Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: karriÀr-och-yrkesliv
LĂ€st 495 ggr
[Sisa]
1

I grunden

vilken utbildning har Du ?

Blev det som Du tÀnkt..arbetar Du, med det Du utbildat dej till ?

đŸ€”

Fridaaaa
0

Har grundskolan, och naturbruksgymnasiet som utbildning ;)
Och nu lÀser jag dÄ till förskollÀrare :)

Jobbar inte med det jag tÀnkt frÄn början :P

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Afturelding
0

Jag har Àn sÄ lÀnge bara grundskolan, men snart har jag fÄtt ihop min gymnasieexamen och sen Àr det lÀrarprogramet som gÀller :)

/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pĂ„ fantasy.ifokus.se

[peter54]
0

Jag hade ganska högtflygande planer nÀr jag var ung, men min sjukdom lade krokben hela tiden, sÄ jag kom aldrig lÀngre Àn till en 3-Ärig gymnasieutbildning.

Som liten ville jag bli jÀgmÀstare, men nÀr jag var tonÄring hade jag Àndrat mÄl till biolog med inriktning pÄ herptiler.

citytjejen
0

Jag gick Handelslinje i gymnasiet och dÄ kunde man bli "lite vad som helst" som det hette. Har jobbat med administration och ekonomi i 17-18 Är men ska omskola mig nu och bli massageterapeut i stÀllet.

/Christina

Anders 50
0

Sex Är i folkskola, sedan tre Är pÄ realskola i grannsamhÀllet. Sedan ett Är pÄ skogsbruksskola.

NÀr jag gick i skolan sÄ fick man vÀlja vid 6.an. Antingen fortsÀtta ett Är till och sedan var skoltiden slut, eller fortsÀtta pÄ 3 eller 4-Ärig realskola i grannsamhÀllet.

NÀr jag vÀxte upp sÄ arbetade far i skogen pÄ vintrarna, tvÄ syskon jobbade ocksÄ i skogen och samtliga var intresserade av jakt, sÄ jag liksom vÀxte upp med skogsarbete och jakt sÄ det var helt klart att mitt yrke skulle vara i skogen. Och dÀr har jag varit Ànda tills jag tyckte jag gjort mitt för snart tre Är sedan.

SĂ„ det blev som jag tĂ€nkt, och har haft den bĂ€sta arbetsplatsen som finns. 🙂Och hos samma arbetsgivare de sista 43 Ă„ren tyder ju pĂ„ att jag trivts! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[WickedAlly]
0

Jag gick media pĂ„ gymnasiet, sen lĂ€ste jag halva ekonomutbildningen och nu lĂ€ser jag till religionsforskare/prĂ€st och har tĂ€nkt lĂ€sa till en kanditatexamen i bibliotek- och informationsvetenskap. 

Arbetar dock extra i restaurangbranschen sÄ ingenting blev som jag tÀnkt mig alls men det Àr jag glad för :)

stina63
0

Jag utbildade mej inom kök sen till kokerska, Efter de sÄ utbildade jag med till undersköterska, Men de var tanken att jobba som sköterska, Jag har inte kommet sÄ lÄngt Ànnu

JereMina
0

Nej, jag omskolade mig efter en arbetsskada. Jag hann jobba som lÀrare i 7 Är och körde av vÀgen och fick whiplash, tyvÀrr.

DÄ jag var 30 Är var det meningen att jag skulle lÀsa till lÀkare men fegade ur och Ängrar det idag.

[Sisa]
0

DĂ„ jag slutade grundskolan fanns det jobb och jobba ville man helst göra dĂ„.  Nu finns det inte gott om jobb, alla ungdomar mĂ„ste fortsĂ€tta plugga.

Har pĂ„ senare Ă„r lĂ€st in gymnasium och sedan vidare till USKA. Min tanke var som stinas, att fortsĂ€tta till SSK.  Men tiden gick, jag jobbade pĂ„ som undersköterska, jag trivs och fortsĂ€tter sĂ„ lĂ€nge jag orkar..dock inte Ă€nda fram till 65..tror jag!    đŸ€”