis så var de vakna. Det var möjligtvis på eftermiddagen som de somnade.
Ja Hur gick detta till???
har svårt i o sätta mig in i hur man kan glömma så.Väldigt svårt…O sen så kan jag då tycka i dessa tider med mobiler att, Mamman inte undrade hur det hade fungerat o lämna barnet på dagiset. Efter som mannen tydligen inte brukade göra detta. Stackars unge'Fast spänd o ingen hjälp..
Samma med djurägare o slakt bilar. Huva mig……
Stress. Alla skyller på Stress. Ett ord som jag inte tycker om..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Samtidigt som jag förstår att en sådan sak kan hända så tycker jag också att det är helt ofattbart. Tragiskt. . . Kan inte föreställa mig hur han mår efter detta och jag kan inte ens sätta mig in i hur mamman känner och mår, vad hon tycker om fadern. Om mor och far var ett par innan detta hände kommer det nog vara svårt för dom att fortsätta efter detta.
#15 ja, det är inte lätt att vara mor och far till den pojken idag…
#9 HÅller med. Jag tror inte att jag hade kunnat glömma bort barn som satt i bilen.
Riktigt hemskt.
Kan inte förstå hur man kan glömma sitt barn eller djur i bilen. Speciellt inte så lång tid. Det är dom som alltid borde finnas i tankarna.
Jag "hoppas" han var i ett sjukt tillstånd som gjorde att han kunde glömma sitt eget barn under så lång tid. För var han fullt frisk tror jag inte på att man KAN glömma på det viset.
Hera. Håller med dig, Burr'''
Lena.P är jag i verkliga livet.