Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 474 ggr
Fridaaaa
1

God morgon 30 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Uppe med tuppen idag. Ska köra runt halv 8 för ska till veterinären med Dumle, för att han ska kastreras. Ska passa på att sitta i skolan sen och plugga vidare på tentan medan han är hos veterinären. Håll tummarna att allting går bra! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Godmorgon! Nu ser det ut som att det kommer mera regn. Är på väg till jobbet snart och ska försöka hinna mycket 🤪.

#0 Lycka till med plugg och veterinär!!

Ikväll ska vi ut på mat och brasa med kompisar.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

Godmorgon på Valborgsmässoafton!

Denna dagen glömmer jag aldrig. Just vid denna tiden för 12 år sedan kom jag in på akuten i storstaden med avsågade senor på vänsterhandens ovansida. Och då där var totalt kaos och jag inte var nära döden så fick jag vänta! Och vänta! Och vänta! Men fick mat! 😃

Framåt kvällen beslutades att jag skulle upp till ortopeden och opereras med övernattning som följd. Men som tur var så kom chefsläkaren på ortopeden förbi och tyckte det var bättre att "Berget kom till Muhammed" -Jag opererar själv, sa han, så han beordrade personal och utrustning ner till akuten och de opererade mig där och sen fick jag åka hem.

Sen blev det sjukskrivning i sex månader innan fingrarna blev så jag kunde jobba.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

God förmiddag 🙂

Det blåser snålt och det är ganska kallt, regn och solsken om vartannat, typiskt valborgsväder med andra ord.

Jag har inget så dramatiskt valborgsminne som Anders, men jag minns mitt första valborgsmässofirande i livet. Det var 1964 och jag var 9 år. Jag hade aldrig sett en så stor brasa tidigare och aldrig upplevt ett fyrverkeri före den kvällen.

Jag och mina bröder var med morsan på "ödetomten" i Hässelby Gård, där står numera lantmäteriets jättekomplex som började byggas något år efter mitt valborgsminne där.

zabelle
1

Go förmidda!

#0 Håller tummarna, det går säkert bra!

#1 Ha en trevlig kväll!

#2 Förstår att du inte glömmer bort nåt sånt traumatiskt. 

Efter jobb ska vi umgås med våra grannar, titta på bålet och grilla.
Hoppas vädret håller i sig, vi har sol just nu, men enligt prognosen skulle det bli regn och ev åska.

En riktigt bra Valborg önskar jag er allihop!

Zabelle   

Toyan
0

God förmiddag🙂

Hoppas allt gick bra med Dumle Frida.

Vilken tur att handen och fingrarna blev återställda Anders🙂

Här blåser en snål nordöstan och solen tittar fram. Har inte bestämt mig än om jag ska ge mig ut och hälsa våren välkommen, kan jag ju göra när det inte blåser så kallt😃 

Önskar er alla en riktigt trevlig Valborg🌺

Fridaaaa
0

#5 Hoppas det. De har ej ringt än. De sa vid lunch så de ringer nog snart🙂

[Sisa]
0

Hej denna Valborg!

Regnar lite här emellanåt och blåser.  Typiskt aprilväder kanske ?

Ha en fin dag alla och var försiktiga vid kasan!

" Din dröm har inget bäst-före-datum. Ta ett djupt andetag och försök igen "    Kathy KT Witten          🌺

fotokrafs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad Valborg på Er!

Här växlar vädret, nu är det uppehåll
men nyss sken solen samtidigt som det haglade.

Jättetrevlig Valborg och skön vecka
vi har fixat så torsdageftermiddag och fredag blir fri..🥳

Jag kommer antagligen åka till mamma,
men annat kul hinns nog med också 😃
som att träffa bästa vänninan❤️

Vad som händer ikväll vet jag inte..
stannar nog hemma. Inget jättesug att se brasa ikväll, men jag får se..

fotokrafs
0

Hoppas att allt gått bra med Dumle! #2 Usch, men skönt att det gick bra till sist Önskar alla en trevlig Valborg

Fridaaaa
0

Nu är han hemkommen :D

Cristine
0

Här blåser kall nordanvind så dottern och jag tänder brasan i kaminen och äter gravad och stekt lax samt Tigerräkor hälften på kinavis med ananas och den andra mexikanskt hot hot…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Goeftermiddag

Önskar er alla en skön valborg Hoppas att det är fint väder hos er.