Moritz ligger illa till...
Just nu skulle jag kunna strypa Moritzđ
Han Àr vÀldigt jobbig denna perioden pÄ Äret trots att han Àr kastrerad. NÀtterna Àr hopplösa.
Nyss sĂ„ upptĂ€ckte ha att det var halvtomt i skĂ„larna. Han skriker som en besatt och sedan biter han av alla blommorna pĂ„ min nya gula pĂ„skvĂ€xt. Medan jag samlar upp förödelsen sĂ„ rycker han upp en av tulpanerna i en vas sĂ„ hela vasen med allt vatten Ă„ker ut över köksbĂ€nkenđĄ
Nu har han fÄtt mat. Han var bara framme och luktade och sedan gick han och la sig.
/Maria
à ÄÄh, frustrerande!
Det Àr nÄgot som gör honom frustrerad pÄ nÄgot vis. Jag förstÄr att det blir jobbigt. Blir det bÀttre om han fÄr gÄ ut i trÀdgÄrden (för visst kan dina katter gÄ ut dÀr?)
Charlie som Àr kastrerad Àr ocksÄ uppjagad i Är. Han stÄr vid dörren och skriker. Och sÄ gÄr han in i arbetsrummet och tjoar för att hussen sitter pÄ hans stol. PÄ den stolen ska Charlie ha gos i massor och ingen fÄr sitta pÄ den stolen.
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
#2 Ja, han har ju cirka 100 kvadrat trĂ€dgĂ„rd att röra sig i men det verkar inte hjĂ€lpađ Visserligen Ă€r katterna inne nattetid och nĂ€r vi Ă€r pĂ„ jobbet men han Ă€r ju uppvuxen i lĂ€genhet de första 6 Ă„ren med nĂ€tad balkong sĂ„ han Ă€r ingen van "utekatt".
Haha, har Charlie en egen stol? SÄ sött.
/Maria
Kan undra vad det Àr som gör den hÀr kalla vÄren sÄ intressant? Luktar det extra gott ute nu?
#3 Nja, Charlie anser att det Àr hans stol. Han har speciella platser i huset dÀr han ska gosas med. NÀr solen skiner in genom fönstret i arbetsrummet sÄ ska Charlie ha gos dÀr.
Och i badrummet ska jag sitta pÄ toastolen och dÄ vill Charlie bli skrubbad pÄ huvudet och pÄ ryggen, ganska hÄrt, inget löst fösande dÀr inte
Katter Ă€r ju för speciella. Det Ă€r vĂ€l förmodligen dĂ€rför man Ă€lskar de smĂ„ "krĂ€ken" trots alltâ€ïž
/Maria
Javisst! Och Charlie hÄller mest pÄ sÄhÀr nÀr solen skiner. Han Àlskar vÀrmen frÄn solen och tror att det Àr varmt ute
Ănnu en skrikande katt, stundvis blir jag knasig pĂ„ honom.
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
Lite skönt att höra att vi inte Àr ensamma om problemet "pipig" katt.
VÄr 7 Är gamla kastrerade hane Àr just nu sÄ rastlös och vÀldigt pÄfrestande. Han "mjauar" pÄ nÀtterna, han mjauar pÄ dagarna, han mjauar sÄ fort vi inte koncentrerar oss bara pÄ honom.
SÄ lÀnge han Àr i centrum, Àr han sÄ nöjd.
VÄr andra katt blir jÀttestressad av hans gnÀllande. Vi ocksÄ sÄ klart, man behöver ju sova pÄ nÀtterna. Det blir etter vÀrre om vi skÀller pÄ honom, dÄ blir han helt förtvivlad.
Vi har provat att aktivera honom mer Àn vanligt, han fÄr gÄ ut i sele, men ingenting tycks hjÀlpa. Han har aldrig varit sÄ pipig förut.
Tips???
Zabelle
Alla tips Àr nog provade hÀr.
Jag brukar ju hota honom med att göra Salami av honom eller snygg dörrmatta men han lyssnar inteđ
/Maria
#9 Ha ha ha, Ja hot hjÀlper ju inte, det har vi ju ocksÄ testat.
Fast vi brukar hota med att han hamnar pĂ„ Blocket och blir sĂ„ld till nĂ„n elak mĂ€nniska. âșïžđ€«đź
(stackars lilla katt â€ïž hoppas ingen pĂ„ allvar tror att jag skulle sĂ€lja min "bebis)
Zabelle
#10 Det tror jag verkligen inte â€ïž Mina hot Ă€r ocksĂ„ givetvis tomma ord.đ€
/Maria
Pratade nyss med en vĂ€ninna som fick ta bort sin 14-Ă„rige Simba i torsdags.đ Usch vad det Ă€r hemskt att förlora ett djur. DĂ„ Ă€r man tacksam hur mycket de Ă€n skriker eller brĂ„kar.
/Maria
Det Àr vidrigt att mista sitt djur! Jag har inte hÀmtat mig frÄn förlusten av min Àlskade hund och det Àr snart 1 Är sen. Han fattas mig fortfarande varje dag.
Zabelle
Varje gÄng vi mist ett djur sÄ sÀger jag "aldrig mer" men sÄ gÄr det ett tag och det kÀnns sÄ tomt med ett hem utan ett husdjur sÄ man sÀtter sig i samma situation igen.
Men visst gör det ontâŠ.
/Maria
Jag upplever nog utifrÄn vÄr förr katt att han, som fick gÄ ute i löplina (övervakad) blev bara mer tjatig nÀr han kommit in igen. Det Àr svÄrt att vara innekatt nÀr man fÄr gÄ ut ibland. Det Àr lÀttare att ta ut Charlie för han fryser efter en stund och dÄ tjatar han inte mer den dagen.
#15 Nedkylningsvariantenđ
/Maria
#16 jaaa!! Ta ut katten och kyl ner den! DÄ Àr den jÀtteglad sen!
DÄ fÄr jag ta och raka lÄnghÄrige Nalle sÄ han blir en nakenkatt i stÀllet dÄ!
Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför stÄr mina fötter pÄ jorden nÀr resten av min kropp Àr ute i rymden.
#18 lĂ„nghĂ„riga katter fryser inte! Och blir nog ledsna utan pĂ€lsen đ
Min gamle lÄnghÄrige katt snaggade jag varje sommar och han blev som en kattunge varje gÄng. Det verkade som att han gillade det faktiskt.
/Maria
#20 kanske ska jag prova att snagga Maxen i sommar đ