Hände en olycka idag och behöver tips
Jag var hos en kompis och skulle hem. i trappen så stukar jag foten och faller. Detta händer när jag är halvvägs i trappen. Kompisen som stod bakom sa att jag flög och fick skohyllan av stål i mina revben på vänster sida.
Jag hade iaf skyddat mitt huvud med händerna (jag minns inget).
Jag hamnade nedanför trappen på en betongplatta. Jag landade på mitt högra knä.
Jag låg nog 10 minuter blickstilla pga smärtorna. Jag vet nu att jag tappade minnet. Sen frös jag.
Jag ahr frysit hela kvällen och tog mig en lång varm dusch liggandes på golvet.
Jag har stukad vänsterfoten på tre ställen och min fråga är om det finns nåt jag kan göra för att lindra det hela. Jag kan knappt stödja mig på foten alls.
Någon?
Först och främst lägga is påsar på under 3 dagar och sätta på binda under en vecka…stöd inte på foten utan använd käppar. Sväller den mycket gå till läkaren..ligamentet kan vara av.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
hmm okej.
jag vet inte vart gränsen går för mkt svullen, men när frugan fick se foten så sa hon: shit vad svullen.
Nästan direkt efter olyckan så var jag blå och svullen, men jag tror inte jag brutit nåt, men å andra sidan så har jag aldrig brutit nåt så jag vet inte hur det bör kännas.
Tack för tips.
Jag tycker du borde få foten undersökt av medicinskt utbildad personal istället för att söka råd här. Där ingen varken kan se eller känna på foten.
För ditt eget lugns skull.
No offence to anyone.
jag är nyss hemkommen från akuten.
stor portion tur och segt virke är domen 😃
Bra att du åkte in och blev kollad ordentligt.
Skönt att inget var brutet i alla fall! Krya nu på dig!!!
Zabelle
tack.
jag hade liiite flyt för hade jag åkt in igår som 1177 ville så var väntetiden 15 timmar. idag var jag klar med allt på kanske 3 timmar 🙂
Härligt att höra att allt gått bra.
Var rädd om dig nu och låt det få ta den tid som behövs för att foten ska bli riktigt bra igen.
Krya på dig nu och kom ihåg att trappor ska man gå nedför inte flyga, särskilt inte med huvudet före.😉
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hjälm och knäskydd är bra😉
/Maria
#6 Skönt att inget var brutet.
#9 😃
😃😂
Jag gjorde en dubbel mollbergare med skruv. 10.0 fick jag av min kompis 😎