Prognosen - minns du?
Jag har läst väderprognosen fram till den 15 april kommer det att vara minusgrader på nätterna här i mellansverige. På dagarna några (1-6/7 grader max) grader plus. Det här tycks vara en oändlig vinter. Är det någon av er som minns att det varit sånt här väder någon vår förut?
Berätta!
Det verkar som om allt som ska växa kommer att vara sent, är det så?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi köpte vårt hus 2006 och flyttade in i februari.
Jag vill minnas att det var en ovanligt dryg vår för jag var så spänd på vad som skulle växa i trädgården.
Antingen var det inbillning eller också var våren ovanligt sen…jag vet inte😮
/Maria
Jodå, flera vårar de sista 5-6 åren. Förra våren var det -7-11 minus på nätterna hela första veckan i april, 4-8 + på dagarna. Sedan fortsatte de kalla nätterna med minus ända till den 18 april men det var upp till 11 plusgrader på dagen några dagar.
Skillnaden i år mot andra år här är att det varit så ihållande med minusgrader på nätterna. Här har inte varit plus någon natt sedan 9 januari och aldrig varit över 8 + på dagen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#2 Ja,det stämmer nog att det är kylan på nätterna som gör att det känns så kallt. Och att det ser ut att bli sent för det som växer. Vi ska hem till min bror i veckan, han är grönsaksodlare. Få se hur han ser på vårens framskridande.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag flyttade hit i början av maj för sex år sedan, egentligen skull flytten gå av stapeln i juli, men jag lyckades övertala honom att flytta före för jag ville göra en lång rbatt, det fanns ingen. Mars månad det året var sommarvarm
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.